بین الملل

روسیه از جایگزین بومی اینستاگرام رونمایی کرد

به گزارش رویترز، وب سایت این پروژه روز چهارشنبه اعلام کرد، این سرویس جدید که با نام “روسگرام” شناخته می شود، در 28 مارس راه اندازی می شود و دارای عملکردهای اضافی مانند افزایش سرمایه گروه و دسترسی به پول نقد برای برخی خواهد بود. فهرست.

الکساندر زوبوف، مدیر روابط عمومی این ابتکار، در صفحه خود در شبکه اجتماعی روسیه VKontakte نوشت: شریک من کریل فیلیمونوف و گروه توسعه دهندگان من اکنون برای این تغییر آماده هستند و ما تصمیم گرفتیم از این فرصت برای ایجاد معادل روسی استفاده کنیم. شبکه اجتماعی پرطرفدار «عزیز هموطنانمان را از دست ندهیم.

شرکت دولتی ارتباطات روسیه روسکومنادزور از روز دوشنبه دسترسی به اینستاگرام در این کشور را مسدود کرده است. این تنها چند روز پس از آن رخ داد که پلتفرم متای اینستاگرام ایالات متحده اعلام کرد که به کاربران رسانه های اجتماعی در اوکراین اجازه می دهد پیام هایی مانند “مرگ بر مهاجمان روسی” ارسال کنند.

متا که مالک فیس‌بوک نیز هست، گفت که تغییر سیاست موقت با هدف ترویج سخنان نفرت‌انگیز تنها در اوکراین پس از تهاجم روسیه انجام شده است و اینکه “ممانعت از ابراز مقاومت و خشم اوکراینی‌ها علیه نیروهای مهاجم اشتباه است.”

روسیه که قبلا فیس بوک را فیلتر کرده بود، تحقیقات جنایی علیه متا آغاز کرده و دادستان ها از دادگاه خواسته اند تا این شرکت فناوری آمریکایی را به عنوان یک “سازمان افراطی” معرفی کند.

روسیه همچنین در ماه های اخیر فناوری داخلی خود را توسعه داده است، از جمله تلفن های هوشمند AYYA T1 که توسط شرکت دولتی Rostec ساخته شده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا