اقتصادی

روند صعودی نفت معکوس شد

در معاملات روز جمعه در میان نگرانی ها در مورد کند شدن بهبود اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت با افزایش سرعت بیماری های قلبی ، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش اخبار ما ، نفت برنت 75 سنت یا 1.7 درصد کاهش یافت و به 42.78 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت روز پنجشنبه 0.6 درصد افت کرد.

بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت 89 سنت یا 2.2 درصد کاهش یافت و به 40.23 دلار رسید. شاخص نفت ایالات متحده دیروز حدود 0.8 درصد افت کرد.

با این حال ، از ابتدای هفته جاری هر دو شاخص حدود هشت درصد افزایش یافته است.

دولت آمریكا كه نشان داد ذخایر نفتی هفته گذشته 4.3 میلیون بشكه افزایش یافته است ، فشار را برای كاهش قیمتها فشار آورد. تحلیلگران کاهش ذخایر 913000 بشکه ای را پیش بینی می کنند.

کوئیچی موراکاکی ، تحلیلگر Daiichi Kamaditiz ، گفت: “سرمایه گذاران از افزایش قیمت های اخیر استفاده کرده اند زیرا چشم انداز تیره و تار برای اقتصاد جهانی در میان افزایش شدید ویروس کرونا و محدودیت های جدید اجتماعی ، فضای را نسبت به گذشته بدبینانه تر کرده است.” اگر فوران تاج در بسیاری از نقاط جهان تسریع شود ، انتظار می رود قیمت نفت در هفته آینده نیز تحت فشار باشد.

افزایش تعداد ویروس های کرونا در ایالات متحده و سایر کشورها رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است و محدودیت های اقتصادی جلوگیری از شیوع ، به چشم انداز پایان دادن به بحران جهانی بهداشت در آینده نزدیک صدمه زده است. امید به پایان بحران این هفته با اعلام کارایی واکسن 90 درصدی توسط شرکت های آلمانی Pfizer و Bio-Tech ، باعث جهش شاخص های قیمت نفت شد.

اما آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش ماهانه خود که روز پنجشنبه منتشر شد ، اعلام کرد که با عرضه Covid 19 تا اواسط سال 2021 بعید است تقاضای جهانی نفت افزایش یابد. گزارش ماهانه اوپک که یک روز زودتر منتشر شده بود ، پیش بینی می کند که به دلیل شیوع ویروس کرونا ، مصرف جهانی نفت در سال 2021 کندتر از آنچه انتظار می رود بهبود یابد.

به گفته رویترز ، تحلیلگران می گویند محدودیت های بیشتر جابجایی برای مقابله با شیوع به این معنی است که گروه اوپک پلاس در اجرای افزایش برنامه ریزی شده تولید در اوایل سال 2021 مردد خواهد بود و احتمالاً افزایش تولید را به تأخیر می اندازد. آن را دور بیانداز.

وزیر انرژی الجزایر ابراز امیدواری کرد که اوپک و متحدانش از جمله روسیه بتوانند حد عرضه فعلی 7.7 میلیون بشکه در روز را در سال 2021 گسترش دهند و در صورت لزوم تولید را بیشتر کاهش دهند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا