اقتصادی

سقوط کم سابقه صادرات نفت عربستان

صادرات نفت عربستان سعودی همچنان ادامه داشت زیرا تقاضای جهانی به دلیل بحران ویروس کرونا ضعیف ماند و در ژوئن به رکورد کم رسید.

به گزارش اخبار ما ، آمار JODI نشان می دهد که صادرات نفت به عربستان سعودی در ماه ژوئیه 17.3 درصد کاهش یافت و به 4.98 میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین سطح از ژانویه 2002 است.

کل نفت و فرآورده های نفتی صادر شده توسط عربستان سعودی در مقایسه با 7.48 میلیون بشکه در روز در ماه مه 18.7 درصد کاهش یافته و به 6.08 میلیون بشکه در روز رسیده و در حالی که ذخایر نفتی این کشور 5٪ است. این میزان با 8 میلیون بشکه افزایش یافته و به 153.35 میلیون بشکه رسیده است.

قیمت نفت برنت از سقوط دوقلوی در ماه آوریل به دلیل افت تدریجی اقتصاد جهانی و تولید محدود توسط گروه اوپک پلاس به طور قابل توجهی بهبود یافته است ، اما شاخص بهای بازار جهانی از ابتدای سال 2020 حدود 32 درصد باقی مانده است. تاکنون در حال کاهش است.

اوپک و متحدانش که بهتر به عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند ، تولید خود را با 9.7 میلیون بشکه در روز از ماه مه به 7.7 میلیون بشکه در روز از ماه اوت تا دسامبر کاهش دادند و تلاش کردند تا با اشباع عرضه و افزایش قیمت ها کنار بیایند. ایستگاه ها

تولید نفت عربستان سعودی در ماه ژوئن حدود 12 درصد در ماه کاهش یافت و به 7.48 میلیون بشکه در روز رسید. میزان تولید پالایشگاه کشور با افت 4.7 درصدی به 1.84 میلیون بشکه در روز ، در حالی که مصرف مستقیم نفت 62000 بشکه در روز افزایش یافته و به 469،000 بشکه در روز رسیده است.

تقاضای کل فرآورده های نفتی عربستان سعودی در ماه ژوئن 330،000 بشکه افزایش یافت و به 2.16 میلیون بشکه در روز رسید.

طبق گزارش رویترز ، آمار صادرات ماهانه از ریاض و سایر اعضای اوپک به JODI ارائه می شود و در وب سایت این سازمان منتشر می شود.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا