برترینهای کسب و کارعمومی

4 دلیل افت ناگهانی بازدید و لایک پیج اینستاگرام

 

بازدید یا ویو اینستاگرام چیست؟

بازدیدهای اینستاگرام فقط شامل بازدیدهایی که بر روی پست های ویدئوی نمایش داده می‌شود، نیست! بلکه شامل بازدید از تمامی محتواهای اینستاگرام (استوری، پست، عکس، فیلم، IGTV، تبلیغات و …) است. برای کاربرانی که با پیج‌های کریتور و بیزینسی آشنایی ندارند، قابلیت مشاهده ویو تصاویر وجود ندارد. اما برای کسانی که را به شکل حرفه‌ای انجام می‌دهند، داشتن اطلاعات در مورد تعداد بازدیدهای هر تبلیغ اهمیت زیادی دارد.

12 دلیل کم شدن بازدید اینستاگرام

آیا تاکنون با کاهش تعداد ویوهای محتواهای خود در اینستاگرام مواجه شده‌اید؟ فکر می‌کنید علت کم شدن بازدید پست اینستاگرام چیست؟ در اینجا 12 علت کم شدن بازدید اینستاگرام بررسی شده است که عبارتند از:

  1. کسب فالوورهای پولی

برخی از کسب و کارها برای اینکه سایر کاربران وارد صفحه خود کنند، فالوور خریداری می‌کنند. همچنین برخی نیز بابت تبلیغات و هزینه نمی‌کنند و در مقابل می‌خواهند از طریق روش‌های ارزان‌تر مثل خرید فالوور پیج خود را بهبود دهند. در حالی که این فالوورها ریزش کرده و از سوی دیگر مشارکتی در پست‌های شما ندارند.

  1. طرح‌های پیگیری برای فالوو کردن

تاکتیک پیگیری برای افزایش فالوور زمانی می‌توانست به افزایش تعداد دنبال‌کننده بینجامد. اما این روش دیگر پاسخگو نیست و با فالوو و سپس آنفالوو کردن نمی‌توانید کاربران را در صفحه خود نگهدارید. برخی از کسب و کارها ابتدا یک کاربر رو فالوو می‌کنند تا آن‌ها نیز متقابلا پیجشان را فالوو کنند. اما بعد از چند روز این کاربران را آنفالوو می‌کنند. شاید تا 3 سال پیش این روش جواب می‌داد، اما اکنون می تواند و کاهش بازدید پیج باشد.

  1. بدست آوردن لایک و کامنت خودکار

بسیاری از مردم می‌توانند نظرات، لایک‌ها و پیام‌های مستقیم از طریق دایرکت را که به شکل خودکار ارسال می‌شود، تشخیص دهند. یک علت کاهش بازدید اینستاگرام ارسال مداوم و خودکار پیام‌های مستقیم برای فالوورهاست. از سوی دیگر اینستاگرام هوشمند است و خیلی سریع لایک و کامنت خودکار را تشخیص می‌دهد. بنابراین نمی‌تواند راهی برای افزایش نرخ تعامل باشد.

  1. تصویر گیج کننده برند

نمایه، بیو و فید اینستاگرام باید طوری طراحی و نوشته شود که نام تجاری و موضوع کسب و کار شما را به خوبی نشان دهد. برای مثال باید مشخص شود تجارت شما در مورد لوازم آرایش است یا در مورد حیوانات خانگی! کاربران باید از همان ابتدا که وارد پیج می‌شوند تصویری از برند و موضوع کسب و کار تشخیص دهند. در غیر این صورت بعد از چند روز پیج را ترک می‌کنند.

  1. پایین بودن نرخ تعامل

یک دلیل کم شدن بازدید اینستاگرام می‌تواند به خاطر پایین بودن نرخ تعامل فعلی و تلاش برای پیدا کردن مخاطبان جدید باشد. این نشان می‌دهد شما به رشد جامعه، آموزش کاربران و کیفیت توجهی ندارید. الگوریتم‌های اینستاگرام همیشه محتوا با تعامل بالا را در اولویت قرار می‌دهند و اگر محتوا خوب نباشد، احتمال اینکه در فید فالوورها نمایش داده شود، کمتر است.

  1. نداشتن برنامه‌ریزی برای انتشار محتوا

یکی دیگر از دلایل از دست دادن بازدیدهای اینستاگرام و افت شدید پیج، برنامه‌ریزی نامتناقض در انتشار محتواست. وقت کاربران به ساعات مشخصی از روز برای دریافت محتواهای شما عادت می‌کنند، باید به آن پایبند باشید. اگر با فاصله زمانی طولانی و یا پشت سرهم پست منتشر می‌کنید، به مرور زمان بخشی از فالوورهای خود را از دست می‌دهید. فراموش نکنید یکی از دلایل بن شدن پیج اینستا، ارسال پشت سر هم و بدون فاصله محتواهاست. اگر می‌خواهید بدانید این مطلب ما را دنبال کنید.

  1. انتشار محتوای تبلیغاتی بیش از حد

یک علت افت شدید پیج‌های اینستاگرام به اشتراک گذاشتن بیش از حد تبلیغات، پیشنهادات و یا همکاری با سایر برندهاست. این نوع محتواها هیچ اطلاعات خاصی را در اختیار فالوورها قرار نمی‌دهد و از سوی دیگر آن‌ها را نسبت به پیج بدبین می‌کند. بسیاری از فالوورها از تبلیغات خسته شده‌اند و می‌خواهند فقط محتواهای مفید دریافت کنند.

  1. انتشار محتوای نامربوط و بی‌کیفیت

داشتن استراتژی برای تولید محتوا در دراز مدت به شما کمک می‌کند برای انجام این پروسه زمان صرف کنید تا به هدف خود برسید. اما اگر برنامه و استراتژی نداشته باشید، قطعا محتواها عجولانه تهیه می‌شود که هیچ هدفی در پشت آن نیست. در نتیجه کیفیت محتوا افت پیدا می‌کند و بخش زیادی از بازدیدهای اینستاگرام خود را از دست می‌دهید.

  1. بی انگیزه بودن در تولید محتوا

تصاویر و زیرنویس‌های پست در فید اینستاگرام اهمیت زیادی برای کاربران دارند. یک علت کاهش بازدید اینستاگرام می‌تواند به خاطر ضعیف بودن این بخش از محتوا باشد که فرصت را از دست می‌دهید. اگر می‌خواهید فالوورها را در تعامل با پست خود نگهدارید، باید با انگیزه کار کنید و کپشن‌های جذاب بنویسید.

  1. تغییر در مخاطب و رویه تولید محتوا

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود به مرور زمان با افت شدید بازدیدهای پیج روبرو شوید، تغییر کاربری پیج است. برای مثال اگر تاکنون محتواهای آموزشی برای نقاشی را بارگذاری کرده‌اید، کاربرانی با هدف یادگیری وارد پیج شما شده‌ و مدام ویدئوها را دنبال کرده‌اند. اما به یکبار محتواهای آموزش نقاشی را قطع کرده و در مورد فروش لوازم تحریر کار می‌کنید. این کار باعث دلزدگی فالوورها شده و ممکن است پیج را ترک کنند.

  1. حذف اکانت های جعلی

یک علت کم شدن بازدید پست اینستاگرام وجود فالوورهای فیک در صفحه است. حالا یکی از سیاست‌های اینستاگرام در برابر پیج‌هایی که فالوور فیک دارند، حذف این گروه از دنبال‌کننده‌هاست. به همین دلیل ممکن است در یک روز تعداد قابل توجهی از فالوورهای خود را از دست بدهید. یادتان باشد، امکان پذیر نیست.

  1. تغییر الگوریتم‌های اینستاگرام

الگوریتم‌های اینستاگرام برای نظارت و ارزیابی پیج‌های اینستاگرام عمل می‌کنند تا همه چیز بر وفق مراد کاربران پیش رود. این الگوریتم‌ها به صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند که گاهی با آنچه در پیج انجام داده‌اید، در تضاد هستند. به همین دلیل ممکن است به محض تغییر الگوریتم‌های اینستا، به یکباره با ریزش بازدیدهای خود روبرو شوید.

4 reasons for visiting and liking the Instagram page

روش‌ های رفع کاهش بازدید اینستاگرام

حالا که به علت‌های کاهش بازدید پست‌های اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است راه‌حل‌های رفع این مشکل را نیز بدانید:

از خرید فالوور فیک خودداری کنید

بسیاری از افرادی که تبلیغات گسترده‌ای برای خرید فالوور می‌کنند، در واقع برای پیج شما فالوور فیک جمع‌آوری می‌کنند. از سوی دیگر این دنبال‌کننده‌ها هیچ سودی برای پیج ندارند و نرخ تعامل را بالا نمی‌برند.

روی تاکتیک رشد طبیعی پیج تمرکز کنید

در بسیاری از مواقع تبلیغات بیش از حد و یا روش‌های منسوخ شده مثل فالوو و آنفالوو کردن کاربران شما را به هدف نمی‌رساند. بلکه باید محتوای خوب تولید کنید.

برای افزایش تعامل با فالوورهای خود وقت بگذارید

هیچ راه میانبری برای افزایش بازدیدهای پیج و بالا بردن نرخ تعامل وجود ندارد. اما تعامل مستقیم با فالوورها یکی از راه‌هایی است که آن‌ها را برای مشارکت در پست‌ها تشویق کنید. برای مثال وارد صفحات آن‌ها شوید و پست‌هایشان را ببینید، عکس‌ها را لایک کنید و نظرات مفهوم‌دار برایشان قرار دهید.

برند اینستاگرام خود را انتخاب کنید

حضور در اینستاگرام درست مثل یک گالری متحرک است و شما در کمتر از 7 ثانیه فرصت دارید تا کاربران را برای مشاهده کامل ویدئوهای خود تشویق کنید. برای ایجاد یک استراتژی محتوا، باید وقت بگذارید و سرمایه‌گذاری کنید. نوع محتوا، رنگ‌ها، هشتگ‌ها، زبان‌ها و ایموجی‌ها یکی از راه‌هایی است که توجه کاربران را به سمت پیج جلب کنید.

برای انتشار محتوا برنامه‌ریزی کنید

انتشار محتواها باید در زمان مشخص شده و درست باشد و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. کسب و کارهای موفق در این شبکه به طور متوسط 1.56 بار در روز پست بارگذاری می‌کنند و حدود 67 درصد از کاربران نیز روزانه در اینستاگرام فعالیت دارند. اگر زمان درست آنلاین شدن آن‌ها را بدانید، شانس بیشتری برای افزایش بازدیدهای اینستاگرام وجود دارد.

بین محتوای ارگانیک و تبلیغاتی تعادل برقرار کنید

اگر می‌خواهید برای کسب درآمد و تبادل با سایر پیج‌ها تبلیغات انجام دهید، باید بین محتوای جذاب و تبلیغات تعادل ایجاد کنید. به این معنا که در کنار تولید دو یا سه محتوای مفید، یک محتوای تبلیغاتی ارائه دهید.

روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت

یک علت کم شدن بازدید پست اینستاگرام می‌تواند به خاطر افت کیفیت محتواهای ارسال شده باشد. بنابراین به جای اینکه در طی روز محتواهای بیشتری منتشر کنید، به فکر افزایش کیفیت آن‌ها باشید. حتی اگر مجبورید یک محتوا در روز منتشر کنید، به مفید بودن آن برای فالوورها دقت داشته باشید.

در آخر

در اینجا به 12 دلیل کم شدن بازدید اینستاگرام پرداخته شد و راه‌هایی برای رفع این مشکلات را ارائه دادیم. این روزها بهبود وضعیت پیج برای افزایش درآمد و سود بیشتر یکی از دغدغه‌های بسیاری از کاربران است که می‌توانید با توجه به اطلاعات ارائه شده آن‌ها را رفع کنید. و یا از روشی کاربردی مانند buy instagram story views  استفاده کنید.

سوالات متداول

چرا پیج های اینستاگرام بعد از مدتی با افت شدید مواجه می شوند؟

وجود فالوورهای فیک، افت کیفیت محتوا، تغییر کاربری پیج، انتشار بیش از حد پست و یا تبلیغات از جمله دلایل افت شدید پیج است.

میزان بازدید برای کاربران اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟

یکی از راه‌های جلب اعتماد کاربران اینستاگرام و افزایش تعداد فالوورها، داشتن بازدیدهای بالاست. این موضوع برای پیج‌های فروشگاهی اهمیت بیشتری دارد.

علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام چیست؟

بالا نرفتن تعداد فالوورها و یا بی‌کیفیت بودن محتواها یکی از دلایلی است که مانع از رشد پیج و بازدیدهای محتواها می‌شود.

آیا کم شدن فالوورهای اینستاگرام طبیعی است؟

به طور کلی در طی روز تعدادی از فالوورها ریزش دارند، اما اگر تعداد ریزش بیش از افزایش فالوور باشد، نشانه‌ای از افت شدید پیج است.

چرا بازدید پیجم کم شده است؟

اگر استراتژی برای تولید محتوا ندارید و یا محتواهای خود را در زمان مشخص شده منتشر نمی‌کنید، باعث کاهش بازدیدهای پیج می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا