سلامت

ارز ترجیحی داروهای سرطان حذف نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ساخت و تامین تجهیزات پیشرفته پزشکی در مرکز درمان جامع سرطان برکت گفت: موانع کار این مرکز در چارچوب قانون و فرآیند خدمات رسانی رفع می شود. تسریع خواهد شد.

به گزارش اخبار ما، دکتر. بهرام عین اللهی در دیدار مشترک با رئیس و معاون اجرایی ستاد حضرت امام (ره) و بنیاد برکت که در حاشیه بازدید از مرکز جامع درمان سرطان برکت برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات ارزنده ای در ساخت و ساز انجام شده است. و تجهیز این مرکز درمانی پیشرفته، اما توجه به توسعه نرم افزار و افزایش بهره وری از سخت افزار مهمتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت این مرکز نباید سرمایه گذاری و سودآور باشد، تصریح کرد: اگر مبنای درآمدزایی بود، بنیاد برکت می توانست در حوزه های دیگر سرمایه گذاری کند و انگیزه ساخت این مرکز جامع درمان این است که خدمت به مردم، به ویژه به کسانی که محروم و کمتر خوش شانس هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سرطان گاهی می تواند یک زن برانداز باشد، یادآور شد: یک بیمار سرطانی با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه است و علاوه بر ناتوانی در انجام کار، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه داروها و درمان های گران قیمت و قیمت تمام شده باشد. این بیماری سختی هایی را متحمل خواهد شد. به همین دلیل و با توجه به همین شرایط، ارز ترجیحی داروهای سرطان تاکنون حذف نشده است.

دکتر. عین اللهی خاطرنشان کرد: درمان سرطان خدمتی خداپسندانه و ارزشمند است و خیران زیادی در کشور در زمینه سرطان و حمایت از بیماران سرطانی فعال هستند که باید از آنها قدردانی کرد. زیرا هزینه های این بیماری زیاد است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت به عنوان مجموعه ای انقلابی و جهادی با سابقه و عملکرد درخشان در خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر شناخته می شود، گفت: هدف اصلی این بنیاد که بسیار پربار نیز هست خدمت به مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه است. . و کمتر خوش شانس. در عین حال بنیاد برکت می تواند جنبه علمی پیدا کند و به سمت مرجعیت علمی حرکت کند.

وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت گفت: این صندوق در شورای عالی بیمه و کمیسیون دولت تصویب شد و مجلس 5 هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفت. صندوق همکاری مستمر و موثری خواهد داشت.

دکتر دکتر با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج عین اللهی گفت: بسیج یادآور ایثار، فداکاری و اخلاص مردم مؤمن، انقلابی و ایثارگر است و فرهنگ بسیجی مختص نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش وبدا، وی مدافعان امنیت بسیجی که در روزهای گذشته جان باختند را شهدای دفاع از کیان ایران اسلامی توصیف کرد و از پرسنل سلامت خواست تا با روحیه بسیجی و با کار جهادی و دلسوزانه به مردم خدمت کنند. و خدمت خالصانه به مردم باعث ایجاد امید در جامعه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا