اقتصادی

قیمت سکه و طلا دوباره کاهش یافت

بر اساس تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در هفته ای که گذشت با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بازار داخلی روند نزولی را به ثبت می رساند. در واقع افزایش قیمت اونس جهانی نتوانست از افت قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی جلوگیری کند و در نتیجه سکه و طلا دوباره ارزان شدند. این در حالی است که حباب سکه در یک هفته گذشته تغییرات زیادی داشته است.

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته به اخبار ما گفت: در هفته گذشته دو عامل جهانی باعث تغییر قیمت طلا در بازارهای جهانی شده است. افزایش قیمت نفت و تغییرات سیاسی در بحران اوکراین بر ارزش دلار در بازارهای جهانی تأثیر گذاشته است، به طوری که قیمت جهانی اونس در طول هفته (تا آخرین روز معاملاتی دیروز / پنجشنبه) به طور متوسط ​​12 دلار افزایش یافت. هفته گذشته قیمت طلا در جهان حدود 50 دلار در هر اونس کاهش یافت. به این ترتیب تغییرات سیاسی و اقتصادی جهانی منجر به این افزایش قیمت جهانی اونس طی هفته گذشته شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر تغییرات نرخ ارز به عنوان شاخص اصلی قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی تاثیر زیادی بر قیمت سکه و طلا داشته و باعث افزایش قیمت اونس جهانی شده است. . پول داخلی و طلا در هفته گذشته نشانه ها و اخبار مثبتی از مذاکرات در وین و مهمتر از آن آزادسازی بسیاری از منابع مالی ایران که وارد کشور شده است و همچنین رهبری بانک مرکزی در نرخ ارز در تمامی بازارها اعم از بازار متشکل ارز سامانه نیما، بازار آزاد ارز و … باید با کاهش همراه باشد. در هفته گذشته هر دلار آمریکا حدود 700 تومان کاهش یافت. داده های قابل توجه

وی تاکید کرد: این کاهش ارزش منجر به کاهش بازار داخلی سکه و طلا شد و همانطور که گفته شد افزایش قیمت جهانی اونس طلا مانع از کاهش ارزش سکه و طلا نشد و عامل نرخ ارز یک تاثیر بیشتر روی پول سکه و طلا.»

165 هزار تومان از قیمت سکه و 18 هزار تومان از قیمت هر گرم طلا …

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص تغییرات قیمت سکه و طلا در هفته گذشته و آخرین قیمت معاملات هفته (پنجشنبه) گفت: 950 هزار تومان بوده است. سکه طرح جدید در آخرین معاملات روز گذشته 12 میلیون و 85 هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته 165 هزار تومان کاهش داشته است. نیم سکه در پایان هفته 6 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد و به این ترتیب نسبت به ابتدای هفته به طور میانگین 100 هزار تومان کاهش و ربع 50 هزار تومان کاهش یافت. 3 میلیون و 750 هزار تومان. سکه های یک گرمی بانک مرکزی اما با توجه به تقاضای بازار برای این قطعه سکه در هفته جاری تغییری نکرده و همچنان دو میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارند.

کشتی آرای افزود: قیمت هر طلای مذاب که مبنای معاملات طلای کشور است به طور میانگین 76 هزار تومان به ازای هر طلا کاهش یافته و آخرین معاملات هفته نیز 5 میلیون و 246 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز در این هفته به طور میانگین 18 هزار تومان کاهش یافت و در آخرین معاملات هفته به یک میلیون و 211 هزار تومان رسید.

حباب خیلی تغییر می کند

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه در روزهای مختلف هفته به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی و کاهش نرخ ارز داخلی طی هفته گذشته تغییرات زیادی داشته و به 80 هزار تومان رسیده است که پایین‌ترین سطح اما روزهای دیگر است. و بالون او نیز نوسانات فزاینده ای داشت. در مجموع بر اساس آخرین معاملات این هفته حباب سکه در محدوده 200 هزار تومان قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و ایام نوروز و از سوی دیگر با توجه به اینکه عده ای سکه را با قیمت هایی بالاتر از قیمت فعلی بازار خریدند، نسبت به عرضه مقاوم هستند. بنابراین بازار عرضه و فروش مشتری کمتر است. بنابراین به نظر من متناسب با کاهش نرخ ارز، قیمت انواع سکه هنوز کاهش نیافته و در نتیجه سکه ها همچنان بادکنکی دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا