بین الملل

انتقال زیرپوستی سامانه‌های دفاع هوایی از کشورهای عربی به اوکراین

گرگ هیز، مدیرعامل شرکت دفاعی «ریتین تکنولوژی» در مصاحبه با مجله پولیتیکو هدف از این اقدام را ارسال سامانه های پیشرفته موشکی زمین به هوا (NASAMS) به اوکراین طی سه تا شش ماه آینده عنوان کرد. .

وی افزود: آمریکا در دو سال آینده این سامانه ها را با سامانه های موشکی زمین به هوا جایگزین خواهد کرد.

هیز گفت که سیستم های موشکی پیشرفته زمین به هوای ایالات متحده در سراسر خاورمیانه پراکنده شده اند و واشنگتن و ناتو در حال حاضر در حال مذاکره با دو کشور خاورمیانه هستند که از این سیستم ها برای انتقال آنها به اوکراین استفاده می کنند.

ارسال این سیستم ها از خاورمیانه سریعتر از ساخت آنها در ایالات متحده است زیرا دریافت قطعات الکترونیکی و موتورهای موشکی زمان زیادی می برد و فرآیند ساخت آن 24 ماه طول می کشد.

هیز از ذکر نام دو کشوری که این سیستم ها را به کیف می فرستند خودداری کرد. با این حال پولیتیکو می نویسد، بر اساس آنچه سوابق آژانس همکاری های دفاعی و امنیتی پنتاگون نشان می دهد، دو طرف این توافق در منطقه عمان و قطر هستند.

این مجله نوشت که عمان در سال 2014 قراردادی را با ریتیانا در رابطه با سامانه های نسامز امضا کرد و قرار بود آن سامانه ها در سال 2016 تحویل شود. همچنین در سال 2019 آمریکا با خرید این سامانه ها از قطر موافقت کرد.

در اطلاعیه های دولت مشخص نشده است که عمان و قطر چه تعداد سامانه را خریداری کرده اند.

ناسام یک سامانه دفاع زمین به هوا با برد متوسط ​​تا بلند است که اوکراین از ایالات متحده درخواست کرده است زیرا تسلیحات روسی می تواند اهدافی را در فاصله بیش از 100 مایلی هدف قرار دهد.

23311

دکمه بازگشت به بالا