سلامت

عکس | سامسونگ در گالکسی جدید مشکل بزرگ اسمارت فون ها را حل کرد!

در جریان رویداد Unpacked اخیر، غول فناوری کره‌ای سامسونگ بالاخره از سری گلکسی اس ۲۳ پرده برداشت که نسخه‌های استاندارد، پلاس و اولترا را در بر می‌گیرد. در نمای کلی این گوشی پرچمدار اثر محسوسی از تغییر را نمی‌توان دید، ولی از نظر سخت‌افزاری سامسونگ تدارکاتی را برای آن دیده؛ به‌عنوان مثال، نسخه‌ای اورکلاک‌شده از اسنپدراگون 8 نسل 2 را در S23 به‌کار گرفته است که سریع‌ترین چیپست کوالکام بر شمرده می‌شود. ویژگی سخت‌افزاری جالب توجه دیگر این سری گوشی تازه، استفاده از محفظه‌های بخار بزرگ‌تر (Vapor Chambers) و در نتیجه بهبود سیستم خنک‌کننده است.

بهبود سیستم خنک کننده سری گلکسی اس ۲۳ نسبت به نسل قبل

قبل از سری گلکسی S23، مدل اولترا گلکسی S22 با محفظه بخار بزرگ‌تری نسبت به گذشته عرضه شده بود. این درحالی بود که مدل استاندارد S22 به‌جای محفظه بخار، صرفاً پدهای گرافیتی داشت. سامسونگ در S23 محفظه‌های بخار بزرگ‌تری را تعبیه کرده و حتی برای مدل استاندارد این سری جدید، محفظه بخار در نظر گرفته است. افشاگر مشهور Ice Universe هم به‌تازگی طی ویدئویی کوتاه در توییتر تفاوت بین سیستم خنک‌کننده S22 و S23 را به‌نمایش گذاشت.

سیستم خنک کننده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ

سیستم خنک کننده گلکسی اس 22 سامسونگ

یکی از کاستی‌های گلکسی اس 22 این بود که بهترین حالت عملکرد آن برای مدت زیادی دوام نمی‌آورد. حالا گلکسی اس 23 سامسونگ با ارتقاء صورت گرفته و چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 باید بتواند برای مدت طولانی‌تری عملکرد مطلوب را حفظ کند. به‌علاوه این‌ها، عملکرد گوشی به‌لطف رم LPDDR5X سریع‌تر 8.5 گیگابیت بر ثانیه‌ای (در مقایسه با نسخه غیر ایکس 6.4 گیگابیت بر ثانیه‌ای) پیشرفتی جالب توجه به‌خود خواهد دید. حافظه داخلی UFS 4.0 سریع‌تر هم در این میان تاثیرگذار خواهد بود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا - Samsung Galaxy S23 Ultra

سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) با رنگ‌بندی متنوع روانه بازار می‌شود. قیمت پایه مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترا این گوشی پرچمدار به‌ترتیب ۷۹۹، ۹۹۹ و ۱۱۹۹ دلار اعلام شده است. قیمت اس ۲۳ در ایران هم با در نظر گرفتن حباب قیمتی ابتدایی و هزینه‌های اضافی حداقل در اوایل ورود به کشور، عجیب و غریب خواهد.

227227

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا