برترینهای کسب و کارعمومی

پر مصرف ترین انواع فوم ساختمانی کدامند

فوم ساختمانی

دارای اهمیت بسیار زیادی در صنعت ساخت و ساز هستند. یونولیت ماده‌ای سفید رنگ است و دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به همین دلیل در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی هایی که بسیار یونولیت مورد توجه قرار می گیرد سبک بودن وزن آن است.

فوم سقف امروزه در صنعت ساختمان سازی به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد دارای اهمیت بسیار زیادی است و خیلی از مهندسان و انبوه سازان آکاسیف را به عنوان یکی از ضروری ترین مصالح ساخت و ساز برای پروژه های ساختمانی بشمار می آورند.

فوم یونولیت می تواند در مقابل رطوبت، صدا و گرما به عنوان یک عایق بسیار عالی عمل کند. همین مسئله باعث شده است که فعالان حوزه ساخت و ساز این ماده را در قسمت های مختلف ساختمان به کار ببرند. اگر پروژه ساختمانی شما در مناطق مرطوب کشور مثل شهرهای شمالی رشت و یا گیلان باشد استفاده از فوم های سقفی یا فوم پلی اتیلن  می تواند به عنوان یک عایق بسیار عالی باشد.

این ویژگی ها در وجود دارد و شما می توانید از آن در پروژه های ساختمانی تان بهره ببرید. ما در ادامه مطلب به کاربرد انواع یونولیت ساختمانی می پردازیم.

کاربردهای انواع فوم ساختمانی

شناخت شما نسبت به انواع یونولیت ساختمانی می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت ساخت پروژه ساختمانی تان داشته باشید.

یونولیت فشرده

یونولیت فشرده به عنوان یکی از اصلی ترین انواع فوم به حساب می آید. این مدل از یونولیت تحت فشار بسیار زیاد در قالب های ویژه ای فشرده می شود و این امر باعث می شود که شکل ظاهری آن شکل بگیرد و همچنین وزن آن در مقایسه با انواع دیگر یونولیت سقفی بیشتر باشد.

یکی از ویژگی های مهم انواع یونولیت فشرده خاصیت ترکیب شدن آن با با عایق‌های دیگر اشاره است. این مدل از انواع فوم ساختمانی می تواند با فوم‌های آکوستیک، پشم، سنگ و… نیز مورد استفاده قرار گیرد. این کار باعث استفاده می شود که واحدهای ساختمان در مقابل ورود صدا عایق باشند. دقت داشته باشید که کیفیت این موارد می تواند در قیمت فوم سقفی تاثیر گذار باشند.

این مدل از یونولیت در مقایسه با دیگر یونولیت ها دارای مقاومت بیشتری هستند. یونولیت فشرده در بسیاری از صنایع کاربرد دارد که عبارتند از:

یکی از انواع یونولیت‌های فشرده که کاربردهای بسیار زیادی دارد ورق فشرده فرتاش می باشد. این مدل از یونولیت دانسیته بالای 40 دارد و به طور کامل خالص است.

یونولیت را بیشتر شما عزیزان در پروژه های ساختمانی مشاهد کرده اید. بهنر است بدانید که یکی از کاربردهای مهم یونولیت سقفی به عنوان قالب بتن در سقف‌های دال یک طرفه یا همان تیرچه بلوک مورد استفاده قرار می گیرد. شیوه استفاده از این نوع یونولیت در بیشتر موارد به صورت مکعب مستطیل است که در ابعاد ابعاد 200،50 و 25 نیز می باشد. دقت داشته باشید که ابعاد یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت فوم سقفی بشمار می آید.

وزن در بلوک های آکاسیف یکی از پارامترهای اصلی تشخیص کیفیت بشمار می آید. دانسیته یونولیت سقفی در این میان به عنوان یکی از اساسی ترین ملاک های تشخیص وزن است. میزان دانسیته یونولیت سقفی در انواع یونولیت بسیار متفاوت است. اما به طور معمول این بلوکه های آکاسیف در ابعاد مختلف تولید می شوند که بین 7 تا 8 کیلوگرم بر متر مربع وزن دارند.

اگر می خواهید از در پروژه های ساختمانی تان استفاده کنید، یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار دهید استاندارد بودن بلوکه های آکاسیف است. استاندارد نبودن این محصولات می تواند در بلند مدت مشکلات جدی برای پروژه های شما به وجود آورد. البته استاندارد بودن یکی از مواردی است که وظیفه شرکت شرکت تولید کننده به حساب می آید و به هیچ عنوان نباید در قیمت فوم سقفی افزایشی ایجاد کند.

یونولیت دیواری

در بعضی از شرایط یونولیت را در دیوارها نیز مورد استفاه قرار می دهند. کاربرد یونولیت در دیوارها به صورت یونولیت دیوارپوش فومی، فوم دیواری تزئینی، فوم دیوار پوش و پنل های سه‌بعدی است. یونولیت دیواری باعث می شود که صدا به واحد های دیگر نفوذ نکند و از طرفی جنبه زیبایی نیز دارد.

ماده یونولیت به عنوان یک ضربه گیر بسیار مناسب نیز شناخته می شود که در مکان هایی مثل سالن ورزشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. یونولیت دیواری را می توانید به راحت شست و شو دهید زیرا این ماده در مقابل آب ساختار خود را از دست نمی دهند. همه این ویژگی ها در فوم یونولیت های مختلف با هر کاربردی یکسان هستند.

یونولیت تیرچه کرومیت

یونولیت برای ساخت تیرچه کرومیت هم مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه تیرچه کرومیت در پروژه های ساختمانی پوشاندن فضاهای خالی بین تیرچه های است. بونولیت های تیرچه کرومیت به طور کلی از نظر ابعاد به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

بهتر است بدانید که این تقسیم بندی امروزه از نظر کارشناسی دارای اعتبار و اهمیت بسیار زیادی است، زیرا در افزایش استاندار ساختمان شما از نظر ایمن بودن بسیار تاثیر گذار است.

مزیت های انواع فوم ساختمانی

دقت داشته باشید که آشنایی شما با نقاط قوت یونولیت های ساختمانی می تواند در هنگام خرید و یا استفاده از این نوع مصالح ساختمانی کمک بسیاری به شما کند. بهتر است بدانید که نقاط ضعف و یا قوت در بسیار تاثیر گذار هستند.

معایب انواع فوم ساختمانی

نیز مانند بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر دارای نقاط ضعف است که بهتر است شما عزیزان این نکات را در هنگام خرید مورد نظر قرار دهید.

دقت داشته باشید که همه این موارد را در هنگام خرید انواع فوم ساختمانی حتما در نظر بگیرید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. آشنایی با تولید کننده های برتر فوم یونولیت – ساختمونی نیوز

شرکت‌ هایی که به صورت تخصصی در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌ کنند و افرادی که قصد ساختن منزل شخصی دارند به دنبال راهکارهایی هستند تا مقاومت ساختمان‌ ها را در برابر زلزله افزایش دهند، وزن ساختمان را کاهش دهند و در برابر صوت، حرارت، رطوبت، حشرات و … آن را عایق کنند. یونولیت‌ ها به عنوان یکی از مدرن‌ ترین و پر استفاده‌ ترین مصالح ساختمانی شناخته می‌ شوند که کاربرد های مختلفی در صنعت ساختمان سازی و صنایع دیگر دارند. تولید فوم های یونولیت یکی از شغل های پر درآمد در ایران می باشد که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. در ادامه لیست را در اختیار شما بزرگواران قرار خواهیم داد تا اگر قصد خرید این محصول را دارید با مراجعه به شرکت های معتبر خرید مطمئنی را انجام دهید.

یونولیت چیست؟

پلی استایرن انبساطی (Polystyrene Expanded) با نام تجاری یونولیت شناخته می شود. این محصول که به پلاستوفوم نیز شناخته می شود معمولاً سفید رنگ است و دارای وزن سبکی می باشد. چرا که در ساخت آن از ۵ درصد پلاستیک و ۹۵ درصد هوا استفاده شده است. پلی استایرن از ماده اولیه پلیمری با نام مونومر استایرن ساخته شده است. این متریال در دمای اتاق به شکل یک ترموپلاستیک جامد می باشد که امکان ذوب شدن آن در دمای بالا وجود دارد.

مزایای استفاده از یونولیت

در این محتوا می خواهیم را به شما بزرگواران معرفی کنیم.

صبافوم

شرکت صبافوم در سال ۱۳۴۸ تاسیس گردید و امروزه به یکی از بهترین و بزرگترین تولید کنندگان محصولات پلاستوفوم در ایران تبدیل شده است. مجموعه صبافوم با سرمایه گذاری در زمینه بسته بندی پلاستوفومی و با داشتن پرسنل و کادری مجرب و حرفه ای و همچنین مواد اولیه EPS، محصولات را با بهترین کیفیت به مخاطبین خود ارائه می کند. صبافوم طیف گسترده ای از محصولات EPS را تولید می نماید که این محصولات باعث همکاری با طیف وسیعی از مخاطبان از صنعت ساختمان تا صنایع خودرو شده است. این شرکت تمامی محصولات خود را با قیمت مناسب به مخاطبین خود ارائه می دهد.

رکسانا فوم

شرکت رکسانا فوم فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ آغاز نموده است. این مجموعه با تلاش و پشتکار زیاد خود در سال ۱۳۸۵ موفق به راه اندازی خط تولید یونولیت و اخذ مجوز رسمی تولید از وزارت صنعت، معدن و تجارت گردید. مجموعه بزرگ رکسانا فوم با بهره مندی از پرسنلی مجرب و کار آزموده و همچنین دستگاه های پیشرفته و تمام اتوماتیک موفق به کسب جایگاه و مصالح ساختمانی شده است.

آسمان فوم

شرکت آسمان فوم از بهترین تولید کنندگان فوم یونولیت و همچنین عضو انجمن تولید کنندگان پلاستوفوم استان تهران با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای می باشد. این مجموعه با اتکا به دانش عمیق خود قادر است کلیه خدمات مربوط به یونولیت را مطابق با نیاز هر مشتری ارائه نماید. تلاش این مجموعه بر این است تا با استفاده از تکنولوژی های جدید خانه های سبک اما ایمن تری بسازند و برای به حقیقت پیوستن این خواسته و هدف، از راه های نوین بهره می برد و تمام سعی خود را برای افزایش کیفیت محصولات به کار خواهند برد.

اطلس فوم

شرکت اطلس فوم می باشد. این شرکت با بیش از ۱۴ سال سابقه و تجربه و همچنین داشتن کادری مجرب و حرفه ای، با بهره گیری از دانش روز دنیا تمامی محصولات خود را تولید می کند. اطلس فوم خلاقیت و نوآوری را سرلوحه تلاش ها و فعالیت خود قرار داده است و با تحقیق و پیاده سازی راه حل های علمی برای استفاده از فوم در صنعت های مختلف بهترین کیفیت و خدمات را به خاطبین خود ارائه می کند.

مادفوم

شرکت مادفوم از سال ۱۳۸۶ با هدف تولید انواع پلاستوفوم، از جمله پلاستوفوم‌ های ساختمانی، ورق‌ های فشرده و فوم بسته بندی فعالیت خود را آغاز نموده است. مادفوم در طی سالیان طولانی با ارتقا کمی و کیفی محصولات خود و راه‌ اندازی خطوط تولید جدید و دریافت گواهینامه‌ های مربوطه از جمله گواهی استاندارد، گواهی فنی مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی و … در جهت خدمت بهتر به صنعت و تولید کشور عزیزمان تلاش می‌ کند.

دال فوم

شرکت دال فوم (پلاستوفوم) می باشد. این شرکت با داشتن تجربه کافی و همچنین بهره مندی از تیم مجرب و خلاق و حرفه ای و با بهره گیری از دانش فنی روز جهان، خدمات خود را در قالب ۳ خط تولید کلی ارائه می نماید. شرکت دال فوم  در تولید محصولات خود توانسته به سطح بالایی از کیفیت دست یابد و گامی موثر در جهت خدمت به صنعت ساختمان کشور، خدمات رسانی به سازندگان ساختمانی، خدمت به صنعت بسته بندی در سراسر کشور بردارد.

پردیس فوم

پردیس فوم یکی از بهترین تولید کنندگان فوم یونولیت در تهران می باشد که تمامی محصولات خود را با استفاده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین متریال تولید می کند. همچنین تمامی پرسنل این مجموعه از به روز ترین دانش روز دنیا برای تولید یونولیت بهره می برند. شرکت پردیس فوم تمامی محصولات خود را با قیمت بسیار مقرون به صرفه به مخاطبین خود ارائه می دهد.

فوم شیمی

شرکت فوم شیمی و سقفی و فوم دیواری دارنده نشان استاندارد، تحت نظارت سازمان استاندارد ملی می باشد. این شرکت از سال ۱۳۸۳ فعالیت های خود در عرصه ساختمان و صنعت، با هدف کاهش هزینه های طراحی، اجرای تمهیدات و تاسیسات ایمنی و آتش نشانی در ساختمان ها و مراکز صنعتی آغاز نموده است.

عمران گستر

عمران گستر از بهترین تولید کننده های فوم یونولیت ساختمانی می باشد. این شرکت با بهره مندی از پرسنلی مجرب و کار بلد و همچنین بهترین و به روزترین تجهیزات و دستگاه ها، انواع یونولیت را تولید می کنند. تمامی محصولات این شرکت با قیمت مناسب به مخاطبین ارائه می شود.

مبین فوم

از دیگر تولید کنندگان یونولیت می توان به مبین فوم اشاره نمود. این شرکت با بهره مندی از به روزترین تجهیزات و دستگاه ها توانسته است محصولات با کیفیتی را تولید نماید. همچنین تمامی مهندسان و پرسنل های شرکت مبین فوم از دانش روز دنیا برای تولید محصولات بهره می برند. از مزایای خرید از این مجموعه می توان به خرید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره نمود.

انواع یونولیت ساختمانی

ورق های یونولیت در موارد زیاد و مختلفی کاربرد دارند، از مهم ترین کاربردهای آن می توان به مواد زیر اشاره کرد:

کلام آخر

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید یونولیت به آن توجه داشته باشید انتخاب و خرید از برای دستیابی به بهترین نتیجه می باشد. در این محتوا ما صرفاً جهت آشنایی شما عزیزان با به معرفی ۱۰ تا از بهترین های آن ها پرداختیم.

شما سروران گرامی می توانید از اطلاعات موجود در این مقاله استفاده نموده و را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که پیش از اقدام به بستن قرارداد با هر یک از شرکت های نام برده شده درباره آن ها اطلاعات کامل تری کسب نمایید.

دکمه بازگشت به بالا