بین الملل

وزارت خارجه آمریکا: بهترین مکان برای صحبت درباره پرونده هسته‌ای ایران، مسیر ۵+۱ است

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس ، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری روزانه شرکت کرد تا درباره موضوعاتی مانند توافق هسته ای ایران ، گزارش امنیتی درباره عربستان سعودی و فشارهای مداوم بر روسیه بحث کند.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت توافق هسته ای ایران گفت: “بهترین مکان برای گفتگوی آمریکا و ایران در مورد مسئله هسته ای مسیر 1 + 5 است.” “ما به صراحت اعلام کرده ایم که می خواهیم تحت 1 + 5 با ایران در ارتباط باشیم.”

دیپلماسی ، م mostثرترین ابزار علیه ایران

وی با تکرار اتهامات بی اساس خود علیه ایران گفت: “ما تعهد کامل و پایدار داریم که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شویم … م effectiveثرترین وسیله برای این کار دیپلماسی و نوعی گفتگو با ایران است تا اطمینان حاصل شود که تأمین نمی کند. سلاح ها. “از نظر اتمی ، ما کوته فکر نیستیم.”

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مخالفت ایران با شرکت در نشست غیررسمی با کشورهای اروپایی و ایالات متحده گفت: “ما از پاسخ ایران به میانجیگری اروپا در مذاکرات هسته ای ناامید شده ایم.”

اظهارات پرایس در حالی بیان شد که رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز دوشنبه بر لزوم ادامه نظارت بر تأسیسات هسته ای ایران تأکید کرد و گفت که بازرسی های ایران نباید به عنوان یک تراشه مذاکره استفاده شود. (جزئیات بیشتر)

انتشار گزارش قتل خاشقچی ، پیام بایدن به ریاض

پرایس گفت: “با این كار ، دولت بایدن پیام روشنی به عربستان سعودی و آینده روابط ارسال كرده است.” منصوب “.

وی گفت: “در عین حال ، ما باید اطمینان حاصل كنیم كه دولت ایالات متحده قصد دارد” مشاركتی مسئولیت پذیر “با عربستان سعودی داشته باشد.” [حادثه‌ای شبیه] قتل خاشقچی نباید دیگر تکرار شود … ما در حال انجام اقدامات برای ایجاد محدودیت در ورود 76 تبعه سعودی هستیم [به آمریکا] “ما کسانی را که در قتل خاشقچی دست داشتند حذف خواهیم کرد.”

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره گزارش اطلاعات مربوط به قتل خاشقچی گفت: “این گزارش جدیدی نیست.” “ما متعهد به انتشار گزارش ترور خاشقچی هستیم و از تعهد خود به اصل شفافیت عذرخواهی نمی کنیم … هیچ گونه تأثیر سیاسی در این گزارش اطلاعاتی و انتشار لیست افرادی که در ترور خاشقچی نقش داشتند ، نبود.”

هدف بهبود روابط با ریاض است نه تحریم ها

پرایس با تأکید بر اهمیت ادامه روند اصلاحات در عربستان سعودی برای منافع آمریکا ، افزود: “ما امیدواریم که بتوانیم روابط خود را با عربستان سعودی درست کنیم و نگرانی های کنگره را برطرف کنیم. روابط ما با عربستان در مرحله اصلاح است ، نه “هدف ما شکل دادن به روابط خود با عربستان سعودی به روشی جدید در آینده است.”

وی در پاسخ به این سال که آیا دولت بایدن قصد دارد بان آل سلمان را به دلیل ترور خاشقچی تحریم کند ، گفت: “اگر روابط ما بهبود یابد ، ما رهبران کشورهایی را که با آنها اختلاف نظر یا مشکل داریم مجازات نمی کنیم”. بیشترین تأثیر را در روابط با عربستان خواهد داشت. “

وی گفت: “همكار بایدن در عربستان سعودی پادشاه سلمان است و ما بر این اساس ارتباط برقرار می كنیم.” “همکار وزیر دفاع آمریکا در عربستان سعودی نیز شاهزاده محمد بن سلمان است.”

پرایس با تأکید بر اینکه مشارکت های آینده با عربستان سعودی باید مطابق با منافع و ارزش های آمریکا باشد ، گفت: “ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که عربستان می تواند در برابر حملات خارجی از خود دفاع کند.

ریاض باید از خود در برابر حمله دفاع کند

وی با اشاره به عملیات اخیر نیروهای مسلح یمن علیه موضع ائتلاف سعودی برای تجاوز ، گفت: “ما تعهد خود را برای حمایت از عربستان سعودی در دفاع از حمله حوثی ها اعلام کرده ایم.” ما خواستار اقدامات بیشتری برای پاسخگویی رهبران حوثی هستیم. “

سخنگوی دفتر واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره برنامه آمریکا برای پایان دادن به جنگ تحمیل شده توسط عربستان سعودی علیه یمن گفت: “نماینده آمریکا در یمن به امید پایان دادن به بحران در منطقه کار می کند … بایدن خواستار توقف فروش است” یمن “.

پرایس همچنین با ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی و قراردادهای دولت سابق واشنگتن با ریاض مخالفت با اظهارات وی بود: “در مورد پیمان فروش اسلحه به عربستان سعودی ، این مسیر باید براساس منافع و ارزش های ما باشد.” حمایت از عملیات تهاجمی در یمن ، ما قبلاً اقدامات بشردوستانه خود را افزایش داده ایم. “

دولت بایدن در تلاش است تا جنبش انصارالله را تحت فشار قرار دهد

وی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم دولت بایدن برای حذف جنبش مقاومت انصارالله یمن از لیست سازمان های تروریستی همزمان با قول فشار بر رهبران این جنبش ، گفت: “ما به دنبال سایر راه هایی برای فشار بیشتر بر حوثی ها. “عربستان”.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: “حفظ تحریم ها علیه حوثی ها فقط رنج 80 درصد مردم یمن تحت حکومت آنها را افزایش می دهد … ما باید مطمئن باشیم که رهبران حوثی اقدامات خود را متوقف می کنند”.

پرایس برای بهبود روابط ریاض و دوحه گفت: “رفع محاصره سعودی در قطر گامی در مسیر درست است ، اما امیدواریم اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.”

وی با اشاره به کودتای نظامی در میانمار و خشونت نظامی علیه معترضان گفت: “ما کشتار وحشیانه فعالان و معترضان توسط مقامات نظامی میانمار را محکوم می کنیم.”

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای درباره دستگیری الکسی ناوالنی ، یک شخصیت مخالف غرب غرب روسیه گفت: “تلاش روسیه برای خاموش کردن مخالفان انگیزه سیاسی دارد و ما دوباره خواستار آزادی ناوالنی هستیم.”

دولت بایدن موضع خود را در مورد راه حل دو کشور تغییر نمی دهد

پرایس گفت: “موضع ما تغییری نکرده است. ما از طرف های اسرائیلی و فلسطینی می خواهیم از هرگونه اقدامات یک جانبه که دستیابی به راه حل برای دو کشور را دشوار می کند خودداری کنند.”

وی گفت: “ما می خواهیم به همه فلسطینیان ، از جمله پناهندگانشان ، كمك كنیم.”

انتهای پیام /


تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا