برترینهای کسب و کارجامعه

چگونه کودکان را با نحوه انتخاب لباس بچه گانه مناسب هنگام خرید آشنا کنیم؟

۱۰ نکته‌ای که باید در خرید لباس بچگانه بدانید!

کودکان به سرعت رشد می‌کنند و بزرگ می‌شون و این مسئله باعث می‌شود که خرید لباس بچگانه کمی دشوار به نظر برسد. اما هر مشکلی یک راه حلی دارد! در صورتی که پیش از خرید لباس بچگانه، چند نکته کوتاه را به یاد داشته باشید، یک خرید مطمئن و به یاد ماندنی خواهید داشت و تجربه شیرین خرید لباس برای فرزند دلبندتان، هرگز فراموش نخواهد شد. اگرچه برای نوزاد و کودکان نوپا می‌توان به سادگی و با سلیقه خود یک لباس دخترانه یا پسرانه انتخاب کرد، اما هر چه سن کودکان بیشتر می‌شود، علاقه و سلیقه آنان نیز اهمیت پیدا می‌کند و آنان نیز باید قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری را بیاموزند. در این صورت ممکن است کودکتان هرگز لباسی را به تن نکند یا حتی در سنین پایین به علت کیفیت نامرغوب لباس، اذیت و ناآرام شود.

این روزها در صفحات مجازی یا اینترنت مدل لباس بچگانه روز به روز متنوع‌تر و بیشتر می‌شود، اما آیا تنها مدل و رنگ لباس اهمیت دارد؟ آیا کیفیت را می‌توانیم فدای مدل یا حتی قیمت لباس بچگانه کنیم؟ در این صورت به نظر شما چه نکاتی در خرید لباس بچگانه اهمیت دارد تا لباس مورد استفاده یا استقبال کودکتان قرار گیرد؟ جهت خرید لباس سربازی بچه گانه، لباس نیروی انتظامی و دریافت لیست قیمت لباس پلیس نیروی انتظامی با ما تماس بگیرید.

۱٫ سایز لباس بچگانه را به درستی انتخاب کنید

سایز لباس بچگانه را باید به درستی و با دقت انتخاب کنید. بسیاری از لباس‌های بچگانه بر اساس سن کودک دسته بندی می‌شوند که می‌توانید با توجه به سن‌‌شان، لباسی با سایز مناسب تهیه کنید. اما بعضی از کودکان به اصطلاح جثه بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سن خود دارند. در این صورت توصیه می‌کنیم حتما پیش از خرید لباس به سایز کودکتان توجه کنید.

لباسی که تنگ باشد، مانند شلوار بچگانه، کودک را آزار می‌دهد. همچنین لباسی که گشاد باشد، مانند پیراهن دخترانه، ممکن است مانع حرکت او شود و زیر دست و پایش گیر کند. در این صورت اگر هنگام خرید لباس دخترانه یا پسرانه، کودکتان را به همراه نمی‌برید، حتما یکی از لباس‌های اندازه او را با خود داشته باشید تا لباس نو را به همان اندازه تهیه کنید.

۲٫ چه رنگ لباسی برای کودکمان بخریم؟

سوالی که ممکن است برای والدین هنگام خرید لباس بچه گانه پیش آید این است که چه رنگ لباسی می‌توانیم برای کودکمان بخریم؟ در ابتدا به یاد داشته باشید که رنگ‌ها را با جنسیت کودکتان محدود نکنید و کلیشه‌های قدیمی را فراموش کنید. برای مثال رنگ آبی برای پسر و رنگ صورتی برای دخترها ساخته و طراحی نشده است. پسرها هم می‌توانند رنگ صورتی و دخترها هم می‌توانند رنگ آبی به تن کنند. از این رو شما می‌توانید از هر رنگی برای خرید لباس استفاده کنید. در صورتی که کودکتان بیش از ۵ سال سن دارد، می‌توانید از همین سنین پایین بسیاری از مسئولیت‌های کوچک، همچون انتخاب رنگ لباسش را به او بسپارید.

از این جهت رنگ مورد علاقه خود را به کودکتان تحمیل نکنید و اجازه بدهید که او دنیایی با رنگ‌های مورد علاقه خودش بسازد. با این حال توصیه می‌کنیم کمتر در پی خرید لباس مشکی بچگانه برای فرزندتان باشید. چرا که رنگ‌های شاد و روشن به کودکتان انرژی و روحیه می‌بخشد.

۳٫ لباس بچگانه باید راحت باشد

پیش از خرید شلوار دخترانه یا پسرانه، تیشرت، پیراهن، لباس زیر بچگانه، کفش بچگانه و… حتما به راحتی لباس کودکتان توجه کنید. برای مثال بسیاری از کودکان از زیپ لباس، یک دکمه‌ شلواری که به شکمشان فشار وارد می‌کند، گره کروات بچگانه، یقه اسکی پلیور پسرانه یا دخترانه، جوراب توری، پیراهن توری و… احساس ناراحتی می‌کنند.

نوزاد و کودکان نوپا با گریه ناراحتی لباس را نشان می‌دهند و کودکان بزرگ‌تر نیز ممکن است با جیغ، گریه، و نپوشیدن آن لباس یا حتی درآوردنش اعتراض و نارضایتی خود را اعلام کنند. از این رو اگر کودکتان قادر به تکلم است، از او درباره راحتی لباسش سوال بپرسید.

۴٫ آیا جنسیت کودک در خرید لباس بچگانه اهمیت دارد؟

پاسخ به این سوال می‌تواند مثبت یا منفی باشد. در صورتی که خانم بارداری می‌خواهد برای کودکش لباس بخرد، می‌تواند تعدادی از لباس‌های نوزادی را بدون در نظر گرفتن جنسیت کودکش تهیه کند. اما اگر فردی می‌خواهد لباس مناسبی برای کودک چند ماهه‌اش تهیه کند، شاید تعیین جنسیت کودک در انتخاب کمک کند. با این حال به یاد داشته باشید که شما تنها تا یک سن مشخصی می‌توانید برای خرید لباس به کودکتان کمک کنید.

۵٫ جنس لباس باید استاندارد باشد

کودکان سعی دارند تا دنیای اطراف خود را بشناسند، بازی کنند و مهارت‌های زندگی را بیاموزند. از این رو ممکن است یک لباس بی‌کیفیت در مسیر کشف دنیای رنگارنگ کودک، بارها پاره یا نخ‌کش شود. پیش از خرید لباس حتما به جنس لباس بچگانه دقت کنید. پارچه یا بافت لباس باید نرم و لطیف، دوخت محکم و برش استاندارد داشته باشد. در این صورت لباس زمستانه یا لباس تابستانه بچگانه باید کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشد. جنس لباس نباید زبر و آزاردهنده باشد. چرا که کودکان پوست نرم و حساسی دارند و ممکن است یک لباس با کیفیت نامرغوب، پوست آن‌ها را دچار خارش، قرمزی یا حساسیت کند.

۶٫ لباس مناسب فصل انتخاب کنید

شاید کودکتان نتواند احساس خود را از سرما یا گرما بیان کند. در این صورت والدین با تجربیات خود باید لباس مناسب فصل برای کودکشان تهیه کنند. لباس‌های تابستانه عمدتا خنک، لطیف و آزاد هستند و لباس‌های زمستانه پشمی و گرم هستند.

از این رو پیش از خرید لباس به خنکی یا گرمای لباس بچگانه دقت کنید. بعضی از لباس‌های تابستانه جنس پلاستیکی دارند که تن کودک را داغ می‌کنند و بعضی از لباس‌های زمستانه تنها به نظر گرم می‌رسند و واقع گرمایی ندارند. در این صورت برچسب داخل لباس به شما کمک می‌کند تا جنس و الیاف دقیق لباس را بهتر بشناسید. در نهایت به یاد داشته باشید که لباس‌های زمستانه مانند کاپشن بچگانه را کمی بزرگ‌تر بخرید تا کودکتان بتوانید زیر آن لباس گرم و پشمی یا پلیور بچگانه به تن کند.

۷٫ به قیمت لباس بچگانه توجه کنید

معمولا لباس بچگانه قیمت بالا دارد. در این صورت پیش از خرید باید به این نکته توجه کنید که آیا این لباس بچگانه پسرانه یا دخترانه ارزش خرید دارد؟ آیا جنس مرغوبی دارد؟ آیا از کودکم در برابر سرما محافظت می‌کند؟ آیا به سادگی پاره نمی‌شود؟

این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ قیمت ارزانی بی‌علت نیست و هر لباس بچگانه گران قیمت نیز حتما باکیفیت نیست! در این صورت حتی پیش از خریدف لباس را کاملا بررسی کنید و قیمت فروشگاه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. به یاد داشته باشید که رشد کودکان سرعت بالایی دارد و به سرعت لباس‌شان تنگ و کوچک می‌شود. بنابراین به منظور صرفه جویی در هزینه‌های می‌توانید از حراج، فروشگاه‌های تخفیفی یا حراج فصل خرید کنید.

۸٫ به سلیقه و انتخاب کودکتان احترام بگذارید

کودکان نیز حق انتخاب دارند. در واقع حق انتخاب عزت نفس و اعتماد به‌نفس کودک را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید از سنین پایین نظر کودکتان را در باره مدل لباسش بپرسید. البته می‌توانید انتخابش را کمی محدود کنید و تنها رنگ لباسش را از او سوال کنید. با این حال هر چه کودکتان بزرگ‌تر می‌شود، این حق انتخاب را به او بدهید تا لباس مورد علاقه‌اش را با سلیقه خود انتخاب کند و تجربیات بیشتری در مهارت انتخاب و تصمیم گیری بیاموزد.

۹٫ لباسی بخرید که کودکتان خودش به تن کند

سعی کنید لباس‌هایی بخرید که کودکتان خودش به سادگی به تن کند و از تنش بیرون آورد. در واقع این مهارت را کودکان باید از سنین پایین بیاموزند تا مسئولیت کارهای شخصی را بر عهده بگیرند. از این رو سعی کنید لباس‌هایی که تهیه می‌کنید این نکات را به همراه داشته باشند:

    دکمه سفت و سختی نداشته باشد و به سادگی باز و بسته شود.

    لباس تنگ نباشد و به سادگی پوشیده شود.

    لباس گشاد نباشد و به سادگی از تن خارج نشود.

    زیپ لباس سفت و محکم نباشد.

    دکمه‌های لباس پشت لباس نباشد تا کودک به راحتی باز و بسته کند.

    کفش بچگانه با بند چسبی بخرید تا کودکتان به سادگی کفشش را به پا کند.

۱۰٫ از فروشگاه‌ آنلاین برای کودکتان خرید کنید

بسیاری از والدین نگران خرید لباس بچگانه از فروشگاه آنلاین هستند، چرا که بر این باورند که نمی‌توانند کیفیت لباس را بررسی کنند یا سایز مناسب کودک‌شان را تهیه کنند. این روزها رقابت میان فروشگاه‌های اینترنتی زیاد است و هر یک سعی می‌کنند به نحوی رضایت مشتری را جلب نمایند. از این رو به منظور خرید اینترنتی لباس بچگانه می‌توانید لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید، بررسی محصول را مطالعه کنید و در نهایت از نظرات و تجربیات دیگر کاربران یا مشتریان بهره‌مند شوید.

در بررسی محصول می‌توانید کشور تولیدکننده، جنس پارچه، مشخصات لباس، نحوه شستشو و اتو کشیدن، میزان گرما و خنکی و نکات بسیار دیگری را بررسی کنید. همچنین می‌توانید رنگ و سایز مناسب کودکتان را انتخاب کنید و یک خرید متفاوت را تجربه کنید. علاوه بر این، فروشگاه‌های آنلاین این فرصت را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند تا به جای آنکه در شلوغی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، در جستجوی یک لباس یا یک برند باشند، تنها در یک فروشگاه مجازی لباس‌هایی در مدل‌، برند، رنگ و سایز متنوع را به صورت یک جا تهیه کنند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا