جامعهبرترینهای کسب و کار

مبل چرمی را چگونه تمیز کنیم؟

عناوین این صفحه محو کردن

روش های مختلف شست و شوی مبل چرمی

خیلی ها به دنبال این هستند که ببینند مبلمان چرمی و سایر وسیله هایی که دارای روکش چرم هستند را باید چگونه بشورند که برای آن مشکلی پیش نیاید. در این مقاله تصمیم داریم تا به روش های مختلف شستشوی مبلمان چرمی و مبل شنی اشاره کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید به آسانی مبل خود را تمیز کنید و نگرانی نداشته باشید.

 روش های مختلفی برای شست و شوی مبل چرمی وجود دارد که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم که بعضی از آنها را می‌توانید خیلی راحت بدون هیچ وسیله اضافی در منزل انجام دهید و در بعضی دیگر از موارد لازم است که یکسری مواد را با هم ترکیب کنید تا بتوانید راحت‌تر مبلمان را شست و شو دهید و با توجه به اینکه نوع آلودگی مبل شما از کدام نوع است می توانید روش های مختلفی را برای شستن انتخاب کنید.

تمیز کردن مبل چرمی با جاروبرقی

 همیشه تمیز کردن مبل با جاروبرقی از اولین روش هایی است که پیشنهاد میدهیم و پیشنهاد می کنیم که با استفاده از یک جاروبرقی که سری مخصوص تمیز کردن را دارد آشغال هایی که روی مبل ریخته شده را به خوبی تمیز کنید و آشغال های داخل درز و شکاف ها را به صورت کامل برطرف کنید و بعد با استفاده از یک دستمال پارچه ای گرد و خاک هایی که روی مبل نشسته را به صورت کامل تمیز کنید.

تمیز کردن مبل چرمی با آب و سرکه

 اگر چیزهایی که باعث آلوده شدن مبل چرمی شما شده فقط گرد و خاک نیست و یک سری لک و چرکی دیگر روی مبل شما قرار داده شده پیشنهاد می کنیم که در یک ظرفی به اندازه برابر سرکه و آب را مخلوط کنید و آبی که در این ترکیب استفاده می‌کنید در دمای معمولی اتاق باشد و بعد و با استفاده از یک دستمال که به این محلول آغشته شده است محل های مشخص را تمیز کنید و سعی کنید دستمال فقط مرطوب باشد که مبل خیس نشود و بعد مبل را از بالا به پایین و خیلی آرام تمیز کنید و بعد با یک دستمال خشک قسمت هایی که هنوز رطوبت دارد را کامل خشک کنید.

تمیز کردن لکه ها از روی مبلمان چرمی

 خیلی از مواردی که سوال می شود تا در مورد شست و شوی مبلمان چرمی آگاهی پیدا کنند مختص مواقعی است که لکه های چربی روی مبل چرمی باقی مانده است و افراد نمی دانند که با این لکه های چربی باید چه کار کنند! لکه های چربی ممکن است به خاطر غذاهای چرب و یا حتی لوازم آرایشی و بهداشتی روی مبل ایجاد شده باشد و بهتر است تا کامل باعث تغییر رنگ آن قسمت نشده آن را برطرف کنید.

 معمولا برای این کار یک سری محلول هایی در فروشگاه ها برای تمیز کردن مبل چرمی وجود دارد که می توانید تهیه کنید و قسمت های مشخص مبل که لکه های چربی وجود دارد را پاک کنید و بعد آن را به صورت کامل خشک کنید. اگر بازهم لکه ها باقی ماند از یک مقدار خیلی کم جوش شیرین روی این لکه های چربی استفاده کنید. یعنی یک مقدار از پودر را روی قسمت هایی که لکه دارد بریزید و بعد از اینکه چند ساعت گذشت آن قسمت را پاک کنید.

 پاک کردن لکه جوهر از روی مبلمان چرمی

 اگر از روی بدشانسی روی مبل چرمی شما لکه های جوهر ریخته شده است برای پاک کردن آن باید یک پنبه بردارید و یک مقدار الکل روی آن بریزید و قسمت هایی که جوهر ریخته را تمیز کنید و پشت سر آن یک دستمال خشک بکشید تا رطوبتی باقی نماند. سعی کنید مقدار این الکل آن قدر کم باشد که قسمت‌های دیگر مبل خیس نشود.

نحوه تمیز کردن و شستن مبل چرمی

برای شستن و تمیز کردن مبل چرمی مراحل زیر را دنبال کنید.

۱٫ ابتدا با استفاده از یک جارو برقی، گرد و غبار؛ خاک و ذرات آلودگی را از روی سطح مبل چرمی پاک کنید.

۲. با مخلوط کردن آب و سرکه به نسبت مساوی در یک کاسه، به راحتی، یک محلول مخصوص شست و شوی مبل چرمی را در خانه تهیه کنید.

۳٫ یک پارچه نرم را درون محلول فرو کنید.

۴٫ پارچه را طوری مرطوب کنید که فقط کمی تر شود، (ولی کاملا خیس نشود) و شروع به پاک کردن مناطق کثیف چرم کنید.

۵٫ پس از پاک کردن نقاط کثیف مبل، مناطق مرطوب آن را با یک پارچه خشک، پاک کنید.

نحوه تمیز کردن و شستشوی مبل چرمی

چگونه لکه روغن و چربی را از روی مبل چرمی پاک کنیم؟

تمیز کردن و شستن مبل، فقط نیمی از روند کار است. شما باید مبلمان خود را به گونه ای تمیز کنید که رنگ و ظاهر خود را نیز به خوبی حفظ کرده و از کیفیت آن کاسته نشود. همانطور که می دانید، بیشتر لکه های روغنی ایجاد شده بر روی مبل، حاصل از ریختن مواد غذایی بر روی آن است! این مشکل همه افراد است! اغلب اوقات، در مهمانی ها و یا در اثر شیطنت بچه ها، مقداری غذا بر روی مبل ریخته و باعث ایجاد ظاهری نامناسب و کثیف، برای مبلمان خانه شما خواهد شد. در ادامه به آموزش نحوه پاک کردن لکه از روی مبلمان چرمی خواهیم پرداخت.

۱٫ برای پاک کردن لکه روغن روی مبل چرم ابتدا مقدار کمی جوش شیرین را روی لکه بپاشید.

۲٫ اجازه دهید جوش شیرین برای چند ساعت یا تا زمانی که جوش شیرین درون لکه نفوذ کند و روغن کاملا جذب جوش شیرین شود، بر روی سطح مبل، باقی بماند.

۳٫ سپس، بقایای جوش شیرین را با استفاده از یک پارچه نرم، پاک کنید.

۴- پارچه را طوری مرطوب کنید که فقط کمی تر شود، (ولی کاملا خیس نشود) و شروع به پاک کردن مناطق کثیف مبل چرمی کنید.

روش دیگری برای پاک کردن لکه روغن روی چرم:

۱٫ برای تمیز کردن مبل چرمی، ابتدا در یک کاسه، مقداری سرکه و روغن طبیعی را به دو نسبت مساوی مخلوط کنید. برای این کار، روغن لیمو یا روغن بذر کتان بهترین کارایی را دارند.

۲. یک پارچه نرم را درون محلول فرو کنید. (از قوطی اسپری نیز میتوانید استفاده کنید.) پارچه را دربیاورید و آن را بپیچانید (به طوری که فقط مرطوب باشد ولی کاملا خیس نشود.) سپس، به آرامی سطح مبل چرمی خود را با آن تمیز کنید.

۳. روز بعد، مبل را با یک پارچه تازه و خشک تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن و شستن مبل چرمی

چند نکته مهم جهت پاک کردن لکه روی مبل چرم

۱٫ سعی کنید به محض ایجاد لکه بر روی مبلمان؛ بلافاصله آن را پاک کنید. این شانس شما را برای تمیز شدن مبل و برطرف شدن کامل آثار لکه افزایش می دهد.

۲٫. برای جلوگیری از لکه هایی که دور از چشم شما ایجاد می شوند، بهترین کار این است که مرتباً مبل های خود را تمیز کنید!

علاوه بر این، بیشتر لکه هایی که که روی چرم مشاهده می کنید، در واقع، آلودگی حاصل از گرد و خاکی است که در طی مدت زمان طولانی ایجاد شده است. سعی کنید یک بار در هفته، فقط چند دقیقه از وقت خود را صرف پاک کردن مبلمان چرمی خود کنید. با این کار، همیشه مبلمانی شیک؛ تمیز و مانند روز اول، نو خواهید داشت.

۳٫ تمیز کردن مبل چرمی با یک پاک کننده آغشته به آب می تواند منجر به خشک شدن روغن های طبیعی موجود در چرم شود. حتی می تواند منجر به ترک خوردگی و از بین رفتن شفافیت چرم شود.

روش جلوگیری از ترک خوردن مبل چرمی

  • برای جلوگیری از ایجاد ترک و خراش بر روی مبلمان چرمی خود بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید:
  • مبل را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. اگر مبل ها در کنار پنجره های آفتاب گیر قرار دارند میتوانید از پرده استفاده کنید.
  • مبل ها را بیش از حد با آب و مواد شوینده بر پایه آب نشویید.
  • در صورت ریختن مایعات و یا ایجاد لکه بر روی مبل چرمی، بلافاصله آن را تمیز کنید.
  • مبل ها را در نقاط خنک تر خانه قرار دهید. برای مثال آن ها را در کنار منابع گرمایی مانند شوفاژ و بخاری و … نگذارید.
  • به طور منظم از موادی که به حفظ رطوبت چرم کمک میکنند، جهت طروات مبل چرمی خود استفاده کنید. آن طور که بیان میشود استفاده از زوغن زیتون جهت حفظ رطوبت چرم بسیار موثر است. البته با توجه به قیمت آن شاید خیلی منطقی به نظز نرسد. وازلین نیز جهت این کار گزینه مناسبی است. همچنین انواع واکس مخصوص چرم در بازار وجود دارد.
  • به طور منظم تمام قسمت های مبل چرمی خود را با جاروبرقی تمیز کنید. با این کار گرد و غبار و هر شیء برنده از سطح مبل جمع‌آوری میشوند. این اشیاء براحتی میتوانند باعث ایجاد خراش بر روی مبلمان چرمی گردند.

نکاتی مهم در مورد برطرف کردن لکه های ایجاد شده بر روی مبل چرمی

نحوه برطرف کردن خراش ها و ترک های ایجاد شده بر روی مبل چرمی

چرم یکی از مجلل‌ترین؛ جذاب‌ترین و شیک‌ترین مواد برای ساخت مبل به شمار می رود. هرچند، چرم نیز مانند هر ماده طبیعی، می تواند به راحتی در برابر خراشیده شدن حساس باشد؛ به خصوص اگر حیوان خانگی داشته باشید.

برای کمک به افزایش طول عمر مبل چرمی مورد علاقه خود، کارهای زیر را انجام دهید:

۱. ابتدا خراش را تمیز کنید. برای تمیز کردن خراش می توانید از یک محلول تمیزکننده ملایم (هر کدام از مواد پاک کننده ذکر شده در بالا) استفاده کنید.

۲. یک روغن ملایم مانند روغن کودک، روغن نارگیل و یا لیمو را روی یک توپ پنبه ای و یا پارچه نخی بمالید. ابتدا خراش را با استفاده از حرکات دایره ای مالش دهید. این کار را تا حدی ادامه دهید که مقدار زیادی از روغن به چرم جذب شود. استفاده از روغن نارگیل؛ روغن لیمو یا سایر روغن های ملایم هنگام شست و شو و تمیز کردن مبل چرمی، به شما کمک می کند تا هرگونه ترک خوردگی را دوباره پر کرده و مبلمان دقیقا مانند روز اول شود.

۳٫ در آخر و بعد از پاک کردن روغن، و اجازه دهید تا مبل چرمی شما در هوای اتاق، کاملا خشک شود.

به یاد داشته باشید که از مقدار کمی آب برای تمیز کردن مبل چرمی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که آب، مایعی بسیار عالی؛ کاملاً طبیعی و بهترین پاک کننده است، اما دیگر نباید تبدیل به یک “دوست” برای مبل چرمی شما شود.

اگر می خواهید از یک ماده پاک کننده کاملاً ارگانیک استفاده کنید؛ می توانید به راحتی با مخلوط کردن مقداری مواد پاک کننده طبیعی (مانند جوش شیرین) و آب به مقداری مساوی و به نسبت یکسان، یک ماده شست و شوی طبیعی را در خانه تهیه کنید. با این کار دیگر نیازی به استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی و مضر برای چرم، نخواهید داشت.

آخرین و مهم ترین موضوع اینکه، برای تمیز کردن و شستن مبل چرمی خود، همیشه ابتدا به سراغ دفترچه؛ کاتالوگ و یا راهنمای مبلمان خود که هنگام خرید از خریدار دریافت کرده اید، بروید؛ و یا با سازنده و یا خریدار مبلمان خود در مورد این موضوع، مشورت کنید.

پاک کردن لکه مایعات از روی مبلمان چرمی

 ممکن است هنگام نوشیدن چای، قهوه و یا سایر نوشیدنی ها چند قطره از آن روی مبل چرمی شما بریزد و بهتر است در این مواقع دستپاچه نشوید و خیلی زود روی سطح مبل را خشک کنید. برای اینکار اول همه مایعی که روی مبلی ریخته را با استفاده از یک پارچه از روی مبل بردارید و خشک کنید و اگر دیدید که هاله ای از لکه بر روی مبل مانده از محلول های پاک کننده که گفتیم استفاده کنید و دست آخر کل قسمتی که اشاره شد را با دستمال خشک کنید تا اثری از رطوبت باقی نماند.

روش‌های مختلف تمیز کردن مبل چرمی

برای این که مبل چرمی خود را تمیز کنید، روش‌های مختلفی را می‌توانید به کار بگیرید. بسته به نوع آلودگی و میزان آن باید از روش‌های مختلف استفاده کنید.

در این‌جا به چند روش برای تمیزی سریع مبلمان چرمی اشاره کرده‌ایم.

رفع لکه های مبل چرمی

تمیز کردن مبل چرمی با جاروبرقی

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان از آن برای تمیز کردن مبل چرمی بهره برد، جاروبرقی است. معمولا اضافه‌های مواد غذایی، گرد و خاک و … باعث می شوند تا زباله‌ها روی مبل و در میانه پشتی‌های آن‌ها جمع شود. جاروبرقی برای این مورد گزینه مناسبی است. باید دقت داشته باشید که گوشه و کنار پشتی‌های مبل را هم از یاد نبرید.

اگر آلودگی بیشتری روی مبل است، می توان به جای شستشوی مبل چرمی، از یک تکه پارچه خیس برای رفع لکه های ساده بهره برد و گرد و خاک را از روی مبل جدا کرد.

استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن مبل

یکی دیگر از روش‌هایی که برای مبل به خصوص نوع چرمی آن می‌توانید استفاده کنید، بخارشوی است. بخارشوی، آب را در درون خود به بخار تبدیل کرده و آن را بر روی سطوح مختلف انتقال می‌دهد. برس‌های مخصوص که بر روی سر بخارشوی قرار دارند نیز با مالش سطح به تمیز شدن بیشتر آن کمک می کنند.

بخارشوی به مبل چرمی آسیبی وارد نمی‌کند و از این طریق می‌توان کار شستشوی مبل چرم را هم به کمک آن انجام داد. حتی می‌توانید برخی مواد شوینده را هم در آب آن حل کرده و به تمیزی بیشتر مبل کمک کنید.

تمیز کردن مبل با محلول های طبیعی و شیمیایی

چربی‌ها بیشترین تاثیر را روی کثیفی محیط اطراف دارند. محلول‌هایی طبیعی و در دسترس را می‌توانید برای تمیزی مبلمان چرم به کار بگیرید. یک فنجان سرکه را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و با یک پارچه تمیز مبلمان را با آن پاک کنید. این محلول باعث می شود تا مبلمان‌تان از چربی تمیز شده و سالم بماند.

البته سرکه و آب نیز یک محلول مناسب برای تمیز و ضد عفونی کردن سطوح مبل است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر سری به فروشگاه‌های اطراف خود بزنید، احتمالا محلول‌های مختلفی برای تمیز کردن چرم پیدا می کنید. مبلمان خود را می‌توانید با این شوینده‌ها نیز به راحتی تمیز کنید و از شر لکه‌های قوی بر روی آن‌ها خلاص شوید. البته همانطور که گفته شد، محلول‎های طبیعی با هزینه کمتری نیز قابل استفاده هستند.

تمیز کردن لکه های مختلف مبل چرم

هر لکه‌ای دارای حلال خاصی است و تمام لکه‌ها با یک روش پاک نمی شوند. از طرفی ممکن است به تازگی مبل خود را شسته باشید و یک لکه بر روی آن ایجاد شده باشد که باید آن را از بین ببرید. هر کدام از لکه‌ها بر روی مبل چرم به گونه‌ای خاص پاک می‌شوند و باید از محلول و روش‌هایی استفاده کرد که به مبلمان شما آسیب وارد نمی‌کنند.

تمیز کردن لکه چربی

یکی از بیشترین لکه‌هایی که بر روی مبل‌ها دیده می‌شود، لکه چربی حاصل از مواد غذایی است. این لکه‌ها در صورتی که ماندگار شوند و زمان زیادی از ایجاد آن بگذرد، تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد بود.

برای تمیز کردن این لکه‌ها می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد.

برای این منظور مقداری جوش شیرین را بردارید و روی لکه بریزید. جوش شیرین باید چند ساعت روی محل لکه بماند. بهتر است این کار را آخر شب انجام دهید تا فردا صبح به راحتی لکه از بین برود. بعد از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوید که چربی‌ها کاملا جذب جوش شیرین شده‌اند و به راحتی آن را با یک دستمال نرم پاک کنید.

از بین بردن جوهر و لکه های خودکار روی مبل چرم

شستشوی مبل چرم هم نمی‌تواند لکه های جوهر را به خوبی از بین ببرد. از این رو باید با ترفندهای دیگری به فکر پاک کردن آن باشید. سعی کنید لک جوهر را در اسرع وقت پاک کنید تا مقاومت زیادی نداشته باشند.

برای از بین بردن لکه‌های خودکار و جوهر، باید از ایزوپروپیل الکل استفاده کنید. برای این منظور پنبه را به این ماده آغشته کنید و به آرامی روی لکه جوهر ضربه بزنید. رنگ جوهر جذب پنبه شده و از بین می‌رود. توجه داشته باشید که پنبه را روی مبل نکشید تا جوهر در قسمت‌های دیگر پخش نشود و به آرامی از روی مبل به پنبه منتقل شود.

پاک کردن کپک زدگی از روی مبل چرمی

چرم قابلیت کپک زدن دارد. به همین خاطر در صورتی که هوا مرطوب باشد و در فضای تیره قرار گیرد، قسمت‌هایی از آن کپک می زند. برای تمیز کردن این کپک‌ها و جلوگیری از آسیب به مبل، از آب و ایزوپروپیل الکل می‌توان استفاده کرد. این محلول را با یک دستمال تمیز بر روی مبل بکشید و کپک ها را بزدایید. این کار سبب می شود تا از کپک زدن دوباره مبل تا مدت زمان زیادی نیز جلوگیری شود.

لک‌های ناشناس بر روی مبل

هنگامی که برای شستشوی مبل چرم اقدام می‌کنید، ممکن است برخی موارد هم باشند که نتوانید تشخیص دهید کدام نوع لکه است. معمولا تمیز کردن مبل چرمی با رنگ روشن سخت‌تر است. پاک کردن لکه‌های تیره بر روی این مبلمان زمان‌بر بوده و باید با دقت انجام گیرد.

آب لیمو و کرم تارتار را با هم مخلوط کنید و یک خمیر غلیظ به کمک آن بسازید. مقدار مناسبی از خمیر را بر روی لکه قرار دهید و بعد از حدود ربع ساعت آن را بردارید. سپس با یک اسفنج نرم و خیس، مبل را کاملا تمیز کنید.

سایر مواد مورد استفاده برای تمیز کردن مبل چرمی

می‌توان از دستمال مرطوب کودک، خمیردندان سفید و لاک پاک کن‌هایی که عاری از استون هستند نیز برای تمیز کردن مبل چرمی استفاده کرد. این موارد برای لکه‌های کم مقاومت گزینه خوبی هستند. البته توجه داشته باشید که هر محلولی را قبل از استفاده در قسمت‌هایی که در معرض دید نیستند امتحان کنید تا در صورتی که به مبل آسیب وارد نمی‌کنند از آن استفاده کنید.

از بین بردن آثار خط و خش از روی مبل چرم

ممکن است مبلمان‌تان را تمیز کرده باشید ولی هنوز هم ظاهری به هم ریخته داشته باشد. خراش و خش عامل اصلی است که مبلمان سریع‌تر خراب شده و ظاهری نازیبا به خود بگیرند.

برای از بین بردن این عوارض باید مراحل زیر را طی کنید.

محلی را که دارای خش است کاملا تمیز کنید و از محلول مناسب برای هر لکه‌ای که روی آن قرار دارد بهره ببرید.

بخشی از مبل را که دارای خط و خش است با روغن‌هایی مانند روغن بچه یا روغن زیتون و … به کمک یک تکه پنبه چرب کنید.

آثار چربی را با یک دستمال خشک و تمیز از روی مبل پاک کنید.

چرب کردن مبلمان سبب می شود تا بتوانید آن را نرم نگه دارید و از خشک شدن و ترک خوردگی آن جلوگیری کنید. از طرفی تمیز کردن مبل چرمی با مواد شوینده باعث می شود تا به مرور خشک شود و آسیب ببیند. به همین علت باید آن را تقویت کنید.

اگر می‌خواهید تمیز کردن مبل چرمی خود را به کارشناسان بسپارید، کافی است در سایت پلاک برای این سرویس سفارش ثبت کنید تا مبل چرمی با مناسب‌ترین قیمت و در سریع‌ترین زمان تمیز شود.

تمیز کردن مبل چرمی با محلول لیمو و سرکه سفید

 با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و آمدن عید نوروز بیشتر خانمها در فکر شست و شو و گردگیری قسمت‌های مختلف خانه هستند و مبل های چرمی جزو آن دسته از مبل هایی هستند که خیلی ها می ترسند از محلول های پاک کننده برای تمیز کردن آنها استفاده کنند ولی فقط با استفاده از 10 تا 15 قطره آبلیمو و چکاندن آن در 2 فنجان سرکه شما محلولی را تولید کرده اید که می توانید خیلی راحت مبل چرمی خود را با آن تمیز کنید. این محلول جزو بهترین ترکیب ها برای تمیز کردن مبل های چرمی است و خیلی خوب جواب می دهد.

استفاده از بخارشوی برای شستشوی مبل چرمی

 بخارشوی ها یکی از ابزارهایی هستند که برای تمیز کردن خیلی از مبل ها مخصوصا مبل های چرمی استفاده می شوند. وقتی که شما از بخارشوی استفاده می کنید بدون اینکه آسیبی به مبل شما وارد شود فقط با استفاده از بخار آب، مبل چرمی شما تمیز شده است.

یک محلول دیگری که برای تمیز کردن مبل های چرمی مختلف مخصوصا مبل چرمی سفید می توانید استفاده کنید این است که اگر روی مبل چرمی سفید شما لکه های سیاه ایجاد شده است در یک ظرفی به اندازه مساوی عصاره تارتار و آبلیمو را مخلوط کنید و به کمک یک پارچه نمدار خیلی آرام مقداری از محلول را روی لکه ها بکشید و وقتی که لکه ها برطرف شد همه قسمت هایی که مرطوب شده را با استفاده از یک پارچه خشک کنید.

وقتی که به فروشگاه هایی که محلول های تمیز کننده مبل های چرمی را می فروشند مراجعه کنید میبینید که برای رنگ های مختلف و انواع چرم ها محلول های متفاوتی را دارند که از جمله این لکه برها می‌توان به الکل ایزوپروفیل اشاره کرد.

جنس بعضی از چرم ها طوری است که وقتی از لکه بر روی آنها استفاده می کنید تغییر رنگ میدهد اما نگران نباشید و فقط محصول لکه بر را خیلی آرام روی ناحیه جوهری شده بریزید بعد با استفاده از صابون آن قسمت را بشورید و با یک پارچه نمدار کف ها را بردارید و سپس آن را خشک کنید.

برای تمیز کردن مبل های چرم از واکس مخصوص مبل چرم هم می توانید استفاده کنید و سعی کنید موقع تمیز کردن مبل چرم اصلاً از آب زیاد و حلال های تمیز کننده ای که اطلاعی از PH آن ندارید استفاده نکنید.

 اگر برای مدت طولانی از آب و صابون برای تمیز کردن مبل چرم استفاده کنید چون سطح قلیایی برای مبل چرم خیلی مناسب نیست به مرور این مبل رویه چرم خود را از دست میدهد و ترک ترک میشود. همچنین از حلال هایی که خیلی قوی هستند مثل آمونیاک هم استفاده نکنید چون رنگ چرم را به صورت کامل از بین می‌برند

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا