عمومیبرترینهای کسب و کار

برش ساده انواع نمد و پارچه‌های ضخیم با دستگاه برش لیزر

به کمک دستگاه برش لیزر نمد، علاوه بر خود نمد، می‌توانید انواع متریال از جمله فلز، پلاستیک، کاغذ و مقوا را نیز به‌راحتی، به‌صورت کارآمد پردازش کنید. همچنین با برش و حکاکی لیزری نمد از خروجی‌هایی با کیفیت بالا هیجان‌زده خواهید شد. اگر می‌خواهید برش‌های دقیقی بر روی نمد انجام دهید یا آن را پیرایش کنید، دستگاه برش لیزر نمد امکانات متعددی را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد.

به لطف دقت بسیار بالای این دستگاه‌های برش لیزر، حتی ریزترین جزئیات و الگوها را می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی پیاده‌سازی کنید. پس به کمک دستگاه برش لیزر نمد از ریسک سرمایه‌گذاری کم، زمان پردازش کوتاه و نتایج دقیق بهره‌مند خواهید شد. در این مطلب با این دستگاه بیشتر آشنا می‌شویم.

برش لیزری نمد چگونه است؟

از زمان اختراع لیزر در اواخر دهه 1950، مردم از این فناوری برای هزاران فعالیت مختلف استفاده کرده‌اند. لیزرها پرتوهایی از نور بسیار متمرکز هستند که می‌توانند موادی را که به سمت آنها می‌گیرید برش دهند، ذوب کنند، تبخیر کنند و بسوزانند. تولیدکنندگان در دهه 1970 با تولید لیزر CO2 شروع به استفاده از لیزر برای برش نمد کردند. لیزرهای CO2 می‌توانند مواد غیر فلزی مانند نمدها، پارچه و منسوجات را برش دهند، اما به‌اندازه کافی برای برش فلزات قدرتمند نیستند.

مزیت اصلی برش نمد با لیزر به‌جای ابزارهای سنتی مانند تیغه‌های چرخشی یا قیچی در دقت بسیار زیاد آن است. لیزرها می‌توانند یک برش ثابت را بارها و بارها به روش مشابه بر روی محصولات نمدی متفاوت انجام دهند. فرقی نمی‌کند که تولیدکنندگان می‌خواهند صدها قطعه الگوی نمدی یکسان را برش بزنند یا طرح‌هایی را بر روی چندین نمد حکاکی کنند، در هر صورت  لیزرها این فرایند را با سرعت زیاد و کاملا دقیق انجام می‌دهند.

از طرفی فقط قسمتی از نمد که به آن لیزر می‌تابد، برش داده می‌شود که این موضوع کمک می‌کند تا اشتباهات رایج در سایر روش‌های سنتی تکرار نشوند. در ابتدا، این دستگاه‌های برش لیزر نمد فقط برای استفاده در کارخانه‌ها بودند. اما امروزه به لطف برش لیزری CO2 می‌توانید در خانه نیز از آنها استفاده کنید. طراحان مد و تولیدکنندگان علاقه‌مند می‌توانند از این فناوری برای طراحی‌ها و برش‌های پیچیده نیز استفاده کنند.

دستگاه‌های برش لیزر نمد چگونه دستگاه‌هایی هستند؟

یک دستگاه برش لیزر نمد، ابزاری است که لیزر را برای برش یا حکاکی نمد و سایر منسوجات کنترل می‌کند. دستگاه‌های برش لیزر مدرن دارای یک جزء کامپیوتری هستند که می‌تواند فایل‌های کامپیوتری را به دستورالعمل‌هایی برای لیزر تبدیل کنند. این ابزار یک فایل را مانند pdf می‌خواند و از آن برای هدایت لیزر بر روی سطح یک تکه نمدی یا یک لباس از جنس نمد استفاده می‌کنند. نوع موادی که می‌توانند برش دهند به اندازه دستگاه و قطر لیزر آن بستگی دارد. دستگاه‌های برش لیزر نمد شباهت زیادی به چاپگرهای رومیزی دارند. دستگاه‌های برش لیزری صنعتی بزرگ‌تر می‌توانند قطعات بسیار بزرگ‌تری از متریال‌های مختلف را پردازش کنند.

برای مشاهده انواع دستگاه‌های برش لیزری نمد روی لینک زیر کلیک کنید:

https://rotecgroup.com/products/application/felt/

مزایای دستگاه برش لیزر نمد

در حالی که پارچه‌های نمدی از عصر برنز توسط انسان ساخته و پردازش شده‌اند، دستگاه‌های مدرن برش لیزر نمد، امکانات کاملا جدیدی را در پردازش این متریال ارائه می‌دهند. بر خلاف برش یا گل‌دوزی منسوجات وقت‌گیر با دست، تکنیک مدرن برش لیزری در عرض چند ثانیه برش‌های پیچیده و دقیقی را ایجاد می‌کند و همچنین حروف یا تصاویری را با کیفیت بسیار بالا بر روی سطح نمد حکاکی می‌کند. از این رو دستگاه‌های برش لیزر نمد، مزایای بسیار زیادی را به کاربران و تولیدکنندگان در صنایع مختلف ارائه می‌دهند که عبارت‌اند از:

  • نتایج بهینه و حداکثر دقت
  • حداکثر راندمان به لطف نرخ توان بالا
  • لبه‌های برش دقیق بدون وجود هرگونه ساییدگی
  • پیرایش نمد از طریق علامت‌گذاری لیزری و حکاکی لیزری
  • به‌سختی گردوغبار تولید می‌شود، بنابراین نیاز به تمیزکردن به حداقل خود می‌رسد
  • به‌شدت کاربرپسند هستند

کاربردهای دستگاه برش لیزر نمد

نمد ماده‌ای چندمنظوره، ارزان و بادوام است که می‌تواند سریع، آسان و دقیق با دستگاه‌های برش لیزر پردازش شود. نمدها منسوجات بافته شده نیستند، بلکه یک ساختار نساجی هستند که از الیاف نامرتب تشکیل شده‌اند. نمد را می‌توان از پشم گوسفند و همچنین از الیاف شیمیایی یا گیاهی تهیه کرد. با دستگاه برش لیزر نمد، می‌توانید این ماده را برش دهید و طرح‌های مورد نظر خود را بر روی آن حکاکی کنید. از این رو این ابزار در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند از جمله:

  • پوشاک نمدی
  • کیف‌های نمدی مختلف
  • ساخت عروسک‌های نمدی
  • وسایل تزئینی و کاربردی
  • زیر لیوانی نمدی
  • جاکلیدی از جنس نمد
  • کیسه‌های نمدی
  • ساخت انواع گل‌های تزئینی

نمد یک نوع پارچه عالی برای برش لیزری است زیرا متریال ضخیم‌تری است که به‌خوبی در هنگام برش مقاومت می‌کند. در کل دو نوع نمد مصنوعی و طبیعی (ساخته شده از الیاف حیوانی مانند پشم) وجود دارند که هر دو آن‌ها به‌خوبی با دستگاه برش لیزر سازگارند.

در یک نمد مصنوعی، گرمای لیزر لبه‌های در حال برش را به آرامی ذوب می‌کند. این ذوب درواقع محل برش را مهروموم و از ساییدگی آن در آینده جلوگیری می‌کند. از آنجایی که نمدها بسیار ضخیم هستند، اغلب برش دقیق آن‌ها با قیچی یا تیغه‌های چرخشی دشوار است. دستگاه‌های برش لیزر، این مشکل را حل کرده و فرصت‌های جدیدی را برای استفاده از نمد در پروژه‌های صنعتی باز می‌کنند.

بهترین دستگاه‌های برش لیزر نمد موجود در بازار کدام‌اند؟

برای انجام پردازش‌های برش و حکاکی بر روی پارچه‌های نمدی، انواع مختلفی از دستگاه‌های برش لیزر نمد در بازار وجود دارند. بهترین آنها، مدل‌های RT1390 (دستگاه لیزر شفنگ)، دستگاه برش لیزری خانگی RT6040 و RT6090 هستند.

دستگاه برش لیزر نمد را از مجموعه روتک بخواهید

برش لیزری پارچه نمدی، یک تکنیک جدید و هیجان‌انگیز برای توسعه پروژه‌های خیاطی و تولید پوشاک و محصولات نمدی دیگر است. به لطف فناوری کارآمد و دقیق لیزر، حتی برش‌های بسیار پیچیده را می‌توانید بدون هیچ مشکلی بر روی پارچه‌های نمدی انجام دهید. با توجه به روش پردازش بدون تماس با ماده، نه‌تنها کیفیت برش به طور مداوم حفظ می‌شود، بلکه پردازش لیزری بدون آسیب رساندن به متریال بر روی انواع متریال امکان‌پذیر است.

اگر می‌خواهید دستگاه برش لیزر نمد را برای کسب‌وکار خود تهیه کنید، ما به شما مجموعه روتک را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه برترین عرضه‌کننده این دستگاه‌ها و همچنین عرضه‌کننده انواع دستگاه‌های برش و حکاکی لیز، انواع قطعات این دستگاه‌ها مانند عدسی لیزر، استابلایزر، استپ موتور دستگاه لیزر، پاور لیزر و پایه آینه متحرک است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا