برترینهای کسب و کارجامعه

فوت و فن ست کردن جواهرات با لباس و شخصیت

ست کردن جواهرات با لباس + خرید آنلاین طلا

برای درخشیدن در مراسم بهتر است انگشتر مردانه طلا و سایر جواهرات خود را با شخصیت، مدل لباس و شکل صورتتان ست کنید. زیورآلات در شکل‌ها و رنگ‌ها، طراحی‌ها و اندازه‌های متفاوتی هستند و می‌توانند یک پیراهن ساده را به یک لباس ویژه تبدیل کنند. برای اینکه در ست کردن جواهرات با لباس‌هایتان موفق‌تر باشید و زیباتر به نظر برسید باید از اصول ست کردن جواهرات با لباس که در ادامه آورده ایم ، اطلاعاتی داشته باشید.

جواهرات خود را با رنگ لباستان هماهنگ کنید مثلا اگر لباس مشکی یا کبود پوشیده‌اید، از جواهرات طلایی با رنگ‌های تیره استفاده کنید و جواهراتی که سنگ‌هایی به رنگ قرمز یا زرد متمایل به نارنجی و یا تناژ گرم دارند را با لباس‌های رنگ سرد مثل آبی، سبز، بنفش ست کنید  اگر لباس شما رنگ روشن مانند سفید یا آبی کم رنگ دارد از جواهرات نقره‌ای استفاده کنید.

هماهنگ کردن جواهرات با شکل صورت

برای اینکه زیباتر به نظر برسید بهتر است جواهراتتان را با شکل صورتتان هماهنگ کنید.

  • اگر دارای صورت گرد هستید از جواهرات گرد استفاده نکنید و جواهراتی با ساختاری کشیده مثل الماس انتخاب کنید.
  • اگر صورت شما باریک است، گوشواره‌ی حلقه‌ای را امتحان کنید.
  • افرادی که گردن بلند و کشیده دارند باید از گردنبندی استفاده کنند که به گردن آن‌ها بچسبد.
  • جواهرات شما باید با سایز صورتتان متناسب باشد بدین معنی که افراد دارای صورت کوچک بهتر است جواهرات کوچک و ساده و تک نگین استفاده کنند. افراد دارای صورت بزرگ نیز بهتر است صورتشان را با تکه های بزرگتری از جواهرات بپوشانند.

هماهنگ کردن جواهرات با شخصیت

جواهرات خود را با شخصیت خود هماهنگ کنید.

  • اگر شخصیت جدی و ساده دارید، جواهرات کلفت‌تر با طرح‌های ضخیم انتخاب کنید.
  • اگر دارای شخصیت برون گرا هستید، جواهراتی را انتخاب کنید که رنگ متنوع داشته باشند .
  • افراد دارای شخصیت کمی برون گرا باید جواهرات کمی کوچکتر با طرح‌های ساده، مثل گل‌های کوچک یا الماس‌های تک نگین انتخاب نمایند.

هماهنگ کردن جواهرات با مناسبت‌ها

شما باید در مناسبت‌های مختلف جواهرات‌تان نیز متفاوت باشد .

  • از جواهرات ریز، سنگ مصنوعی بیرنگ و براق یا تکه‌هایی با طرح‌های پیچیده برای دورهمی‌های رسمی استفاده کنید.
  • برای دور همی‌های غیررسمی، نیز جواهرات فشن یا جواهراتی با سنگ‌های نیمه قیمتی انتخاب نمایید.
  • جواهرات کوچکتر با طرح‌های ساده مثل الماس‌های تک نگین برای موقعیت‌های حرفه‌ای مناسب هستند.

نکته مهم برای ست کردن جواهرات با لباس

ساده باشید

اگر لباس ساده‌ای پوشیده‌اید بهتر است از زیورآلات بزرگ استفاده نمایید. برای دیده‌تر شدن جواهراتتان آنها را با لباس‌هایتان هماهنگ کنید، مثلا با پیراهن مشکی یک یا دو تکه از زیورآلاتی که جلب توجه می کند را بیاندازید.

زیبایی با استفاده از جواهرات ساده

همانطور که گفتیم با لباس‌های ساده خود یک گردنبند رنگی براق و بزرگ استفاده کنید. اگر لباستان طرح‌دار است هیچ‌گاه جواهرات بزرگ استفاده نکنید زیرا زیورآلات ساده با لباس‌های طرح‌دار مناسب‌تر است. با پوشیدن یک لباس نامناسب ممکن است شما توجه را از جواهرات زیبای خود دور کنید.

یک تکه جواهر کافی است

احتیاج نیست خودتان را در انواع و اقسام زیور آلات غرق کنید. بهتر است هر بار از یک تکه زینتی استفاده کنید و اگر می‌خواهید از چند زیورآلات متفاوت استفاده کنید، هر دو را از انواع بزرگ و براق انتخاب نکنید. همیشه از یک جنس فلز استفاده کنید و از این نوع زیورآلات با لباس تکه دوزی یا طرح های چند رنگ استفاده نکنید.

در پوشیدن گردنبند به مدل یقه لباس توجه کنید

اگر پیراهنتان یقه‌ای دارد که پشت گردن حلقه شده است و درست شبیه یک گردنبند است، پوشیدن یک گردنبند اضافه کار چندان جالبی نیست.

چگونه اکسسوری را با لباس ست کنیم؟

همانطور که قبلا اشاره شد اکسسوری تاثیر بسیاری در استایل و چهره افراد دارد از این رو هماهنگی آن با البسه بسیار مهم است. در واقع انواع زیورآلات اعم از انگشتر، گوشواره، دستبند، گردنبند، پابند و … تاثیر زیادی در تناسب و زیبایی استایل دارند.

از این رو باید با نکات مهم هماهنگ کردن زیورآلات با البسه آشنایی داشته باشید. در نتیجه این سوال برای بیشتر افراد به وجود می آید که چگونه اکسسوری را با لباس ست کنیم؟ به طور کلی میکاپ، رنگ مو، اکسسوری و … می تواند تاثیر مستقیمی در ظاهر و شخصیت افراد داشته باشد و با یک اشتباه ممکن است استایل شما زننده یا نامناسب شود. با این تفاسیر انتخاب زیورآلات مناسب با البسه یکی از چالش هایی است که باید به آن دقت کرد. برای پاسخ به این سوال در زیر به برخی از نکات مهم اشاره شده است:

  • تناسب سایز: ابتدا باید به تناسب دقت کنید، در واقع با رعایت تناسب اندازه بین البسه و زیورآلات می توان قدم بزرگی در هماهنگی آن ها برداشت. برای مثال اگر البسه شما اورسایز است باید از اکسسوری های ظریف استفاده کنید زیرا گردنبندهای کلفت یا گوشواره های پهن برای این استایل اصلا مناسب نیستند.
  • تناسب رنگ: طبق تحقیقات انجام شده در هر استایل بهتر است تنها از 3 رنگ استفاده کرد از این رو باید رنگ زیورآلات با البسه شما هماهنگ باشد. برای مثال اگر در استایل شما رنگ سبز وجود دارد بهتر است از اکسسوری استفاده کنید که در آن رنگ سبز وجود داشته باشد.
  • ایجاد تضاد رنگی در لباس های مشکی: تضاد بین البسه و زیورآلات را جدی بگیرید تا استایل جذاب تری داشته باشید. برای مثال توصیه می شود اگر رنگ اصلی استایل شما مشکی بود از زیورآلاتی با نگین یا سنگ های رنگی استفاده کنید.
  • گردنبند: گردنبند یکی از تاثیرگذارترین اکسسوری ها در استایل است که محبوبیت ویژه ای دارد و به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. برای انتخاب این آیتم باید به مدل و طرح البسه خود دقت نمایید به عنوان مثال اگر یقه لباس مدل هفت باشد بهتر است از گردنبندهای بلند استفاده کنید.
  • ساعت مچی: ساعت مچی یکی از جذاب ترین اکسسوری ها است که مورد توجه بیشتر افراد واقع شده و می تواند استایل شما را جذاب تر کند. بهتر است طراحی و رنگ بندی ساعت را با البسه خود هماهنگ کنید.

توصیه های کلی برای ست کردن جواهرات با لباس

  • به طور کلی اگر لباس شما تیره است توصیه می شود از زیورآلات طلایی استفاده نمایید و در صورتی که رنگ البسه شما روشن یا سرد (آبی، سبز و…) بود از زیورآلات نقره ای با سنگ یا نگین قرمز و زرد استفاده کنید.
  • جواهرات با انواع جنس طلا، نقره، استیل، پلاتینی و… تولید می شوند که هر کدام با سایز و طرح مختلفی به بازار عرضه می شوند بهتر است هر فرد متناسب با تیپ و استایل خود نوع آن را انتخاب نماید.
  • در صورتی که البسه شما پوشیده و ساده باشد بهتر است از زیورآلات بزرگ و کلفت استفاده کنید
  • برای البسه طرح دار باید از زیورآلات ساده رنگی و براق استفاده کرد
  • بهتر است برای شیک تر شدن استایل از یک تکه زیورآلات استفاده کنید
  • جنس زیورآلات خود را هماهنگ و یکی کنید به عنوان مثال اگر انگشتر شما نقره ای بود از دستبند یا گردنبند نقره ای استفاده کنید

با رعایت اصول فوق می توانید به بهترین شکل ممکن، جواهرات خود را با لباس ست کنید و جذابیت خود را افزایش دهید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا