بین الملل

انتقاد چین از اظهارات اخیر رابرت مالی؛ از اشتباهات درباره ایران دست بردارید

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، گفت: «تعجب آور است که ایالات متحده علیرغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران، به تکرار اشتباهات خود ادامه می دهد». . و به تشدید تحریم ها علیه ایران ادامه می دهد.»

وی افزود: این نه تنها به شکستن بن بست در مذاکرات هسته ای ایران کمک می کند، بلکه روند مذاکرات را تضعیف می کند و اعتبار آمریکا را بیشتر تضعیف می کند.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز چهارشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفت: ما و همه شرکای اروپایی خود متقاعد شده‌ایم که می‌توانیم گام‌های مهمی را که ایران برداشته است، در ازای برداشتن گام‌های مهم متقابل کنیم. و برنامه هسته‌ای خود را محدود کنیم، کاهش محدودی در تحریم‌ها ارائه دهیم، و همچنان از مخزن وسیع تحریم‌های باقی‌مانده و سایر ابزارهای در اختیارمان برای مبارزه با سایر فعالیت‌های خطرناک در این کشور استفاده کنیم.

دولت بایدن که مدعی دسترسی دیپلماتیک به ایران است و در تلاش برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل است، تاکنون هیچ اقدامی برای نشان دادن حسن نیت خود انجام نداده است.

اکثر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات خواهان پایان سریعتر مذاکرات هستند، اما رسیدن به توافق نهایی منتظر تصمیمات سیاسی ایالات متحده در مورد چند موضوع کلیدی باقی مانده است.

ایران می گوید اگر ایالات متحده تصمیم سیاسی بگیرد و به تعهدات خود پایبند باشد، یک توافق خوب و معتبر در دسترس است.

311311

دکمه بازگشت به بالا