اقتصادی

با گرانفروشان بلیت هواپیما برخورد شد

پس از تایید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بالای بلیط هواپیما و صدور دستور معرفی و برخورد با آنها ، چهار آژانس مسافرتی و دو بلیط هواپیما غیرقانونی به مراجع قضایی گزارش شده اند.

به گزارش اخبار ما ، برخی از نمایندگان مجلس اخیراً از گرانی بلیط هواپیما انتقاد کرده و دولت هواپیمایی کشوری را به مسئولیت نظارت بر آنها و رفع این تخلفات متهم کرده اند.

به دنبال این اظهارات ، تورج دهقان زنگنه – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری – با تأیید موضوع گرانی بلیط هواپیما توسط برخی سایت ها و آژانس های هوایی ، از صدور دستور آشنایی آنها با دادگستری برای رسیدگی به این تخلفات خبر داد.

وی در مصاحبه با اخبار ما اظهار داشت: “گزارش شده است که افزایش قیمت بلیط هواپیما افزایش یافته است ، اما اینگونه نیست ، اما این حادثه هیچ ارتباطی با خطوط هوایی ندارد و آنها این کار را نکردند ، اما این تخلف رخ داده است. علاوه بر این ، دستورات لازم برای شناسایی و آشنایی آنها با دادگستری صادر شد.

به دنبال گزارش اخبار ما ، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که مجوز فعالیت چهار شرکت خدمات سفر هوایی به دلیل گرانی بلیط هواپیما به حالت تعلیق درآمده است.

در بیانیه خود ، این سازمان اعلام كرد كه پس از رصد پورتال فروش بلیط هواپیما توسط این سازمان و دریافت گزارش فروش بالاتر از قیمت بلیط مصوب ، مجوز فعالیت شركتهای قدرتمند سفر هوایی ایران کیش ایرانیان در کیش ، آتیق گشت اصفهان در اصفهان آرش پرواز آذرآبادگان در ارومیه و سپند پرواز شرق در تهران به مدت سه ماه تعلیق شده اند.

همچنین به شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی اطلاع داده شده است که فروش بلیط مستقیم یا غیرمستقیم این شرکت های هواپیمایی توسط دفاتر فوق غیرقانونی است و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بنابراین از هموطنان عزیز خواسته می شود به دلیل توقف فعالیت دفاتر فوق به مدت 3 ماه از خرید بلیط از این دفاتر خودداری کنند. همچنین ، در صورت مشاهده تخلف و فروش بیش از حد ، خارج از لیست قیمت مصوب و درج شده در سایت انجمن هواپیمایی ، از طریق وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir اطلاع دهید که با قانونی با متخلفان برخورد می کنند.

در ادامه در این بیانیه آمده است که فعال شدن مجدد دفاتر فوق منوط به رعایت کامل مقررات و صدور گواهینامه ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری است.

در بیانیه دیگری ، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در حال اقدام قانونی علیه دو مکان غیر مجاز برای صدور بلیط هواپیما است.
در این اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اعلام کرد: پس از دریافت گزارشی از گرانی بلیط هواپیما و نظارت بر این سازمان ، سایتهای غیرمجاز برای فروش 724 بلیط چارتر و safarme.com ، بدون اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ، غیرقانونی و بالاتر ادامه یافت. فروش. آنها از نرخ مصوب مطلع شده و مطابق وظایف قانونی این سازمان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

همچنین به شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی اطلاع داده شده است که فروش بلیط مستقیم یا غیر مستقیم این شرکت های هواپیمایی از طریق این مکان ها غیرقانونی است و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
بنابراین از هموطنان عزیز تقاضا می شود به دلیل فعالیت غیرمجاز چارتر 724 و safarme.com از خرید بلیط از این دو سایت خودداری کنند. همچنین ، در صورت مشاهده تخلف و فروش بیش از حد ، خارج از لیست قیمت مصوب و درج شده در سایت انجمن هواپیمایی ، از طریق وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری در cao.ir اطلاع دهید که با متخلفان برخورد قانونی دارید.
سازمان هواپیمایی کشوری در پایان گزارش خود به این نکته نیز اشاره کرد که هر مکانی که بلیط هواپیما را با پیشوند یا پسوند 724 بفروشد نیز غیرقانونی است.
انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا