برترینهای کسب و کارعمومی

مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM چیست؟

CRM مخفف کلمه Customer Relationship Management و معادل مدیریت ارتباط با مشتری است.
همه فرآیندها و فناوری‌هایی که باعث ایجاد، توسعه ، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمند بین مشتری و شرکت می شود.
مدیریت ارتباط با مشتری مجموعه عوامل داخلی و خارجی که باعث جذب مشتری جدید، حفظ مشتری و سودآوری از طریق تکرار خرید می شود.
برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مجموعه وسیعی از رشته های مهندسی صنایع ( بهبود فرایندهای بازاریابی و فروش ) ، مهندسی کامپیوتر نرم افزار ( نرم افزار CRM ، تلفن اینترنتی voip ) و کارشناسی ارشد MBA استفاده می شود.

امروزه بسیاری از مشاغل جهت رشد و توسعه کسب و کار خود به طراحی سایت روی آوردند.با ساخت سایت آنلاین، فروش شما دیگرمحدود به شهرتان نیست، بلکه می توانید در تمامی نقاط کشور فروش آنلاین خود را داشته و آن را چند برابر کنید.با فروش آنلاین از طریق سایت خود، می توانید درآمد هایی را تجربه کنید که به دور از ذهنتان بوده است.پس اولین نیاز انواع کسب و کار های سنتی که قصد گسترش و افزایش درامد خود را دارند، داشتن یک سایت فروشگاهی است شرکت  طراحی سایت سئو محور در کرمان  اماده خدمات رسانی به مشتریان خود است.

سرمایه مشتری چیست؟

کسب مشتری جدید هزینه دارد و حفظ این ارتباطات نیز حتی هزینه بیشتری می تواند داشته باشد. با این حال اگر این ارتباطات حفظ نشود، هزینه کسب مشتری یا جایگذین کردن مشتری جدید بسیار گران خواهد بود، این سرمایه مشتری نامیده می شود.
تبدیل مشتری به کالایی ارزشمند باید برای هر فرد شرکت به صورت یک وظیفه شفاف دربیاید درک مناسب مدیریت ارتباط با مشتری از طرف تمام پرسنل شرکت بسیار بیشتر از یک کالای خوب اهمیت دارد
مدیریت ارتباط با مشتری، تمام فرآیندهای شرکت ( تولید، فروش، بازاریابی،خدمات قبل از فروش، خدمات هنگام فروش، خدمات پس از فروش، خدمات مشتری، تحقیق و توسعه، منابع انسانی و … ) را که نیازمند تماس مستقیم و غیر مستقیم با مشتری است در بر می گیرد

CRM قرار است چه کاری برای ما انجام دهد؟

مدیریت ارتباط با مشتری به زبان ساده می‌گوید که اگر قرار است کسب‌‌وکار شما دوام بیاورد، به یک استراتژی برای آینده نیاز دارید که حول مشتریان شما متمرکز باشد و با فناوری مناسب هم اجرا بشود. قطعا شما هم در کسب‌وکارتان اهدافی برای فروش، فعالیت‌های تجاری و سودآوری دارید؛ اما زمانی که نوبت به دریافت اطلاعات به روز و قابل اعتماد در مورد پیشرفتتان می‌رسد، چطور جریان داده‌های دریافتی از فروش، خدمات مشتری، بازاریابی و همینطور اطلاعات گرفته شده از شبکه‌های اجتماعی را به اطلاعات مفید تجاری تبدیل می‌کنید؟ باید بگوییم که آشنایی با CRM، شروع مسیر شناخت مشتریانتان است. با کمک سیستم CRM می‌توانید همه چیز را در یک داشبورد ساده و قابل تنظیم ببینید. هر اطلاعاتی که به نحوی در ارتباط با مشتری باشد از جمله سابقه قبلی ارتباط مشتری با شما، وضعیت سفارش‌های آنها، مشکلات پرتکرار مشتریان و سایر موارد را به شما می‌گوید. قبلا سیستم های CRM به طور سنتی به عنوان ابزار فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه منظور از CRM چیست؟ آیا هنوز هم روی فروش و بازاریابی تمرکز دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که الان خدمات و پشتیبانی مشتری بخش رو به رشدی از CRM و بخش مهمی در مدیریت یک ارتباط جامع با مشتری است. مشتری امروزی ممکن است مشکلی را در یک کانال ارتباطی مطرح کند؛ مثلا توییتر و سپس برای حل آن به صورت خصوصی به شما ایمیل بدهد یا تلفن کند. یک پلتفرم CRM به شما کمک می‌کند بدون اختلالی در روند کارتان، جمع آوری اطلاعات را در کانال‌های مختلف مدیریت کنید. علاوه بر این به بخش‌های فروش، خدمات و بازاریابی یک نمای واحد از مشتری برای اطلاع از فعالیت‌هایش می‌دهد. ایران سایت قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه طراحی وب سایت حرفه ای در ایران است که با داشتن تیمی کاملا متخصص و حرفه ای در زمینه های طراحی و ساخت سایت

مدیریت معامله با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM

شما تاریخچه همه معاملات خود را دارید، که به شما امکان می‌دهد هر تنگنا را تجزیه و تحلیل کنید و به پیشرفت‌های لازم دست پیدا کنید. علاوه بر این، این ویژگی به پیش‌بینی موفقیت معاملات آینده کمک می‌کند.

مدیریت ارتباطات ایمیل با CRM

به شما امکان می‌دهد ایمیل بسازید، پیگیری‌ها انجام دهید و از الگوهای ایمیل برای ارتباط مستمر با مشتریان بالقوه و فعلی خود استفاده کنید. علاوه بر این، هنگامی که شخصی با ایمیل‌های شما تعامل می‌کند به شما اطلاع می‌دهد و تجزیه و تحلیل ایمیل را برای بهبود عملکرد کمپین‌های ایمیل شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

حتما بخوانید : https://esperlos.ir/

دکمه بازگشت به بالا