اقتصادیبرترینهای کسب و کار

وارد کننده برتر کشوری: ابزار و قطعات موبایل در گمرک منتظر یک امضا هستند

چند ماهی است که کاهش عرضه ابزار و قطعات تعمیر موبایل در بازار سبب گرانی این محصولات شده است، با بررسی عمیق تر موضوع، مشخص شد که یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع عدم ترخیص به موقع بار ابزار و قطعات تعمیر موبایلی است که در گمرک مانده و منتظر یک امضا برای ترخیص و عرضه در بازار هستند. در این خصوص با مدیر وب سایت جرمن پارت که یکی از بهترین و قدیمی ترین واردکنندگان قطعات موبایل در کشور است گفت و گویی داشته ایم.

بارهایی که در گمرک منتظر ترخیص هستند شامل چه مواردی هستند؟

هر مجموعه ای که در زمینه واردات کالا مشغول است معمولا مقداری بار در گمرک به صورت در انتظار ترخیص خواهد داشت و این موضوع صرفا مربوط به ما نیست و مجموعه هایی نظیر الان بخریم و شوجی ایران نیز در گمرکات کشوری بارهایی برای ترخیص دارند. عمده بارهای ما که نیازمند ترخیص هستند ابزار تعمیر موبایل است اما در کنار آنها نیز قطعات موبایل مختلفی نیز داریم که برای ترخیص نیازمند تنها یک امضا هستند.

التهاب این روزهای بازار به چه دلیلی است؟

نیاز بازار به ابزار به خصوص ابزار آلات مصرفی و همچنین قطعات موبایل یک نیاز ثابت است، در صورتی که فرایند واردات با ثبات مشخصی انجام شود و در این بین مشکلی پیش نیاید، این نیاز به صورت دائمی پاسخ داده می شود اما بروز مشکلاتی در واردات کالا سبب می شود تا تامین ابزار تعمیر موبایل و یا قطعات موبایل با مشکلاتی رو به رو شود و این محصولات به موقع در بازار تامین نشود. همین موضوع سبب می شود تا معدود محصولاتی که در بازار وجود دارند افزایش قیمت شدیدی را تجربه کنند و همچنین برخی از محصولات پر مصرف نیز دیگر در بازار یافت نشوند.

در آینده التهاب فعلی کاهشی خواهد بود یا افزایشی؟

در این خصوص نمیتوان به طور قاطع صحبت کرد اما اگر مشکلات مربوط به واردات کالای مرتبط با تعمیرات موبایل حل نشود، با توجه به اینکه در تاریخ هایی مانند جمعه سیاه و پس از آن شب یلدا و در نهایت جشنواره های تخفیفی عید نوروز، گوشی های بسیاری فروخته و روانه بازار می شود، به مرور نیاز به قطعات این قبیل موبایل های به روز در بازار بیش از پیش احساس خواهد شد و باید بتوانیم این نیاز بازار را نیز در کنار سایر نیازها پاسخگو باشیم. در صورتی که مشکل واردات قطعات موبایل حل نشود و نتوان قطعات گوشی های به روز را وارد بازار کرد، به زودی میتوان شاهد افزایش التهاب فعلی بازار باشیم.

اگر مشکل واردات ابزار و قطعات موبایل حل شود ظرف چه مدت مشکل بازار حل می شود؟

براورد ما در مجموعه جرمن پارت این است که در صورتی که مشکلات واردات کالاهای وارداتی ما در گمرک حل شود، در کمتر از یک هفته بازار تهران و در کمتر از یک ماه از طریق فروش آنلاین سایتمان به آدرس https://gpgsm.ir/  میتوانیم مشکل تامین ابزار و قطعات موبایل را در سراسر کشور حل کنیم.

منبع

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا