بین الملل

مشاور غنی: طالبان اعتقادی به انتخابات و جمهوری ندارند

مشاور سیاسی و امنیتی رئیس جمهور افغانستان به المیادین گفت: “آمریکایی ها شکست خود را پذیرفتند.”

به گزارش اخبار ما ، محمد محقق ، مشاور رئیس جمهور افغانستان در مسائل سیاسی و امنیتی تاکید کرد که خروج آمریکا به نفع ایالات متحده به نفع دموکرات ها و دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور است.

این محقق گفت: “فرماندهان ارتش آمریکا با چنین خروج ناگهانی موافقت نکردند.”

وی خاطرنشان کرد که طالبان بدون هیچ گونه مقاومتی وارد این منطقه شده اند زیرا نیروهای افغان می خواهند متحد شوند و بر دفاع تمرکز کنند. ما نمی توانیم بگوییم که نگران یک جنگ داخلی هستیم در حالی که چنین جنگی ادامه دارد.

این مقام افغان افزود: در حال حاضر نیروهای مردمی همراه دولت ، ارتش و پلیس در حال نبرد هستند و این منجر به گسترش حلقه جنگ می شود.

این محقق تأکید کرد: مذاکرات در دو ماه گذشته در دوحه بوده و هیچ نتیجه ای حاصل نشده است. طالبان صلح نمی خواهند ، آنها می خواهند افغانستان را اشغال کرده و جنگ بر سر آن را به عهده بگیرند. کسانی که معتقدند مذاکرات به نتیجه و آرامش درونی منجر می شود ، فریب می خورند. اما تا زمانی که طالبان به دستیابی به صلح غیر از جنگ متقاعد نشوند ، مذاکرات به پایان نخواهد رسید.

مشاور رئیس جمهور افغانستان گفت: “راه درازی در پیش داریم. حتی طالبان می دانند که مسیر نظامی هرگز به نتیجه مطلوب نمی رسد.” اما طالبان خواهان حکومت پاک طالبان و احیای نظامی هستند که 20 سال پیش وجود داشت. ما همچنین می گوییم که ما نظام اسلامی می خواهیم ، اما درک ما از اسلام متفاوت است.

به گفته مقامات افغان ، ما تا زمانی که طالبان به انتخابات و جمهوری معتقد نباشند ، هرگز از جمهوری دست نمی کشیم.

وی افزود: همچنین حقوق زنان ، حقوق بشر ، کودکان ، حقوق اقلیت ها در قانون اساسی تصریح شده است و ما از آنها چشم پوشی نمی کنیم.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا