بین الملل

مخالفت طالبان با بیانیه‌ای علیه احیای “امارت اسلامی”

سهیل شاهین ، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده صلح افغانستان و افغانستان ، امروز (جمعه) گفت که هیئت طالبان در رایزنی های سه جانبه در مورد افغانستان در مسکو اعتراض کردند ، این بند در یک بیانیه مشترک با احیای “امارت اسلامی” مخالف است.

به گزارش اخبار ما ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، مسکو روز پنجشنبه میزبان جلسه تریویا بود که متشکل از هیئت هایی از روسیه ، چین ، ایالات متحده و پاکستان بود.

در این مراسم نمایندگان دولت افغانستان و طالبان حضور داشتند. چهار طرف اصلی در بیانیه مشترکی پس از مذاکرات از طرف افغان خواستند خشونت را کاهش داده و بلافاصله در مورد موضوعات اصلی برای حل منازعات وارد گفتگو شود. از جمله ، بند سوم این سند تأکید می کند که شورای امنیت سازمان ملل متحد از احیای “امارت اسلامی” تحت کنترل طالبان در افغانستان حمایت نمی کند.

سهیل شاهین ، عضو تیم مذاکره کننده صلح افغانستان و افغانستان به خبرنگاران گفت: “البته ، ما با چنین نظراتی مخالف هستیم.”

وی افزود که این به عهده مردم افغانستان است که تصمیم بگیرند کدام دولت را برای کشورشان ترجیح دهند.

در همین حال ، وزیر امور خارجه افغانستان از بیانیه مشترک ترویکا استقبال کرد و طرفین را به حرکت در جهت سازش صلح آمیز دعوت کرد.

گفتگوهای تحت رهبری مسکو در حالی انجام می شود که تلاش های جهانی برای احیای گفتگوهای کابل و طالبان در دوحه انجام شده است. همچنین انتظار می رود پایه های کنفرانسی در مورد افغانستان به رهبری ایالات متحده گذاشته شود.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا