برترینهای کسب و کاربین الملل

پرداخت چه هزینه‌هایی برای مهاجرت به انگلستان ضروری است؟

مهاجرت به انگلستان و هزینههای زندگی در آن

کشور بریتانیا یکی از گران‌ترین مقصدهای مهاجرت در جهان بوده و هزینه‌های زندگی در آن نسبتا بالاست. در جدول زیر می‌توانید برخی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی و شرایط تحصیل در انگلیس را مشاهده کنید:

شرح هزینه قیمت به پوند
یک وعده غذای کامل در رستورانی نرمال 30
یک لیتر شیر 0.97
یک کیلو برنج 1.01
12 عدد تخم مرغ 1.95
یک کیلو سیب 1.89
یک کیلو سیب‌زمینی 1.07
یک قرص نان 1
یک ماه استفاده از حمل و نقل عمومی 65
یک لیتر بنزین 1.56
قبوض ماهیانه آب، برق و.. 180
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 890
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه به دور از مرکز شهر 670

اقامت دائم و تابعیت انگلستان

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای کسب اقامت دائم انگلستان باید سالیانی مشخص را در این کشور به طور قانونی سپری کنند. به طور مثال اگر فرد متقاضی از راه ازدواج به این کشور مهاجرت کرده باشد پس از 2 سال، مجوز کاری Tier 1 و Tier 2 ،سرمایه‌گذاری یا مالکیت بیزینس بعد از 5 سال می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

اخذ اقامت دائم از طریق بورسیه تحصیلی رایگان انگلیس؛ یکی از اهداف نهایی مهاجرت به انگلستان یه شمار می‌آید. توجه داشته باشید که فرد متقاضی در طول مدت اقامت خود باید تراکنش‌های مالی شفافی داشته، مالیات‌های خود را پرداخت کرده و از درآمد کافی برای زندگی در این کشور برخوردار باشد. هزینه درخواست اقامت دائم 2389 پوند بوده و برای همراهی اعضای خانواده، هرکدام به تنهایی باید درخواستی را ثبت کنند. همچنین یک سال پس از دریافت اقامت دائم، می‌توان برای تابعیت این کشور درخواست داد.

سختیهای مهاجرت به انگلستان

کشور بریتانیا در حال حاضر با حجم زیادی مهاجر در سال روبه‌رو بوده و این موضوع موجب مشکلاتی در بازار کار، جرم و جنابت، مسائل جمعیت‌شناختی و … شده است. به همین دلیل سیاست‌های جدید این کشور در جهت محدود کردن ورود مهاجران شکل گرفته و می‌کوشد تا جمعیت مهاجران را کاهش دهد. به عبارت دیگر فرآیند مهاجرت به انگلستان در سال‌های جاری سخت‌تر خواهد شد.

با وجود اینکه کشور بریتانیا یکی از بهترین کشورهای جهان از منظر ثبات اقتصادی، خدمات رفاهی و کیفیت زندگی است، مشکلات فرهنگی نظیر نژادپرستی بسیاری از مهاجران را پس از ورود به انگلستان دلسرد می‌کند و موجب می‌شود تا افراد از اقامت دائم در این کشور منصرف شوند. البته دانشجویانی که از سنین پایین‌تر با ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، شانس بیشتری برای تطبیق با جامعه انگلستان و یافتن کار پس از فارغ‌التحصیلی خواهند داشت. به طور کلی این کشور در حال حاضر با مشکلات متعددی در رابطه با مهاجران روبه‌رو است و متقاضیان مهاجرت به انگلستان باید از مهارت‌ها، توانایی‌ها و تمکن مالی بسیار بالایی برخوردار باشند.

ویزای توریستی انگلستان

کشور بریتانیا یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی بوده و از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است. کشور اسکاتلند و ایرلند مناظر طبیعی بسیار زیبایی داشته و برای بازدید از سایت‌های تاریخی و فرهنگی نیز می‌توان از انگلستان بازدید کرد. برای بازدید از این کشور و سفر به آن، تمامی افراد خارج از منطقه تجاری اروپا، باید ویزای توریستی انگلستان را تهیه کنند. حداکثر زمان اقامت در این کشور با استفاده از ویزای توریستی 6 ماه بوده و دارندگان آن در این مدت می‌توانند به گردش در این کشور پرداخته، از دوستان و اعضای خانواده خود بازدید کنند، در جلسات تجاری حضور پیدا کنند، برای درمان پزشکی به این کشور سفر کرده باشند و یا قصد شرکت در برنامه‌ای هنری یا آموزشی را داشته باشند.

توجه داشته باشید که انگلستان در حال حاضر نه عوض اتحادیه اروپا بوده و نه جزء کشورهای حوزه شینگن و بنابراین اخذ ویزای شینگن به معنای امکان ورود به انگلیس نیست و برای ویزای توریستی انگلستان باید همانند دیگر کشورهایی که عضو در شینگن نیستند، اقدام نمود.

بهترین مقاصد جایگزین برای انگلستان کدامند؟

ما در این مقاله درباره مهاجرت به انگلستان و شرایط بسیار عالی و مزایای بی‌شمار زندگی در این کشور، نظیر امکان داشتن آینده‌ی درخشان و کیفیت زندگی بسیار بالا در کلیه شاخص‌های اصلی زندگی، داشتن چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، کیفیت بالای سطح فرهنگ مردم و رفتار خوب با مهاجران، موقعیت‌های شغلی بی‌نظیر و… صحبت کرده‌ایم. در واقع کشور انگلستان به دلیل یک سری مسائل از جمله مهم‌ترین فاکتورهای اشاره شده، اغلب در 10 کشور برتر جهان قرار دارد؛ اما این را هم همیشه باید در نظر داشت که هیچ کشور بی عیب و نقصی وجود ندارد و همچنین جا دارد ابتدا به طور مختصر چندی از معایب مهاجرت به انگلستان را ذکر نماییم:

  • تحصیل در انگلیس بسیار گران است؛ به عبارتی انگلیس در کنار آمریکا به عنوان گرانترین مقاصد تحصیلی جهان تلقی می‌شوند.
  • همچنین اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی از کشور انگلیس به دلیل سطح بسیار بالای آموزشی این کشور در جهان که در پس از آمریکا و در رتبه دوم جهانی قرار داشته، سخت است.
  • بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس به دلیل اشباح شدن از حجم مهاجر و به ویژه مهاجر غیر قانونی و پناهنده ناشی از نا آرامی‌های چند ساله‌ی اخیر در منطقه، پروسه‌ها‌ی سختی را برای بررسی پرونده‌های مهاجرتی، اعطای اقامت و در نهایت شهروندی اتخاذ کرده است.
  • بازار کار در انگلیس به ویژه برای حقوق و مزایای رضایت‌ بخش بسیار رقابتی و یافتن و حفظ یک شغل راضی کننده برای شخص سخت است.
  • به دنباله مورد فوق هم باید گفت در انگلیس نیز بین کار و حقوق با زندگی و مخارج مایتاج و مسکن توازن چندان خوبی برقرار نیست.
  • آب و هوای سرد، مرطوب و بارانی و آسمان ابری و خاکستری، اقلیمی است که حداقل برای ایرانیان برای زندگی چندان جالب نیست.
  • و…

حال اگر هر متقاضی مهاجرت به خصوص از روش تحصیلی به دلایل ذکر شده یا به دلایل شخصی خود، انگلیس را مقصد باب میل خود ندانسته و از طرفی به دنبال مقاصد تحصیلی جایگزین و با کیفیت بالای تحصیل، زندگی در زمینه علمی، اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی، حقوق بشر و… بوده باید گفت که پیشنهاد اکید گروه مهاجرتی ادب ویزا با داشتن بیش از 10 سال سابقه درخشان در امر اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، گزینه‌های تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا به متقاضیان می‌باشد.

مهاجرت به انگلستان و شرایط زندگی در انگلستان در سال 2022

در این نوشتار علمی به موضوع پر سوال مهاجرت به انگلستان و شرایط زندگی در انگلستان در سال 2021 می پردازیم. در این مقاله موضوعاتی چون: شرایط مهاجرت به انگلیس، معرفی راه های ورود به این کشور و شرایط اخذ اقامت و تابعیت انگلستان و هزینه های زندگی و اقامت در انگلیس مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد.

ما در این مقاله به پاسخ این قبیل سوالات پاسخ داده و راههای مهاجرت به انگلیس و شرایط زندگی در انگلستان را بصورت جامع تشریح خواهیم کرد. بدون شک کشور انگلستان همواره به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی متقاضیان مهاجرت می باشد، زیرا کیفیت زندگی، امنیت، بهداشت، آموزش و … در انگلستان از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.

امید است شما عزیزان از طریق مطالعه کامل این مقاله پاسخ پرسش های خود را بیابید. چنانچه در زمینه کشور انگلیس برای مهاجرت یا سایر کشور ها ابهامی دارید می توانید با کارشناسان پارس رادین تماس برقرار نموده و پاسخ تمامی ابهامات و سوالات خود را از طریق مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی مهاجرت به انگلستان

کشور انگلستان به عنوان یکی از کشورهای پادشاهی متحد بریتانیا می باشد و شامل سه کشور دیگر ؛ اسکاتلند، ولز و جزیره ایرلند می باشد. پایتخت کشور انگلستان شهر لندن است. جمعیت بریتانیا در حدود 67 میلیون نفر می باشد که در حدود 56 میلیون آن جمعیت انگلیس است. این کشور جزء شش کشور برتر اقتصاد دنیا می باشد و میزان رشد تولیدات ناخالص داخلی بالایی دارد. مردم انگلستان به زبان انگلیسی تکلم می نمایند.

پول رایج در این کشور پوند استرلینگ نام دارد. در بخشهای مختلف صنعتی و خدماتی، انگلستان جز برترین کشورها محسوب می گردد. کشور انگلستان به دلیل پیشینه تاریخی قوی، فرهنگ غنی، آداب و رسوم مختلف، غذاهای لذیذ و متنوع و… سالیانه مقصد هزاران انسان برای سفر های توریستی و مهاجرتی بوده است. کیفیت زندگی مردم، شاخص توسعه انسانی، خدمات بهداشت ملی و … در انگلستان در سطوح بسیار بالایی قرار دارد. بنابراین زندگی در انگلستان خصوصا مهاجرت به لندن، هدف افراد زیادی از مردم کشورهای جهان سوم و با امکانات کمتر است.

تعداد ایرانیان انگلستان طی سرشماری سال 2011 حدود 42 هزار نفر بودند. با توجه به نرخ بیکاری پایین این کشور و شرایط و بستر مناسب برای راه اندازی کسب و کار و هم چنین نرخ تورم پایین آن شرایط مطلوبی برای افرادی ایجاد شده است که بتوانند از طرق یاد شده به این کشور مهاجرت نموده و موفق به اخذ اقامت انگلستان گردند. که در ادامه تمامی راه ها و شرایط مهاجرت به انگلستان در سال 2022 را بررسی خواهیم کرد.

هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل یکی از آسان ترین و محبوب ترین شیوه های مهاجرت به این کشور است. سالانه علاوه بر دانشجویان، دانش آموزان بسیاری هم برای تحصیل به کشور انگلستان مهاجرت می کنند. افرادی که از این طریق به انگلستان مهاجرت می کنند باید علاوه بر هزینه ی تحصیل، هزینه های زندگی در این کشور را هم پرداخت کنند. به طور کلی متقاضیان تحصیل در این کشور به سه طریق می توانند اقدام به مهاجرت به انگلستان نمایند:

    ویزای تحصیلی کوتاه مدت

    ویزای دانش آموزی

     ویزای دانشجویی هر کدام از این راه ها هم هزینه های متفاوتی دارند.

اقامت انگلستان از طریق ویزای تحصیلی کوتاه مدت

متقاضیان ویزای تحصیلی کوتاه مدت برای ویزای 6 ماهه باید مبلغ 93 پوند پرداخت نمایند و ویزای 11 ماهه مبلغ 179 پوند هزینه دارد. فرد متقاضی باید توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود را بدون استفاده از تسهیلات عمومی کشور انگلستان داشته باشند.

مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای دانش آموزی

(Child Tier 4)

افرادی که از طریق ویزای Child Tier 4 به کشور انگلستان مهاجرت می کنند باید توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل در این کشور را داشته باشند. هزینه ی ویزای دانش آموزی حدود 335 پوند می باشد. شهریه های دانش آموزان بر اساس نوع مدرسه و رتبه ی آن و همین طور سطح آموزشی و کیفیت خوابگاه‌های آن متفاوت می باشد ولی به طور میانگین هر دانش آموز در دوره ی دبیرستان باید مبلغی حدود 17000 تا 29000 پوند در سال پرداخت نماید.والدین دانش آموزان در صورتی که بخواهند به کشور انگلستان مهاجرت کنند باید سالانه مبلغ 714 دلار پرداخت نمایند.

مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای دانشجویی

هزینه ی ویزای دانشجویی حدود 335 پوند می باشد هر کدام از همراهان شخص متقاضی هم همین هزینه را باید پرداخت نمایند. از طرفی هزینه های زندگی برای دانشجویان در این کشور در شهرهای مختلف متفاوت می باشد.

در شهر لندن هزینه زندگی دانشجویان تقریباً 11200 پوند در سال است ولی در شهرهای دیگر حدود 10000 پوند در سال می باشد. هزینه های مربوط به تحصیل هم برای هر دوره متفاوت می باشد. افرادی که از طریق ویزای دانشجویی به انگلستان مهاجرت می کنند باید توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهانش را داشته باشند. برای این منظور باید ماهانه مبلغ  800 پوند برای خود و مبلغ 600 پوند برای هر یک از همراهان خود پرداخت نمایند.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

افرادی که از طریق ازدواج می خواهند به کشور انگلستان مهاجرت کنند باید ثابت کنند سالانه درآمد آن‌ها حدود 18600 پوند می باشد و یا موجودی حسابشان در عرض شش ماه باید حدود 6300 پوند باشد. از طرفی اگر بخواهند فرزندان خود را نیز با خود به انگلستان ببرند باید درآمد آن‌ها حدود 22400 پوند در سال باشد و به ازای هر فرزند 2400 پوند پرداخت نمایند. متقاضیان در این روش باید ثابت کنند از عهده ی پرداخت کلیه ی هزینه های زندگی خود در انگلستان بر می آیند.

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

افرادی که به قصد سرمایه گذاری به انگلستان مهاجرت می کنند به سه طریق می توانند اقدام کنند.

1-   سرمایه گذاری 50 هزار پوندی:

در این نوع سرمایه گذاری که مختص فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان است، متقاضیان باید مبلغ 50 هزار پوند در حساب خود داشته باشند. علاوه بر این آن‌ها باید دارای توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهان خود در کشور انگلستان باشند و این مبلغ برای شخص متقاضی معادل 3310 پوند و برای همراهانش معادل 1890 پوند می باشد.

2-   سرمایه گذاری 200 هزار پوندی:

در این نوع سرمایه گذاری فرد متقاضی باید مبلغ 200 هزار پوند یا معادل آن در یکی از بانک‌های انگلستان و یا یکی از بانک‌های مورد تأیید کشور انگلستان داشته باشد. از طرفی فرد متقاضی باید ثابت کند که توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهانش را در این کشور دارد. این هزینه برای فرد متقاضی مبلغ 3310 پوند و برای هر کدام از همراهانش مبلغ 1890 پوند می باشد.

3-   سرمایه گذاری 2 میلیون پوندی:

فرد مهاجر در این نوع سرمایه گذاری باید مقدار 2 میلیون پوند سرمایه داشته باشد. سرمایه گذار باید حداقل مبلغ 1750000 پوند این مبلغ را صرف خرید اوراق قرضه یا سایر اوراق دولتی انگلستان نماید. در این روش سرمایه گذاری لزومی ندارد سرمایه گذار هزینه ی جدا برای زندگی خود و همراهانش در حساب بانکی داشته باشد.

مرجع : موسسه اعزام دانشجو پارس رادین

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا