رویدادها

ضرورت تدوین طرح جامع امداد و نجات در کشور / تداوم واکسیناسیون و پایش کرونا در مرزها

رئیس جمعیت هلال احمر از سازمان امداد و نجات بازدید و با امدادگران دیدار کرد و در گفتگو با مسئولان این سازمان بر لزوم تدوین طرح جامع امداد و نجات و توجه به تدوین نقشه خطر کشور در این طرح تاکید کرد.

به گزارش اخبار ما؛ دکتر. پیرحسین کولیوند در دیدار با مسئولان سازمان امداد و نجات، این سازمان را یکی از مهم ترین و پرکارترین سازمان های هلال احمر دانست و افزود: اگر این سازمان موفق بوده، حاصل تلاش تک تک کارکنان و کارکنان بشردوستان است. به عنوان جمعیتی در هلال احمر و از انحصار دوری می کنیم. با کار گروهی می توانیم در جهت تحقق و پیشبرد اهداف عالی هلال احمر گام برداریم.

طرح جامع نجات که اکنون ژنرال های آن آماده است باید با کمک کارشناسان و اساتید تدوین شود و برای تحقق آن باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. هم ظرفیت های داخلی و هم ظرفیت ها و انتقادات سازنده بیرونی. با استفاده از این ظرفیت و توان تیم مشاور می‌توان طرح جامع نجات را در قالب نرم‌افزار یا سخت‌افزار تدوین کرد و کیفیت خدمات را ارتقا داد و فعالیت‌های سازمان امداد و نجات را بهبود بخشید.

وی تعیین نیروی کار و فضا و امکانات لازم، اهداف پروژه، ارتقای منزلت اجتماعی و روحیه نشاط، جهادی و تلاشگر مددکاران را برای تدوین طرح جامع کمک رسانی دانست و تاکید کرد: حفظ و تقویت روحیه داوطلبانه امام خمینی(ره) ، باید با ارائه آموزش های تخصصی بر روحیه امید، ایثار، ایثار و مسئولیت پذیری در مددکاران تاکید کنیم زیرا ظرفیت آن در هلال احمر وجود دارد.

کولیوند با اشاره به برنامه ریزی و نظارت مستمر برای بهبود خدمات و فعالیت های هلال احمر افزود: تلاش اصلی مردم خدمت به مردم است. در خدمت به مردم باید درد را کاهش دهیم و بار را از دوش آنها برداریم. این خدمت ارزشمند است و مردم آسیب دیده از سیل، زلزله و… ابتدا امید به خدا دارند و سپس به دستان پرتوان امدادگران بشردوستانه.

پیشگیری و پیشگیری از بلایا نوعی کمک است

وی با تاکید بر لزوم ایجاد نقشه خطر کشور در طرح جامع امداد و نجات، افزود: اولین وظیفه ما پیش بینی و پیشگیری از حوادث و بلایا است و این کار نوعی کمک است. با تهیه و ثبت خطرات رایج، آگاهی، آگاهی و آمادگی مردم نیز بهبود می یابد.

تاکید بر تداوم طرح واکسیناسیون و پایش مرزها

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: فعالیت هلال احمر در خصوص پایش مرزی و واکسیناسیون هموطنان در خصوص تاج با جدیت بیشتری نسبت به گذشته ادامه دارد و گزارش این خدمات به رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر ارسال خواهد شد. ” سلامت. «خدمات هلال احمر باید مستند باشد تا مردم ببینند با این جمعیت چه می‌شود.

آمادگی در برابر بلایا بیش از 60 درصد است

کولیوند همچنین بر آمادگی بیش از 60 درصد هلال احمر برای مقابله با حوادث و بلایا تاکید کرد و گفت: برای تعیین تعداد پایگاه های مورد نیاز، آمبولانس و … باید کار علمی و شاخص های استاندارد داشته باشیم و این امر در امداد و نجات همه جانبه حائز اهمیت است.دستگاه های نظارتی بر اساس شاخص های استاندارد و از پیش تعیین شده بر فعالیت ها و خدمات ما نظارت می کنند.

وی افزود: ارتقای سیستم اطلاعاتی و استفاده از فناوری روز دنیا از ضروریات کار بشردوستانه است و باید نرم افزاری برای نظارت بر امکانات، آمبولانس ها و … داشته باشیم تا مردم در حالت آماده باش باشند و به کمک آنها بیایند. در صورت نیاز

لزوم نظام مندسازی منابع اقتصادی داخلی هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از تلاش برای افزایش بودجه جمعیت در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بخشی از اعتبارات هلال احمر از سوی دولت است اما نباید از این امر غافل شد. همچنین باید کنترل بیشتری بر داخلی سازی منابع اقتصادی داخلی داشته باشیم.

کولیوند ادامه داد: فعالیت های آموزشی برای رسیدگی به موضوع استخدام نیروهای ایثارگر بشردوستانه ادامه دارد. این استخدام؛ محدودیت هایی از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود داشته و جلسات ما با این سازمان ها نتایج خوبی داشته است. مجمع و اعضای شورای عالی نیز به رفع مشکلات موجود کمک می کنند و تلاش ما بهبود وضعیت معیشتی همکاران است. استفاده از ایستگاه های کمکی به منظور ایجاد نشاط بیشتر، برخورد جدی با بیمه و بیمه درمانی مددکاران و صدور گواهی خدمت داوطلبانه توسط مددکاران بسیار مهم و همراه است.

وی گفت: ما یک خانواده هستیم و موظف به حل مشکلات خانواده هستیم. اگر خانواده سالم، قوی و جهادگر باشد و بتواند انقلابی و بر اساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری فعالیت کند، مردم از خدمات آن بهره بیشتری خواهند برد. همچنین هیئت هایی برای مسائل رفاهی کارکنان تشکیل شده است و ما تلاش می کنیم در فرصت های مناسب به کارکنان کمک کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا