اقتصادیبرترینهای کسب و کار

مهمترین عوامل مؤثردر قیمت باغ ویلا در کردان

نکات اساسی خرید باغ ویلا در کردان که کسی به شما نمی گوید

روند خرید و فروش ملک در کردان کار ساده ای نیست اما این نکات اساسی به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

۱-منطقه را به خوبی بشناسید. شما نباید فقط خانه را دوست داشته باشید ، باید محله را نیز دوست داشته باشید. پس حتما به تمامی منطقه ای که میخواهید در آن باغ ویلا خریداری کنید توجه کنید . در نظر بگیرید که آیا منطقه کردان از هر جهت برای شما مناسب هست یا نه. مساحت منطقه مسکونی کردان برابر با ۱۰۴ هکتار است، جمعیت کردان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۵۰۰۰ نفر است. عدم اطلاع از منطقه و عدم اطمینان از محله می تواند پرچم های قرمز برای خریداران باغ ویلا باشد.

۲-تمامی هزینه ها را در نظر بگیرید. شما نباید تمام بودجه خود را فقط مختص خرید باغ ویلا کنید.

شما هزینه هایی را باید برای موارد زیر در نظر بگیرید.

هزینه های مراقبت از خانه هنگام خریدن خانه

هزینه ترتیب وام

هزینه ارزیابی

هزینه های حقوقی

هزینه های مالیاتی

مبلمان و لوازم اصلی خانه

دکوراسیون خارجی و داخلی

۳-یک مشاور املاک مطمئن پیدا کنید.

مطمئنا با وجود دلال های زیاد در حوزه خرید و فروش ملک شما به تنهایی قادر نخواهید بود، یک باغ ویلا با قیمت مناسب در منطقه کردان پیدا کنید. پس حتما نیاز دارید تا با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید. یک نماینده می تواند لیست هایی را مستقیماً متناسب با پارامترهای شما تنطیم کند. فقط کافی است تا هر نکته ای را که مد نظر دارید بگویید.

۴-بودجه خود را تنظیم کنید. همانطور که گفتیم باغ ویلاهای کردان لوکس و دارای قیمت های نسبتا بالایی میباشند پس حتما بودجه خود را تنظیم کنید. اگر شما قصد سرمایه گذاری را دارید، خرید باغ ویلا در کردان یک راه مطمئن برای سرمایه گذاری سود آور است. قبل از اینکه به دنبال خانه رویایی خود باشید ، باید بدانید که واقعاً در محدوده قیمت شما چه موردهایی وجود دارد.

۵-در هنگام دیدن از ویلاها به خوبی دقت کنید. به وضعیت کلی خانه توجه کنید و از هرگونه بو و لکه ها یا مواردی که برخورد میکنید آگاه باشید. در مورد خانه سوال های زیادی بپرسید ، مانند زمان ساخت آن ، آخرین بار وسایل جایگزین شده و سیستم های کلیدی قدیمی مانند تهویه مطبوع و سیستم گرمایش و سرمایش. همچنین مطالعه کنید: بهترین مناطق برای خرید باغ ویلا در اطراف تهران

۶-در نگاه اول انتخاب نکنید. مهم است که از چند باغ ویلا دیدن کنید تا بتوانید جوانب مثبت و منفی را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر عاشق باغ ویلای اولی هستید که دیده اید ، اما عجله نکنید و به ویلاهای های متعدد نگاه کنید. وقتی به خانه های بیشتری نگاه می کنید ، از گزینه ها و حتی موارد دوست نداشتن خود درک بهتری خواهید داشت. به راحتی میتوانید باغ ویلاهای دیده شده را باهم مقایسه و یک انتخاب عالی داشته باشید. خرید خانه استرس زا است و خرید در بازار رقابتی باعث می شود که این امر حتی بیشتر شود. مهم است که احساسات خود را کنترل کنید ،

۷-اعضای خانواده را برای دیدن باغ ویلاها ببرید. گاهی اوقات بهتر است هنگام جستجوی باغ ویلا ، نظر دوم یا سوم را بدست آورید.یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ممکن است بتواند مواردی را که شما ندیده اید ، یا مشکلاتی که ممکن است از دید شما پنهان بماند را ذکر کند.

۸-در فصل مناسب باغ ویلا را بخرید. هر نماینده املاک  به شما خواهند گفت که پیشنهاد در اوایل بهار یا تابستان باعث افزایش قیمت باغ ویلای شما خواهد شد ، اما اغلب متغیرهای بیشتری برای خرید در فصل مناسب وجود دارد. اگر در زمستان وقتی بیشتر خریداران خانه از خرید باغ ویلا منصرف میشوند ، جستجو و خرید را انتخاب می کنید ، احتمالاً رقابت کمتری خواهید داشت. با این حال ، به دلیل موجودی کمتر در فصل کم ، خانه های کمتری نیز برای انتخاب خود پیدا خواهید کرد. اگر در فصل های پررقابت مانند بهار و تابستان خرید کنید ، خانه های بیشتری برای انتخاب خود خواهید داشت ، اما با رقابت سختی روبرو خواهید شد. اما برای خرید باغ ویلا در کردان بهترین فصل بازدید فصل بهار و تابستان است.

۹-بر اساس ظاهر باغ ویلا خرید نکنید. تعیین اینکه خانه ای دارای زیر ساخت های  خوب باشد ، ممکن است بعضی باغ ویلاها از لحاظ ظاهری بدشکل باشند اما دارای اسکلت و بنای محکمی هستند. پس شاید بتوانید با قیمت پایین تر ویلای قدیمی و با کیفیت خریداری کنید تابا هر ایده ای که دوست دارید آنرا بازسازی کنید.

۱۰-از همسایه ها تحقیق کنید. در بعضی از جوامع ، همسایگان می توانند خرید خانه شما را انجام داده یا خراب کنند.همسایگان اگر چند سال در نزدیکی باغ ویلای احتمالی شما زندگی کرده باشند ، می توانند در مورد صاحبان قبلی یا مستاجرین و هرگونه خسارت وارده به آنها آگاهی داشته باشند. همسایگان شما ممکن است تمام جزئیات بد و یا خوب درباره باغ ویلا مورد نظر  را بدانند. مخصوصا در فرهنگ ما ایرانی ها همیشه همسایگی جزو فرهنگ های خوب و مورد پسند بوده است.

۱۱-هزینه بررسی از باغ ویلا اگر در دور و اطراف خود کسی را برای بررسی خانه چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ ظاهری ندارید حتما یک هزینه جداگانه ای را برای بررسی و بازبینی از ویلا توسط یک فرد متخصص در نظر بگیرید. اینکار میتواند به خرید باغ ویلا برای شما بسیار کمک کند. همچنین شما میتوانید اینکار را نیز از مشاوره املاک موردنظر خود بخواهید.

آشنایی با سهیلیه

به نقل از برخی سهیلیه را با سهیلیه کردان میشناسند، چراکه این منطقه در جنوب کردان واقع شده و آب و هوای بسیار مطلوبی دارد و تقریباً با طی فاصله حدود1۰ دقیقه می توان از کردان به سهیلیه رسید. سهیلیه کرج منطقه ای با وسعت بالا که با جاده ای معروف به اسم جاده سهیلیه مناطق ویلایی متعددی را به هم وصل می کند. معروف ترین مناطق سهیلیه کردان عبارت اند از:

  • زعفرانیه سهیلیه
  • لشکرآباد
  • سنقرآباد
  • آغچه حصار
  • عباس آباد
  • زکی آباد
  • رامجین

 موقعیت جغرافیایی سهیلیه

سهیلیه کرج در غرب استان البرز و در محدوده منطقه کردان واقع شده است این منطقه در فاصله حدود 6۰ کیلومتری از شهر تهران (میدان آزادی)قرار گرفته که می توان در صورت نبود ترافیک 40 دقیقه ای به سهیلیه کردان رسید.

 آب و هوای سهیلیه

برای کسانی که به دنبال خرید ویلا هستند آب و هوای سهیلیه بسیار مطبوع می باشد چرا که در فصول گرم علیرغم فاصله نزدیک با تهران دمای هوای منطقه سهیلیه در روز تا ۵ درجه و در شب تا ۱۵ درجه از شهر تهران خنک تر می باشد و به همین دلیل این منطقه پوشیده از درختان سرسبز و باغات میوه می باشد

قیمت باغ ویلا در سهیلیه و کردان

تنوع قیمت ویلاهای منطقه سهیلیه و کردان به نحوی است که با هر بودجه و سلیقه ای می توان اقدام به خرید ویلا نمود. اگر قصد در مناطق سهیلیه و کردان را دارید با بودجه تقریبی ۲ تا ۳ میلیارد میتوان یک ویلای نقلی و ارزان خرید. همچنین مناطقی نیز وجود دارد که دارای ویلاهای خاص و لاکچری بوده قیمت ویلا ها در این مناطق تا چند ده میلیارد نیز می رسد بنابراین با هر بودجه ای می توان در مناطق سهیلیه و کردان اقدام خرید ویلا نمود

عوامل تاثیر گذار در قیمت ویلا در کردان و سهیلیه کرج

منطقه  ملک: برخی مناطق معروف و لاکچری بوده و قیمت بالاتری دارد مانند طاووسیه، زعفرانیه، الهیه.

کیفیت ساخت ویلا: برخی صاحبان املاک و ویلاها از گران‌ترین و با کیفیت ترین متریال ها برای ساخت ویلا استفاده می کنند که این  مورد باعث افزایش قیمت ویلا نسبت به سایر ویلا ها میشود.

امکانات ویلا: معمولاً ویلا هایی که فول امکانات بوده برای مثال آب و برق و گاز قانونی داشته و دارای سند و جواد ساخت می باشند قیمت بالاتری نسبت به سایر ویلا ها دارند.

بررسی قیمت زمین در کردان و سهیلیه

با توجه به اینکه در اذهان عمومی مناطق سهیلیه و کردان با هم شناخته شده و نمی توان این مناطق را از هم تفکیک کرد یعنی  وقتی صحبت از قیمت زمین در کردان میشود منظور تمام  مناطق سهیلیه ،کردان و مناطق محبوب اطراف نیز می باشد. اصولا با دو هدف در این مناطق خرید و فروش زمین انجام می شود برخی جهت ساخت ویلا و برخی برای سرمایه گذاری اقدام خرید زمین در کردان و سهیلیه میکنند  در ادامه قیمت زمین در مناطق محبوبه کردان و سهیلیه را ذکر خواهیم کرد:

قیمت زمین در طاووسیه کردان از متری ۶ الی 18 میلیون تومان

قیمت زمین در افشاریه کردان از متری ۶ الی 18 میلیون تومان

قیمت زمین داخل بافت شهرک زعفرانیه کردان از متری ۶  میلیون تومان  به بالا

قیمت زمین خارج بافت شهرک زعفرانیه کردان از متری 3.5 الی ۵  میلیون تومان

قیمت زمین در لشکرآباد سهیلیه ازمتری 3میلیون به بالا

قیمت زمین در سنقرآبادسهیلیه ازمتری 3میلیون به بالا

قیمت زمین در آغچه حصارسهیلیه ازمتری 3میلیون به بالا

قیمت زمین در اغلان تپه سهیلیه ازمتری 2میلیون به بالا

قیمت زمین در زکی آباد سهیلیه ازمتری متری500 هزار تومان به بالا

قیمت زمین در رامجین سهیلیه ازمتری 3میلیون به بالا

قیمت زمین در ابراهیم آباد سهیلیه از متری 3میلیون به بالا

قیمت زمین دررمنده سهیلیه از متری 3میلیون به بالا

ذکر چند نکته ضروری است

  1. اکثر زمینهای منطقه دارای آب کشاورزی می باشد و سهمیه آب به صورت ساعتی دارند
  1. قیمت زمینهای سند دار کمی بالاتر است زمین های بدون سند می باشد
  1. همچنین قیمت زمین هایی که شهر کی بوده از زمین های غیر شهرکی بالاتر است
  1. زمینهای داخل بافت به واسطه اینکه تمام امکانات آب برق گاز ز و جواز ساخت را می توانند به راحتی بگیرند در صورتی که در منطقه خوبی باشند بالاتر از زمین های خارج بافت می باشد برای مثال در منطقه لشکر آباد خیابان آزادگان در خیابان درختی که داخل بافت می باشد قیمت زمین در این مناطقاز زمینهای خارج بافت لشکرآباد ایا منطقه اصغرآباد لشکرآباد که داخل بافت نیز می باشد بالاتر است
  1. در اکثر زمین های خارج بافت امکان دریافت امکاناتی مانند آب و برق وجود دارد البته با شرایط خاص مثلاً تیر چراغ برق در نزدیکی زمین وجود داشته باشد

در بالا و مناطق محبوب سهیلیه  را با توجه به قیمت روز تابستان ۱۴۰۱و عوامل موثر در قیمت گذاری زمین های این مناطق را ذکر کردیم

سهیلیه کجاست؟

روستای منطقه‌ای ییلاقی در شهرستان ساوجبلاغ در غرب استان البرز است که فاصله بسیار نزدیکی با تهران دارد و به مقصد بسیاری از پایتخت نشینان جهت گردش، استراحت و خرید ویلا در سال‌های اخیر تبدیل شده است. در سهیلیه خاک حاصل‌خیز و آب کافی جهت کشاورزی وجود دارد، از این رو این منطقه دارای باغات سرسبز وسیعی می‌باشد و یکی از مناطق پرورش گل‌های زینتی در استان البرز به شمار می‌رود.

علاوه بر آب و هوای مطبوع و طبیعت چشم‌نواز، روستای سهلیه جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دیگری نیز دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی سهیلیه است. این مجموعه با دارا بودن پیست دوچرخه سواری، زمین‌های روباز و سرپوشیده والیبال، فوتبال، تنیس، فوتبال دستی و بیلیارد همواره مورد توجه علاقه‌مندان به تفریحات ورزشی قرار گرفته است. امام‌زادگان فضل و فاضل و بازارهای سنتی سهیلیه که می‌توان کالاهای دست‌ساز و صنایع دستی بومی را از آن‌جا تهیه کرد از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند.

سایر عوامل موثر بر قيمت ويلا در سهيليه

پيش از خريد ويلا می بايست عوامل تاثيرگذار بر قيمت ويلا در سهيليه را به دقت مورد بررسى قرار داد. عواملى از قبيل منطقه احداث ويلا، سهولت در دسترسى، امنيت (بخصوص براى كسانى كه قصد اقامت دائم در ويلاى خود را ندارند)، امكانات رفاهى و كيفيت ساخت ويلا در تعيين قيمت آن بسيار مهم هستند و هيچ‌گاه تنها يكى از موارد ذكر شده نمى‌تواند قيمت ويلا را تعيين كند و مجموعه عواملی هستند که يك ويلا را نسبت به ديگرى با ارزش‌تر مى‌كنند.

موقعيت مكانى

مهم‌ترين و اصلى‌ترين عامل موثر بر قيمت ويلا در سهيليه ، موقعيت مكانى آن است. به عبارت ديگر موقعيت جغرافيايى كه ويلا در آن قراردارد از جنبه‌هاى گوناگون مى تواند بر قيمت آن تاثيرگذار باشد. هنگام بررسى موقعيت مكانى ويلا بايد ظاهر محله‌اى كه ويلا در آن بنا شده است، مد نظر قرار گيرد. محيط اطراف ويلا نيز بايد مناظر زيبايى داشته باشد تا بتوان از آن لذت برد. امنيت منطقه، توجه به آينده، زمينى كه ويلا در آن ساخته شده است، سهولت دسترسى به جاده اصلى و برخوردارى از انشعابات آب، برق، گاز و تلفن نيز ديگر موارد قابل توجه هستند.

ويلاى شهركى يا مستقل

ساخت شهرك‌های ويلايی در سهيليه در سال‌های اخير رونق فراوانی پيدا كرده است و اين منطقه داراى شهرك‌هايى با ويلاهاى لوكس و گران‌قيمت مى‌باشد. ويلاهای شهركی دارای مزايايي همچون نظم ساختاری، مديريت منسجم و امكانات زيرساختی يكپارچه و نيروی خدماتی جهت رسيدگی به فضای سبز و معابر هستند. همچنين ويلاهاي ساخته شده در شهرك به دليل داشتن نگهبان ٢٤ ساعته، امنيت بالاتری نسبت به ويلاهای خارج از شهرك دارند.

ويلاهای شهرکی علاوه بر موارد ذکر شده، قوانین ومقرراتى مختص خود را دارند که مالکان بايد آن‌ها را رعایت کنند ولی ویلاهای انحصاری یا مستقل، این محدودیت‌ها را ندارند. با توجه به آنچه كه بيان شد، شهركی بودن ويلا يا مستقل بودن آن، بر قيمت ويلا در سهيليه موثر است.

دسترسى به مراكز خدماتى و رفاهى

مسیرهای دسترسی ویلا به مراکز درمانی، آموزشی، تفریحی، خدماتى، فروشگاه ها و مراكز خريد و نيز فاصله ويلا تا اين مراكز از جمله عوامل موثر بر تعيين قیمت ویلا در سهيليه محسوب مى‌شود. هر چه ویلا به مراکزی نظير بيمارستان، خانه بهداشت، درمانگاه، بانك، رستوران، خشك‌شويى، سوپرماركت، نانوايى، بازار ميوه و تره بار و بازارهاى محلى نزدیک‌‌تر باشد يا دسترسى راحت‌ترى به آن‌ها داشته باشد يك مزيت برای آن محسوب شده و قيمت آن نيز بالاتر است. دسترسى به مراكز خدماتى و رفاهى هم برای ساکنان دائم و هم برای ساکنان موقت یک ویلا اهمیت بالایی دارد و همواره یکی از فاکتورهای مورد توجه خریداران ویلا بوده است.

متراژ و كيفيت ساخت ويلا

بخش عمده‌اى از هزينه خريد ويلا با توجه به متراژ زمين آن تعيين مى‌شود. همچنين تمام هزینه‌هایی که برای طراحى و ساخت ویلاها صرف می‌‌شود، بر قیمت ویلا در سهيليه تاثير می‌گذارد. سن ويلا، نوع مصالح استفاده شده در ساخت آن، نوع تاسيسات و سيستم‌هاى امنيتى در قيمت‌گذارى ويلا مورد توجه قرار مى‌گيرند.

علاوه بر آن، ويلايى كه طراحى داخلى مدرن و خاصى دارد و از مواد اوليه و اكسسورى‌هايى نظير كفپوش، كابينت، سقف كاذب و شيرآلات شيك و گران‌قيمت در ساخت آن استفاده شده است قيمت بالايى دارد. باغ يا حياط محوطه سازى شده ويلا و بهره‌مندى از امكانات رفاهى نظير استخر رو باز، سونا و جكوزى نیز به دليل صرف هزينه بيشتر هنگام ساخت آن‌ها، افزايش قيمت ويلا را در پى دارند.

تامين آب ويلا

در برخى از روستاهاى استان البرز دسترسى به منابع آب جهت كشاورزى و مصرف خانگى تقريبا در تمامى مناطق روستا آسان بوده و آب به مقدار كافى موجود است، اما در مورد منطقه سهيليه اين موضوع اندكى متفاوت است. گرچه منابع آبى در سهيليه تامين است اما برخى مناطق دسترسى آسان‌ترى به منابع آبى دارند و تامين آب ويلا براى مصارف تفريحى و باغ‌دارى امرى ساده به شمارمى رود و در برخى مناطق ديگر اين دسترسى دشوارتر است و همين موضوع، يعنى دسترسى به منابع آبى و تامين آب ويلا، يكى از عوامل موثر در تعيين قيمت ويلا در سهيليه به شمار مى‌رود.

ملكيت و سنديت ويلا

ويلا نيز مانند ساير املاك مى‌تواند سند مالكيت رسمى يا سند قولنامه‌اى داشته باشد كه تفاوت آن‌ها در نوع ثبتشان است. نوع سند مالكيت، در تعيين قيمت ويلا در سهيليه نقش دارد. ويلا بايد هنگام معامله، جواز ساخت، گواهى پايان كار و سند داشته باشد. ويلاهاى داراى سند مالكيت قانونى يا سند ثبتى، نسبت به ويلاهاى با سند قولنامه‌اى قيمت بيشترى دارند. در ازاى پرداخت هزينه بيشتر براى چنين ويلاهايى، مى‌توان از قانونى بودن معامله و صحت اطلاعات ارائه شده درباره ويلا از سوى فروشنده هنگام معامله اطمينان حاصل كرد.

در سال‌های اخیر عده‌ای از افراد فرصت طلب اقدام به ساخت ویلا در اراضی کشاورزی کرده‌اند که فاقد سند رسمی بوده و از نظر قانونی، خرید و فروش آن‌ها جرم محسوب می‌شود و اين امر براى خريداران و فروشندگان پيگيرى‌هاى قضايى را در پى خواهد داشت و مشكلاتى را براى آنان ايجاد خواهد كرد.

راهنمای خرید ویلا در سهیلیه

مجموعه ویلاژست، به دلیل سابقه بالا در خرید و فروش انواع ویلا و زمین در سهیلیه، گزینه های متنوعی را جهت خرید ویلای در این منطقه به شما پیشنهاد می کند. در شرایطی که قصد خرید ویلا در سهیلیه را دارید، جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از آخرین قیمت ها، با کارشناسان ما بگیرید.

کردان در غرب کرج و منطقه البرز قرار دارد. موقعیت جغرافیایی مناسب، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و نزدیکی به اتوبان تهران-قزوین ازجمله عواملی است که کردان را به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای خرید باغ ویلا تبدیل کرده است. بعد از رانندگی در آزادراه کرج و رسیدن به ابتدای آزادراه کرج-قزوین، باید حدود ۲۰ کیلومتر رانندگی کنید تا به جاده کردان برسید . قیمت زمین‌ها و باغ‌های کردان در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبه‌رو بود و امروز کردان به منطقه‌ای لوکس تبدیل‌شده است . اگر به دنبال ویلاهای لاکچری و لوکس هستید کردان برای شما انتخاب مناسبی است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا