اقتصادی

سکه و طلا دوباره ارزان شد

افزایش قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با افت قیمت اونس طلا و آرام شدن بازار ارز همراه بود.

به گزارش اخبار ما، بر اساس اطلاعات دریافتی از اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار سکه و طلای داخلی هفته را با کاهش نسبت به ابتدای هفته به پایان رساند که نتیجه افت قیمت طلا است. بر بازارهای جهانی و ثبات نرخ ارز در بازار داخلی.

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته روند نزولی را دنبال کرد و در پایان هفته این افت قیمت تشدید شد. بنابراین هر اونس طلا در این هفته 20 دلار کاهش یافت. از سوی دیگر بازار ارز داخلی نیز آرام بود.

در آخرین مقایسه ها از روز گذشته (پنجشنبه) هر گرم طلای 18 عیار نسبت به ابتدای هفته 4 هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد و هر گرم یک میلیون و 336 هزار و 621 تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای 17 عیار نیز با 20 هزار تومان کاهش به پنج میلیون و 790 هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی و همچنین سکه تمام طرح قدیم در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در پایان هفته سکه تمام طرح جدید 14 میلیون و 900 هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم 14 میلیون تومان معامله شد.

حباب سکه بزرگتر شد

نیم سکه و ربع سکه نیز در هفته گذشته 100 هزار تومان کاهش قیمت داشت. نیم سکه در پایان هفته هشت میلیون و 100 هزار تومان و ربع پنج میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد. در پایان هفته سکه گرمی 3 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته 50 هزار تومان کاهش داشته است.

با وجود کاهش قیمت ها در بازار سکه و طلا، حباب سکه همچنان بزرگ و بزرگتر از هفته های اخیر است. بر اساس آخرین معاملات پایان هفته، هر قطعه سکه تمام بهار یک میلیون و 800 هزار تومان حباب دارد. این در حالی است که هفته قبل (هفته منتهی به 31 آنلاین) حباب سکه در محدوده یک میلیون و 650 هزار تومان بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا