برترینهای کسب و کارتندرستی

آیا بعد از عمل ابدومینوپلاستی می توان باردار شد؟

کاندید های مناسب جهت انجام ابدومینوپلاستی

به نقل از بهترین دکتر ابدومینوپلاستی در تهران انجام هر عمل زیبایی و یا حتی درمانی برای افراد متقاضی خود دارای برخی معیار ها و شرایط می باشد که شخص باید حتما از آن ها برخوردار باشد. طبیعتا انجام این عمل زیبایی نیز برای تمامی افراد متقاضی آن مناسب نیست و لازم است تا برخی از افراد از انجام دادن این عمل خودداری نمایند.

از جمله افرادی که به عنوان کاندید مناسب جهت انجام این عمل به شمار می روند، افراد با پوست شکم شل و آویزان می باشند. این دسته از افراد می توانند با استفاده از این روش به خوبی پوست اضافی و چربی زائد موجود در این ناحیه را برش داده، تخلیه نمایند و شکم خود را به شکمی سفت و صاف تبدیل نمایند. افرادی که دچار اضافه وزن شدید و شکمی بزرگ هستند نیز کاندید مناسبی برای این عمل به حساب می آیند. این دسته از افراد می توانند با این روش مقدار قابل توجهی از حجم و سایز شکم خود را با تخلیه و استخراج چربی های موجود در این ناحیه کاهش دهند.

اما پر مخاطب ترین کاندیدهای ابدومینوپلاستی خانم هایی می باشند که در گذشته بر اثر بارداری و زایمان، دچار شل شدگی پوست شکم و از بین رفتن تناسب اندام شده اند. این دسته از خانم ها با انجام این عمل علاوه بر این که پوست شکمشان سفت می شود، فرمی مناسب نیز در اندام خود بدست خواهند آورد.

تاثیرات ابدومینوپلاستی بر بدن زنان چیست؟

به نقل از سایت دکتر گویا افزایش وزن می تواند به دلایل مختلفی در افراد ظاهر شود که عوامل ارثی، استرس و رژیم های غذایی ناسالم می تواند از این عوامل باشد. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم امکان این فراهم شده تا افراد از داشتن اندامی زیبا بهره مند شوند. امروزه نیز با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که داشتن شکمی تخت و سفت در سراسر دنیا بسیار افزایش یافته است، افراد زیادی برای کوچک کردن سایز شکم خود و بدست آوردن اندامی ایده آل اقدام می نمایند.

از نظر جراحان حرفه ای جراحی شکم روشی است که بیشتر برای مادرانی که چندین زایمان را پشت سر گذاشته اند به کار می رود و می توانند نتایج اثربخشی به همراه داشته باشد. در ابدومینوپلاستی چربی و پوست اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکمی ضعیف شده با گذشت زمان ترمیم می شوند.

بارداری تاثیر عمیقی بر روی بدن زنان دارد زیرا جنین در قسمت پایینی شکم شروع به رشد می کند. در ضمن تغذیه ی جنین با شیر مادر نیز می تواند بر اندام او تاثیر گذاشته و در نتیجه تناسب اندام او را با مشکل مواجه کند. همه خانم هایی که باردار می شوند پس از گذشت 3 ماه از این دوران، به مرور ناحیه شکم شروع به برآمدگی و افزایش سایز می کند و به مرور با افزایش رشد جنین سایز شکم نیز بسیار بزرگ تر خواهد شد. پس از گذشت 9 ماه پوست و عضلات شکم خانم ها به دلیل افزایش برجستگی ناشی از جنین بسیار کشیده تر شده که پس از انجام زایمان پوست شخص بسیار شل خواهد شد و ظاهری ناخوش آیند را به وجود خواهد آورد.

Abdominoplasty یک روش کاهش وزن دائمی است که می تواند بر روی بدن افراد مختلف نتایج متفاوتی داشته باشد. در واقع با جراحی شکم این افراد می توانند زیبایی اندام خود را مشاهده کنند.

آیا ابدومینوپلاستی مانع بارداری زنان خواهد شد؟

از نظر پزشکی ابدومینوپلاستی جزو تکنیک های زیبایی محسوب شده و به همین دلیل بر توانایی بارداری زن تاثیری نمی گذارد. بنابراین توانایی بارداری زن دچار تغییر نشده و فرد می تواند پس از جراحی شکم مانند پیش از عمل ، مجددا باردار شود. اما لازم به ذکر است که به افرادی که عمل زیبایی ابدومینوپلاستی را انجام می دهند توصیه شود که حداقل دو سال از باردار شدن خودداری کنند.

اما باید بگوییم که بارداری پس از Abdominoplasty ممکن است که تاثیر منفی بر نتایج عمل زیبایی بگذارد، و سبب افزایش وزن و کشش پوست شکم شود. پس با این وجود افرادی که این عمل زیبایی را انجام داده اند تمامی هزینه ها و وقتی که برای این عمل صرف کرده اند را به هدر داده اند.

به همین جهت است که توصیه می شود تا زنان در مورد تعداد فرزندان خود تصمیم های لازم را اخذ کرده و در نتیجه پس از پایان دوره ی بارداری نسبت به انجام ابدومینوپلاستی اقدام کنند. زیرا با این تصمیم علاوه بر این که دیگر نیازی به انجام عمل زیبایی ابدومینوپلاستی نخواهد بود، زمان، هزینه ای و زحماتی که شخص برای انجام این عمل قبل از بارداری صرف می کند نیز به هدر نخواهد رفت.

اما با توجه به اینکه زندگی معمولا طبق برنامه پیش نمی رود، بنابراین ممکن است که نتوان این توصیه را عملی کرد. همچنین لازم است که برای انجام Abdominoplasty تا پس از بارداری زن زمان داده شود. چرا که این امر یعنی جراحی شکم به روش ابدومینوپلاستی می تواند با روش های عقیم سازی مانند بستن لوله همراه باشد.

در ضمن در این روش اسکار های ناشی از عمل سزارین نیز از بین رفته و هنگامی که فرد تحت این عمل زیبایی قرار می گیرد می تواند با کشیدن پوست در جهت رفع جای زخم ها اقدام کند. به این ترتیب علاوه بر این که شخص اسکارها و جای زخم ناشی از سزارین را از بین می برد، سبب کشیده شدن و سفتی پوست شکم خود نیز خواهد شد.

این افراد با انجام ابدومینوپلاستی دارای شکمی تخت و صاف خواهند شد و به اندامی ایده آل و جذاب دست می یابند. در مجموع بهتر است که پزشک معالج در جلسه ی مشاوره به بیمار خود توصیه های لازم را انتقال داده و از او بخواهد که برای گسترش خانواده ی خود صبر کرده و یا این کار را پیش از انجام این تکنیک زیبایی در نظر بگیرد.

ابدومینوپلاستی چه مشکلاتی برای بارداری زنان ایجاد می کند؟

به طور کلی می توان گفت که ابدومینوپلاستی برای بارداری زنان مشکلی ایجاد نمی کند و اثر منفی بر آن ندارد. پس از جراحی شکم ممکن است که شکم فرد سفت و محکم شده که این در Abdominoplasty کاملا عادی بوده و مشکل حادی برای فرد به همراه نخواهد داشت. سفت شدن شکم پس ابدومینوپلاستی به مدت 4 الی 6 ماه ادامه داشته و پس از گذشت این دوره ، عوارض ناشی از آن برطرف خواهد شد.

برخی از افراد تصور می کنند به دلیل کشیده شدن پوست در روش Abdominoplasty جنین در حال رشد نمی تواند به راحتی رشد کرده و در نتیجه بارداری دچار مشکل می شود اما باید بگوییم که این موضوع تصویر کاملا غلطی بوده و جنین فضای مناسب برای رشد را در اختیار خواهد داشت. لذا هیچ گونه نگرانی خاصی از بابت باردار شدن پس از انجام ابدومینوپلاستی نداشته باشید.

یکی از مشکلاتی که در نتیجه ی بارداری پس از ابدومینوپلاستی ممکن است رخ دهد این است که در اثر تحمل وزن زیاد ممکن است که بافت همبند میانی زیادی کشیده نشده و و باعث دیاستاز روده ی راست می شود. علت این امر آن است که یک بافت اسکار قوی وجود دارد که ماهیچه ها را به هم وصل می کند. پس از بارداری این بافت دوباره به سمت عقب کشیده شده و باعث ایجاد شکاف نمی شود.

پس از پایان دوره ی بارداری بهتر است که مجددا ابدومینوپلاستی صورت گرفته و چربی های حاصل از بارداری و پوست های اضافی مجددا گرفته شود و ظاهری زیبا برای فرد به همراه داشته باشد. در ضمن پزشک شما و خودتان نیز باید جنین را در اولویت قرار دهید تا متحمل هیچ گونه ضرر و زیانی نشوید.

انجام مجدد ابدومینوپلاستی پس از بارداری نیز می تواند تاثیرات بسیار خوبی در زیبایی اندام و شکم شخص به همراه داشته باشد. در واقع امروزه اکثر بانوانی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند، خانم هایی هستند که در سال های اخیر، بارداری و زایمان را تجربه کرده اند و به سبب همین موضوع پوست شکم و عضلات آن ها دچار شل شدگی و بروز خطوطی در آن ها شده است. لذا با انجام دادن این عمل زیبایی می توان ظاهر و جلوه ای خوشایند و دلخواهی را در پوست و فرم شکم ایجاد کرد.

آیا می توان پس از ابدومینوپلاستی باردار شد؟

در حالت کلی باردار شدن خانم هایی که در سال های گذشته عمل زیبایی ابدومینوپلاستی را انجام داده اند هیچ گونه مشکلی ندارد و هیچ گونه نگرانی برای افراد از این بابت وجود نخواهد داشت. اما لازم به ذکر است که بارداری پس از ابدومینوپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله ی این عوامل می توان به سن فرد مراجعه کننده ، خاصیت ارتجاعی پوست او و افزایش وزن در حین بارداری اشاره کرد.

تمامی بارداری ها با عوارضی همراه هستند که به منظور آگاهی از وجود موانع برای بارداری بهتر است که از پزشک زنان و زایمان خود کمک و مشاوره بخواهید. لذا به این دسته از خانم هایی که قصد باردار شدن را دارند توصیه می شود که حتما نزد یک پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه مراجعه کنند تا در صورت صلاحدید و اطمینان پزشک این اقدام را انجام دهند.

برخی از افراد با این تصوراند که انجام عمل زیبایی ابدومینوپلاستی می تواند بر دیواره پوستی و عضلات آن تاثیر گذاشته و دیگر خاصیت ارتجاعی و کشسانی خود را نداشته باشد اما همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم برای خانم هایی که قبلا عمل زیبایی Abdominoplasty را انجام داده اند بافت و دیواره ی شکم کش آمده و در نتیجه جنین فضای لازم برای رشد را خواهد داشت.

از جمله نگرانی هایی که پس از ابدومینوپلاستی وجود دارد این است که ممکن است جراح زنان و زایمان نتواند بخیه های لازم را بر روی بافت شکم انجام دهد و گاهی از یک متخصص جراحی پلاستیک برای بستن برش ها استفاده می شود. از آنجایی که ابدومینوپلاستی جراحی است که برای ایجاد زیبایی در شکم افراد استفاده می شود بهتر است که بعد از بارداری این عمل را انجام داد. زیرا در اثر بارداری پوست شکم کش می آید و حالت افتاده و شل به خود می گیرد.

اگر بعد از جراحی شکم کسی بخواهد باردار شود این امکان برای او وجود دارد. ولی در واقع تاثیر عمل ابدومینوپلاستی بر روی این افراد از بین می رود و آنها ممکن است دوباره دچار افتادگی پوست شوند. از آنجایی که عضلات شکم در می تواند جمع شود، در اثر حاملگی این عضلات با فشار جنین دوباره از هم باز می شوند. فرد می تواند قبل از بارداری فقط جراحی را برای برداشتن چربی و پوست اضافی شکم خود انجام دهد و بعد از حاملگی و زایمان بقیه عمل را که نیاز به چسباندن عضلات پهلو است را بعد از بارداری خود انجام دهد.

این امر می تواند با مشورت پزشک به راحتی انجام گیرد. از آنجایی که این عمل نیاز به بخیه دارد بهتر است که بعد از ابدومینوپلاستی بارداری صورت نگیرد و یا در صورت تصمیم به بارداری این کار را شش ماه تا یک سال بعد از جراحی شکم انجام دهید. به دلیل اینکه رشد جنین در اثر ابدومینوپلاستی می تواند با مشکلاتی مواجه شود. به همین دلیل باید زمان زیادی بعد از این عمل گذشته باشد تا بارداری صورت گیرد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا