بین الملل

تبادل آتش میان نیروهای اردن و رژیم صهیونیستی

رسانه فلسطینی معاریو افزود: تبادل آتش بین نیروهای اردنی و اسرائیلی به دلیل شناسایی نادرست دو طرف بوده و یک نظامی صهیونیست نیز در این حادثه زخمی شده است.

در تاریخ 10 ماه مه ، وزارت امور خارجه اردن از نماینده دفاع از رژیم الاقصی خواست تا به توهین به رژیم صهیونیستی اعتراض کند.

هزاران اردنی نیز در اعتراض به هتک حرمت به مسجد الاقصی و حمله صهیونیست ها به شهرک شیخ الجراره در مقابل سفارت مسجد الاقصی در جریان حمله اسرائیل به نوار غزه تجمع کردند.

روابط بین امان و تل آویو در 23 ژوئیه 2017 (اول اوت 1996) پس از کشته شدن دو شهروند اردنی توسط کارکنان سفارت اسرائیل در امان ، تاریک شد.

دولت امان همچنین ورود شهروندان این رژیم و شهرک نشینان صهیونیست را در تاریخ 10 نوامبر 1998 بدون ویزا به دو منطقه “الباقوره” و “الغمر” منع کرد.

از سوی دیگر ، اردن پس از بازداشت غیرقانونی و غیرانسانی دو تبعه اردنی ، حیات اللبدی و عبدالرحمن مارعی ، در سرزمین های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی ، اردن سفیر خود را در تل آویو در 28 نوامبر 1998 در اعتراض. بخاطر حرکت

اردن همچنین در تاریخ 10 سپتامبر 2019 سفیر اسرائیل در امان ، امیر ویسبرواد را احضار کرد تا نسبت به بازداشت دو شهروند خود بدون اتهام اعتراض کند و نسبت به این اقدام اعتراض کند. پس از این حادثه ، اردن به ویزبرود اجازه داد به همراه سایر کارکنان سفارت اسرائیل با مصونیت دیپلماتیک از کشور خارج شود.

311311

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا