جامعهبرترینهای کسب و کار

آشنایی با بهترین نهال پسته ایران

بهترین نهال پسته مربوط به مناطق آسیای مرکزی و خاورمیانه و به خصوص کشور ما، ایران، است. در سال‌های اخیر کشور چین نیز به صادرکنندگان پسته پیوسته است. اما کیفیت پسته چینی قابل مقایسه با پسته ایرانی نیست. در واقع می توان ایران را به عنوان قطب مغزپسته در جهان نامید. هم اکنون شهرهای زیادی در ایران وجود دارند که انواع مختلف بهترین نهال پسته، در آن‌ها کاشت می‌شود.

قدمت نهال پسته در ایران به بیش از ۳ یا ۴ هزار سال قبل باز می گردد. در گذشته احتمالا پسته به صورت درختچه‌ های وحشی وجود داشته است. درخت پسته جز درختان نسبتا پایه کوتاه است که باردهی بسیار زیادی دارد. نهال پسته در ایران انواع گوناگون دارد که برخی از انواع آن بسیار سرشناس هستند. بهترین نهال پسته با توجه به کیفیت بالا و طعم دلچسب محصولات آن شناخته می شود. به عنوان مثال از نهال پسته احمدآقایی، کله قوچی، اکبری می توان به عنوان بهترین نهال پسته نام برد.

بهترین نهال پسته احمد آقایی

نهال پسته احمد آقایی به عنوان یکی از بهترین نهال پسته، دارای محصولات بسیار درشت و مرغوب می باشد. ظاهر جذاب و طعم لذیذ پسته احمد آقایی موجب شده است که از جزء بهترین پسته معرفی شود. همچنین ظاهر زیبا و لوکس این پسته، بازار فروش بسیار خوبی را برای ان فراهم کرده است.

پوست چوبی پسته احمد آقایی، بادامی شکل و به رنگ سفید است و مغز پسته نیز قرمز رنگ است. محصول نهال پسته احمد آقایی درصد خندان بالایی دارد و این یکی از فاکتورهای تعیین بهترین نهال پسته است. قیمت محصول نهال پسته احمد آقایی نیز گران می باشد.

نهال پسته احمد آقایی رشدی متوسط دارد. این نهال که از اقلام زود گل می باشد، از اوایل فروردین شروع به گلدهی می کند. برداشت محصول نهال پسته احمد آقایی اواسط شهریور است. میزان باردهی نهال پسته احمد آقایی به عنوان بهترین نهال پسته بسیار عالی است. این نهال در شروع باردهی در هر هکتار حدود ۳ تن باردهی دارد. اما با بالغ تر شدن نهال میزان باردهی افزایش می یابد و به حدود 8 تن در هر هکتار می رسد. این میزان بازدهی بسیار عالی و چشمگیر است.

برخی ارقام وجود دارند که ریشه لخت نیستن، این ارقام گلدانی میباشند. برای خرید نهال گلدانی میتوانید با نهالستان اکین نهال ارتباط برقرار کنید.

نهال پسته کله قوچی جزء بهترین نهال پسته

به عنوان یکی دیگر از بهترین نهال پسته می توان از نهال پسته کله‌ قوچی نام برد. پسته کله قوچی نسبت به دیگر ارقام پسته درشت تر و سنگین تر است. پسته های درشت کله قوچی فندقی شکل هستند. در واقع محصول نهال پسته کله‌ قوچی شباهت بسیاری به نهال پسته فندقی دارد، اما نسبت به آن درشت تر است. رنگ پوسته چوبی پسته کله قوچی، کرم کدر است و مغز پسته قرمز رنگ است.

محصول نهال پسته کله‌ قوچی از اقلام دیررس است. این پسته در اواخر شهریور قابل برداشت است.محصول نهال پسته کله قوچی از ارقام تجاری است و بازار فروش بسیار عالی نیز دارد. نهال پسته کله‌ قوچی به عنوان بهترین نهال پسته باردهی متوسطی دارد. به دلیل سنگین تر بودن وزن هر پسته، تعداد پسته ها در یک کیلوگرم کمتر است.

نهال پسته کله‌ قوچی نیز قدرت رشد متوسط دارد. این نهال بسیار زود گل است، شروع گلدهی نهال پسته کله‌ قوچی پایان اسفند می باشد. نهال پسته کله قوچی در برابر سرمای بهار حساس است، بنابراین باید در مناطقی که ریسک سرمای بهاره وجود دارد کاشته نشود. این نهال پسته نسبت به گرما مقاوم است، اما باید توجه داشت که گرمای بسیار شدید نیز باعث سوختگی میوه‌های آن خواهد شد.

 نهال پسته قزوین سومین نهال پسته برتر

نهال پسته قزوین بهترین نهال پسته، برای تولید خلال پسته می باشد. این نهال همان گونه که از نامش پیداست، بیشتر در استان قزوین کاشت می‌شود. مغز پسته قزوین سبز رنگ و نسبتاً ریز است. محصول نهال پسته قزوینی چربی بالایی دارد و به راحتی ورقه ‌شده و برای تهیه خلال بسیار مناسب است. به همین جهت پسته قزوین در صنایع شیرینی پزی و دیگر صنایع غذایی مصرف بیشتری دارد. این نهال از صرفه اقتصادی خوبی بهره مند است.

نهال پسته قزوین از ارقام زودرس است. مغز پسته قزوین به رنگ سبز زیبایی می باشد که خلال آن بسیار خوشرنگ است. به همین جهت نهال پسته قزوین به عنوان یکی از بهترین نهال پسته می باشد. نهال پسته قزوین در هر هکتار حدود یکی و نیم تن است. محصول این نهال از صادرات بسیار خوبی نیز برخوردار است. نهال پسته قزوین در مقابل شرایط ناگوار بیرونی از قبیل خشکی خاک و هوا مقاوم می باشد. اما آبیاری نهال پسته قزوین باید به دقت و منظم انجام شود.

بهترین نهال پسته امریکایی

از نهال پسته پایه هیبریدی می توان به عنوان برترین پایه برای بهترین نهال پسته نام برد. در واقع نهال های پیوندی که با پایه نهال پسته هیبریدی می باشند یک نهال پسته عالی و پربار می باد. این نهال پسته با تغییراتی بر روی نژاد و اصل آن صورت گرفته است، در برابر آفات، خشکی و گرما و همچنین سرما مقاوم تر شده است. منشا اولیه نهال پسته هیبریدی آمریکا می باشد اما با پیوند زدن نهال دیگر بر روی این نهال، شرایط یکسانی با آب و هوا و شرایط جغرافیایی ایران پیدا می کند.

نهال پسته پایه هیبریدی از سال ابتدایی کاشت شروع به میوه دهی می کند. این نهال پسته از باردهی بسیار بالایی نیز برخوردار است. میزان تولید محصول این نهال پسته حدوداً تا دو برابر ارقام پسته ی پایه معمولی دیگر می تواند برسد. بهترین نهال پسته پایه هیبریدی، نسبت به سایر گونه های نهال پسته از قدرت رشد خوبی برخوردار است. یکی از مزایای اصلی نهال پسته پایه هیبریدی مقاومت بالای آن نسبت به کم‌ آبی است. این نهال پسته باید تا زمانی که رشد کند هر روز آبیاری گردد.

البته باید توجه داشت که انتخاب بهترین نهال پسته باید با توجه به منطقه کاشت و کاربرد محصول آن انجام شود. ممکن است بهترین نهال پسته در یک منطقه بیشترین باردهی را داشته باشد، اما در منطقه دیگری کاشت آن موفقیت آمیز نباشد. با اکین نهال خرید نهال همراه با مشاوره و پشتیبانی انجام میگیرد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا