اقتصادی

چرخش قیمت‌ها در آخرین روز فعالیت بازار سکه و طلا در سال ۹۹

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ، طی هفته گذشته دیروز (پنجشنبه) بازار سکه و طلا همچنان آرامش نسبی را حفظ کرد که از اوایل مارس در بازار حاکم است ، اما دیروز پس از افزایش قیمت جهانی اونس و افزایش نرخ ارز داخلی ، سکه و طلا نیز مشمول افزایش قیمت شدند.

محمد کشتی آرای در مصاحبه با اخبار ما ، در مورد وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته اظهار داشت: همانطور که بازار از ابتدای اسفند ماه سال جاری ثبات و آرامش نسبی را تجربه کرده است ، هفته گذشته مانند قبل از روز گذشته (پنجشنبه) اما دیروز که آخرین روز بازار سال 1399 بود ، قیمت هر اونس جهانی چند دلار افزایش یافت و از روز گذشته شاهد افزایش جزئی نرخ ارز هستیم.

معاون دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: “دیروز به دلیل افزایش قیمت ها و تقاضا ، هیچ حباب سکه وجود نداشت. کاهش یافت. اما به طور کلی ، در چهار هفته آخر امسال (مارس) ثبات نسبی قیمت خوبی در بازار ، به دلیل دو نوسان محدود اونس جهانی به عنوان یک عامل خارجی موثر و مدیریت و کنترل نرخ ارز بانک مرکزی به عنوان یک عامل تأثیرگذار داخلی.

وی افزود: دیروز تغییراتی در قیمت سکه و طلا ایجاد شد و همه قطعات سکه و طلا در نتیجه افزایش حدود 12 دلاری اونس جهان و افزایش حدود 400 تومانی افزایش قیمت ، تجربه افزایش قیمت را داشتند. نرخ ارز ، که دوباره به حدود 25000 تومان رسیده است “. این دو عامل منجر به افزایش قیمت طلا و سکه در روز گذشته (پنجشنبه) نسبت به روزهای گذشته شد. به گونه ای که قیمت تمام سکه ها حدود 300 هزار تومان افزایش یافت.

این مقام اتحادیه یادآور شد: همچنین در سال های اخیر که قیمت سکه و طلا کمتر بود ، تقاضا برای خرید سکه و اقلام طلا به عنوان هدیه برای نوروز بیشتر بود. به عنوان مثال سال گذشته سکه در محدوده شش میلیون تومان بود و امسال در کانال 11 میلیون تومان یا در اسفند سال گذشته هر گرم طلای 178 عیار 600 هزار تومان قیمت داشت اما در اسفند امسال قیمت آن تمام شد بیش از میلیون تومان؛ بنابراین ، به دلیل گرانی سکه و طلا ، مردم ترجیح دادند از کارت های هدیه بانکی استفاده کنند ، بنابراین خرید و فروش محصولات طلا به شدت افت کرد و بازار بسیار آرام و در رکود بود.

کشتی آرای با اعلام آخرین ثبت قیمت سکه و طلا در سال جاری و تغییرات آن از ابتدای هفته گفت: “همانطور که گفته شد ، رشد قیمت طی هفته گذشته فقط دیروز اتفاق افتاد و قبل از آن بازار نسبتاً پایدار بود.” زنده. روز گذشته قیمت هر قطعه سکه طرح جدید با 300 هزار تومان افزایش به 11 میلیون و 250 هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیمی در آخرین روز بازار سکه و طلا 10 میلیون و 900 هزار تومان بود. همانطور که گفته شد ، در حال حاضر حباب سکه برای هر سکه حدود 550 هزار تومان است.

وی افزود: هر قطعه سکه نیم با 150 هزار تومان افزایش به شش میلیون و 750 هزار تومان ، ربع سکه با افزایش 100 هزار تومانی به چهار میلیون و 250 هزار تومان و سکه های یک گرمی با افزایش 50 هزار تومان تا دو رسیده یک میلیون و 450 هزار تومان است.

سرانجام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد آخرین قیمت طلا گفت: همچنین هر اونس طلا به 4 میلیون و 715 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 88 هزار تومان رسید. آخرین رکورد اونس جهانی روز پنجشنبه به 12 دلار ، 1736 دلار افزایش یافت.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا