اقتصادی

هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

بر اساس تحلیل دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، در هفته ای که گذشت با وجود روند نزولی در بازارهای جهانی، از روز گذشته (پنجشنبه) تا امروز قیمت اونس جهانی 20 دلار افزایش چشمگیری داشته است. اما کاهش شدید تقاضا در بازار و افت اولیه اونس جهانی منجر به کاهش جزئی در بازار داخلی سکه و طلا شد.

نادر بذرافشان در گفت وگو با اخبار ما، در خصوص وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته، اظهار کرد: از ابتدای هفته تا چهارشنبه، اونس جهانی طلا روند نزولی داشت. افت هشت دلاری را تجربه کرد اما از دیروز (پنجشنبه) به بعد، اونس جهانی طلا با افزایش 4 دلاری مواجه شد. بنابراین، در کل هفته گذشته 4 دلار افزایش داشت.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر بازار ارز نیز طی هفته جاری نوسانات افزایشی نرخ ارز را به ثبت رساند اما تاثیری بر قیمت سکه طلا نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع هفته آرام و با ثباتی را در بازار داخلی و سکه شاهد بودیم. این هفته یکی از آن هفته‌هایی بود که تقاضا و مبادله در آن به حداقل رسید، یعنی کمترین میزان در دو ماه گذشته. پس از این کاهش شدید تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه و عملکرد بهتر فروشندگان نسبت به خریداران منجر به آرامش و ثبات در بازارهای داخلی شد.

این عضوهیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص تغییرات قیمت ها طی هفته گذشته گفت: هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید در معاملات آخر هفته گذشته با 3 هزار تومان کاهش به 3 میلیون و 3 هزار تومان رسید. سکه های قدیمی، نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۳ هزار تومان کاهش یافت و سکه های قدیم در پایان هفته ۴ میلیون و ۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۳ هزار تومان و ربع سکه تمام شد. به قیمت 4 میلیون و 40 هزار تومان. 3 میلیون و 50 هزار تومان. سکه گرمی بدون تغییر 2 میلیون و 150 هزار تومان باقی ماند.

بذرافشان ادامه داد: هر گرم طلای 3 عیار با 150 تومان کاهش یک میلیون و 3 هزار تومان و هر گرم طلای 5 عیار با کاهش حدود 5 تومان، پنج میلیون و 3 تومان قیمت دارد. هزار تومان. حباب سکه نیز با کاهش حدود 4 هزار تومانی نسبت به هفته های گذشته از حدود 40 تا 40 هزار تومان به 3 هزار تومان رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا