بین الملل

آیا پهپادهای «گری‌ایگل» وارد نبرد با ارتش روسیه می‌شوند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ما، قانونگذاران آمریکایی دولت جو بایدن را برای انتقال پهپادهای پیشرفته «عقاب خاکستری» با قابلیت حمل موشک های هلفایر به ارتش اوکراین علیه روسیه تحت فشار قرار می دهند.

به گزارش تارنمای «دیفنس نیوز»، 16 سناتور جمهوری خواه و دموکرات سنا که بسیاری از آنها اعضای کمیته نیروهای مسلح هستند، روز سه شنبه نامه ای به لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ارسال کردند و در «گزارش های مطبوعاتی» پنتاگون نوشتند. آنها این پهپادها را ترجیح می دهند. آنها به اوکراین نمی فرستند.

در بخشی از این نامه آمده است که این پهپادها در کوتاه مدت توانایی ارتش اوکراین را افزایش خواهند داد. مهمتر از همه، این پهپادها می توانند کشتی های جنگی روسیه را در دریای سیاه پیدا کنند و به آنها حمله کنند.

پهپاد گری ایگل می تواند تا چهار موشک هلفایر را در خود جای دهد و سقف آن 29000 فوت است.

این در حالی است که در حوزه دفاعی و هوایی ارتش روسیه در نبرد با اوکراین برتری قابل توجهی دارد و با وجود تجهیز اوکراین به سامانه های پدافندی ناتو، هواپیماهای روسی در حریم هوایی منطقه خودنمایی می کنند.

بر اساس این گزارش، مقامات پنتاگون حداقل از ماه آوریل در حال بررسی درخواست اوکراین برای این پهپاد بوده اند، اما ایالات متحده به دلیل نگرانی های امنیتی در مورد این فناوری هیچ اقدامی انجام نداده است.

وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد که وزارت دفاع تصمیم گرفته است پهپادهای گری ایگل را به دلیل نگرانی در مورد توانایی آنها برای حمله به خاک روسیه و تشدید تنش با ناتو به اوکراین ارسال نکند. پنتاگون مدعی است که هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “ما باید ببینیم که این موضوع چگونه بر ما و ارتش به ویژه تاثیر خواهد گذاشت. هیچ چیز منتفی نیست.”

ایالات متحده هنوز پهپادهای Grey Eagle خود را صادر نکرده است.

در بحبوحه جنگ با اوکراین، روسیه اعلام کرد که تعدادی هواپیمای جدید و بهبود یافته سوخو-30 اس ام به وزارت دفاع این کشور تحویل داده شده است.

دولت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که خطوط هوایی یونایتد تعدادی جنگنده جدید سوخو-30 اس ام و یاک-130 را به وزارت دفاع روسیه تحویل داده است. این شرکت وابسته به خطوط هوایی یونایتد، جت های جنگنده جدید سوخو-30 اس ام و آموزش رزمی یاک-130 را تولید و به وزارت دفاع روسیه تحویل داد.

روسیه اعلام کرده است که جنگنده های سوخو-30 ارتقا یافته و به نیروی هوایی و نیروی دریایی روسیه خدمت خواهند کرد. سیستم اویونیک و مخابراتی این جنگنده بهبود یافته و در نتیجه قابلیت های رزمی سوخو-30 از جمله برد کشف اهداف هوایی افزایش یافته است. جنگنده های جدید با سلاح های هوشمند جدید قادر به درگیری با اهداف هوایی، زمینی و دریایی در چند صد کیلومتری هستند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا