اقتصادی

کاهش باورنکردنی قیمت‌ سکه و طلا/ حباب سکه دوباره بزرگ شد

براساس تحلیلی از وضعیت نایب رئیس انجمن طلا و جواهر تهران از هفته گذشته ، قیمت سکه های داخلی و طلا ، با وجود بسته شدن بازار ، قیمت ها به طور کلی افت چشمگیری داشته اند. بنابراین هر سکه بیش از 400 هزار تومان استهلاک کرد ، اما آنچه بسیار محسوس بود کاهش عرضه سکه در بازار تجارت بود که باعث افزایش حباب هر قطعه 180 هزار تومانی شد و دوباره حباب سکه نیز به 160 هزار کاهش یافت. تومان ، به محدوده 400 هزار تومان رسید.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با اخبار ما ، در مورد قیمت جاده ای سکه و طلا طی هفته گذشته علی رغم تعطیلی واحدهای صنفی رسمی و اصناف اظهار داشت: قیمت ها تا چهارشنبه روند نزولی خوبی داشته و قیمت ها به طرز باورنکردنی در حال سقوط هستند. ماهها ، اما از صبح زود (پنجشنبه) ، نرخ ارز افزایش یافته است و باعث شده قیمت سکه و طلا از ظهر به بعد اندکی افزایش یابد.

معاون دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: “البته ، شب گذشته نیز با تشکیل معاملات تحت عنوان” تلفن “، قیمت ها دوباره کاهش یافت. با این حال ، به طور کلی ، بررسی تغییرات قیمت از ابتدای هفته تا پنجشنبه کاهش چشمگیری در قیمت ها نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه طی هفته گذشته بسیار محسوس بود این بود که علی رغم کاهش تقاضا و تجارت (به دلیل بسته شدن بازارهای رسمی) ، کاهش عرضه سکه در بازار تجارت باعث افزایش حباب سکه در روزهای گذشته شد هفته. “حباب تقریباً 180،000 تومان برای هر قطعه.

شنبه همه چیز مشخص خواهد شد

وی گفت: “از فردا (شنبه) ، هنگامی که بازارهای رسمی و اصناف بازگشایی می شوند ، نرخ ارز و همچنین قیمت سکه و طلا واقعی خواهد بود و نرخ ارز آنها را تعیین می کند.” “بسیاری از فعالان بازار معتقدند که نقدینگی در حال کاهش است” پارامترهای اقتصادی و گفتگوهایی در وین ، مدیریت بانک مرکزی در مورد کنترل نرخ ارز و غیره وجود دارد. قیمت سکه و طلا را کاهش داد و نظرات مختلفی در این باره وجود داشت اما به نظر من فردا بازارها افتتاح می شوند. این تعیین خواهد کرد که قیمت ها به کجا حرکت می کنند و چقدر می توانند واقع بینانه و شفاف باشند.

کشتی آرای درباره آخرین قیمت های ثبت شده سکه و طلا و تغییرات آنها نسبت به ابتدای هفته گفت: قیمت سکه طرح جدید با 500 هزار تومان کاهش به 9 میلیون و 400 هزار تومان رسید و هر قطعه سکه طرح قدیم 500 هزار تومان کاهش یافت. 500 هزار تومان به 9 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

وی افزود: سکه های نیم سکه و ربع سکه در پایان هفته 5 میلیون یا 50 هزار سکه و در پایان هفته 3 میلیون و 200 هزار تومان است. نیم سکه 350 هزار تومان است و یک چهارم سکه 300 هزار تومان ارزان تر از ابتدای هفته است. سکه های یک گرمی نیز هفته گذشته 100 تومان افت کرد و به یک میلیون و 850 هزار تومان رسید.

هر گرم طلا به کمتر از یک میلیون تومان رسید

نایب رئیس فدراسیون طلا و جواهر تهران با بیان اینکه روز گذشته اونس جهانی طلا به طور متوسط ​​24 دلار در هفته افزایش یافت به 1795 دلار رسید و اعلام کرد: هر اونس طلای 17 عیار با 260 هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به 3،960 تومان. هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار به 914 هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته به طور متوسط ​​60 هزار تومان کاهش دارد. در همین حال ، دلار آمریکا که شاخص قیمت است با کاهش 2150 تومانی در هفته به 21300 تومانی در هر دلار رسید.

در پایان كشتیارای خاطرنشان كرد: همانطور كه ​​گفته شد ، حباب سكه با وجود كاهش تقاضا و كاهش معاملات ، هر قطعه 180 هزار تومان افزایش یافت و به حدود 400 هزار تومان رسید ، در حالی كه در هفته گذشته حباب سكه به حدود 160 هزار تومان رسید.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا