اقتصادی

مهمترین خبرهای کشاورزی در هفته‌ای که گذشت

در هفته جاری خبرهای مهمی از حوزه کشاورزی منتشر شد که «افزایش قیمت گوشت قرمز» و «چرا به قیمت مصوب مرغ رعایت نمی شود» از مهم ترین آن ها می توان به آن اشاره کرد.

به گزارش اخبار ما، این هفته با خبری مبنی بر «صادرات 50 هزار راس دام سبک تاکنون» آغاز شد. مدیرعامل اتحادیه صنف دام سبک مرکزی کشور از صادرات حدود 50 هزار راس دام سبک از کشور در یک ماه گذشته خبر داد.

در همین رابطه رئیس هیئت مدیره انجمن دامداران به اخبار ما گفت: عوارض صادراتی دام سنگین کیلویی 16 هزار و 700 تومان است و به همین دلیل دام سنگین صادر نمی شود.

«روند افزایش قیمت گوشت قرمز از هفته گذشته» دیگر خبر مهم در حوزه کشاورزی بود. رئیس اتحادیه گوشت گوسفند اعلام کرد با توجه به افزایش قیمت دام زنده از هفته گذشته، گوشت قرمز گران شده است.

در این هفته خبر «سقف قیمت مرغ یک روزه» نیز منتشر شد. دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ یکروزه با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه بین 5000 تا 15500 تومان است، گفت: برخی از تولیدکنندگان به خرید مرغ ارزان عادت کرده اند در حالی که قیمت مرغ به نصف افزایش یافته است. . به دلیل تغییر واحد پول ملی

عنوان یکی دیگر از اخبار منتشر شده از حوزه کشاورزی، «یک مورد آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور مشاهده نشده است». سازمان دامپزشکی اعلام کرد در هیچ شهر و روستایی گزارشی از این بیماری نداریم.

«چند نفر مرغ می خرند» خبر دیگری بود که منتشر شد. گزارش میدانی از بازار مرغ نشان می دهد که قیمت مرغ بین 63 تا 69 هزار تومان است. سبزی در بازارها 60 هزار و 600 تومان و مرغ منجمد کیلویی 45 هزار تومان است.

آخرین خبری که در هفته جاری در گروه زراعت اخبار ما منتشر شده، خبر «چرا قیمت مصوب مرغ در همه مغازه ها رعایت نمی شود» است، در این خبر به چرایی افزایش فروش مرغ از قیمت مصوب در برخی مغازه ها اشاره شده است. رئیس اتحادیه طیور و ماهی می گوید: برخی از مغازه ها مرغ را بالاتر از قیمت مصوب می فروشند، زیرا مرغ را از منابع گران می خرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا