بین الملل

درگیری با طالبان در شمال افغانستان جان ۲۳ سرباز افغان را گرفت/ حمله طالبان در هرات

امروز (پنجشنبه) یک منبع امنیتی به TOLOnews گفت که حداقل 23 نیروی افغان در درگیری بین نیروهای مسلح افغانستان و شبه نظامیان طالبان در استان فاریاب در شمال افغانستان کشته شده اند.

به گزارش اخبار ما ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در منطقه دولت آباد در روز چهارشنبه منجر به درگیری شدید با شبه نظامیان طالبان شد.

یک منبع گفت حداقل 23 کماندو در این درگیری ها کشته و شش افسر پلیس زخمی شدند. پس از ناآرامی ها ، ارتش از منطقه مرکزی به منطقه دیگر منتقل شد.

این منبع افزود: “سهراب عظیمی” ژنرال بازنشسته و فرزند سخنگوی پیشین وزارت دفاع افغانستان در میان کشته شدگان بود.

طبق گزارش رسانه ها ، هفته گذشته مرکز این منطقه توسط شبه نظامیان طالبان اشغال شد.

این منبع همچنین به شرط ناشناس ماندن به آریانا نیوز تأیید کرد که طالبان امروز صبح به فرماندهی شهر زنده جان هرات حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک ، این منبع گفت که در نتیجه حمله طالبان به فرماندهی شهر جان هرات ، سه نفر از نیروهای امنیتی کشته و چهار نفر زخمی شدند.

این منبع افزود طالبان تمام تجهیزات فرماندهی پلیس را در شهر به آتش کشیدند.

مقامات محلی در هرات حمله را تأیید کردند و گفتند که حمله طالبان به پایان رسیده و در درگیری با طالبان 20 طالب کشته و 17 تن دیگر زخمی شده اند.

مقامات گفتند که در این درگیری یک افسر امنیتی کشته و 4 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا