اقتصادی

سکه ۳۵۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۲۶ هزار تومان ارزان شد

به گفته دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ، به دلیل کاهش تقریبی 40 دلار در هر اونس در جهان و کاهش نوسانات نرخ ارز در بازارهای داخلی ، روند قیمت سکه و طلا در داخل کشورها نیز در حال کاهش است. ؛ در پایان هفته به طور متوسط ​​نسبت به ابتدای هفته قبل ، هر قطعه سکه 350 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 26 هزار تومان ارزان شد.

نادر بذرافشان در گفت وگو با اخبار ما ، در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته ، گفت که قیمت فعلی هر اونس طلا 1807 دلار است که حدود 40 دلار کمتر از ابتدای هفته است: در نتیجه ، کاهش قیمت طلا در طول هفته در بازار داخلی نیز تأثیر داشت. در حالی که یک هفته در کشور بودیم ، شاهد نوسانات نرخ ارز بودیم. بنابراین ، کاهش نرخ ارز همراه با کاهش قیمت جهانی اونس ، باعث افت قیمت ها در بازار داخلی سکه و طلا شد و یک هفته نسبتاً نزولی را رقم زد.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: در این هفته با توجه به ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر ، تقاضا برای محصولات طلا و سکه 15 درصد افزایش داشت اما به دلیل کاهش در قیمت جهانی اونس 40 دلار در مدت بی سابقه ای و نرخ ارز هر سکه 350 هزار تومان کاهش یافت و هر گرم طلای 18 عیار حدود 26 هزار تومان کاهش یافت. در نتیجه ، به دلیل ثبات قیمت ایجاد شده در بازارهای داخلی طی دو ماه گذشته ، قیمت ها نسبتاً کاهش یافته و مردم می توانند به راحتی مصنوعات طلا و سکه را خریداری و بفروشند.

وی افزود: همچنین طی هفته گذشته قیمت نیم سکه حدود 250،000 تومان ، ربع 200،000 تومان و سکه یک گرمی حدود 100،000 تومان کاهش یافته است.

این عضو هیئت مدیره انجمن طلا و جواهر تهران همچنین با اعلام آخرین قیمت ها اظهار داشت: در پایان هفته هر سکه طراح جدید 10 میلیون و 650 هزار تومان و سکه قدیمی 10 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. همانطور که گفته شد ، نیمی از سکه ها با کاهش حدود 250 هزار تومانی در طول هفته ، اکنون شش میلیون و 130 هزار تومان قیمت دارند. همچنین یک چهارم سکه از 4 میلیون و 300 هزار تومان در ابتدای هفته به 4 میلیون و 100 هزار تومان در پایان هفته افزایش یافت و سکه های یک گرمی در پایان 2 میلیون و 250 هزار تومان قیمت داشتند. هفته.

این مسئول اتحادیه افزود: هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته تقریباً یک میلیون و 71 هزار تومان و هر اونس طلای 17 عیار چهار میلیون و 630 هزار تومان قیمت دارد. همانطور که گفته شد ، آخرین نرخ ثبت شده 1807 دلار در هر اونس در سراسر جهان است. همچنین اکنون حباب سکه به حدود 300 هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا