برترینهای کسب و کارعمومی

کفپوش گرانولی لاستیکی را کجا استفاده کنیم؟

چرا و در چه مکان هایی از کفپوش گرانول استفاده کنیم؟

کفپوش های گرانول یا کفپوش لاستیکی که مواد اولیه و نحوه تولید آن را در پست قبلی توضیح دادیم برای پوشاندن سطوح مختلف استفاده می گردد.این کفپوش ها در طرح ها، ابعاد و قالب های متنوع و مخصوص تولید می شود.برای مثال : محصولات فومی کمک آموزشی، کفپوش پایه دار یا شانه تخم مرغی ، کفپوش گرانولی پازلی ، کفپوش تاتامی ، کفپوش گرانولی رولی .از نظر رنگی باید به این نکته اشاره کنیم که محدودیتی در رنگ ها نداشته . این رنگ ها به مرور زمان از بین نمی رود ، ثابت و قابل شستشو می باشند.

کفپوش های گرانولی

عمده کاربرد کفپوش گرانول در پارک ها و زمین های بازی بوده که با نام کفپوش پارکی هم شناخته میشود.این کفپوش از ترکیب گرانول لاستیک با مش مناسبو چسب لاستیک صنعتی پس از طی مراحل حرارت دهی در قالب های مخصوص و مختلف تولید میشوند.کفپوش گرانولی مناسب برای محیط های پر رفت و آمد و مناسب برای کسانی که ساعات زیادی را می ایستند می باشد.

همانند یک کفش طبی عمل کرده و فشار وارد از سطح را کاهش می دهد.بسیار مقاوم در برایر فشار می باشد و مناسب محیط هایی میباشد که فشار بالایی به سطح وارد می شود.مثل باشگاه های ورزشی.این کفپوش ها برای درکف محیط های صنعتی و کارخانه و همچنین جلوگیری از لرزش دستگاه های صنعتی و عایق صدا بودن مفید واقع می شود.

ویژگی های کفپوش  گرانولی یا لاستیکی

  • قابلیت ارتجاعی و نصب آسان (نشکن بودن)
  • مقاومت بالا در تردد بالا ،آب و نور خورشید
  • عایق صدا
  • عایق الکتریسیته،کاملا بهداشتی ضد باکتری و قارچ
  • تنوع در طرح و رنگ و همینطور ابعاد و ضخامت دلخواه
  • و موارد بیشتر.

کفپوش های پایه دار

این کفپوش ها با استانداردهای روز دنیا تولید شده و دارای استاندارد سقوط می باشد.به دلیل خاصیت ارتجاعی ضربه گیری بالایی دارند،بسیار مناسب فضا های بیرونی زمین های بازی کودکان می باشد.استفاده از این کفپوش ها محیطی سالم ، ایمن و کاملا بهداشتی را برای کودکان ایجاد می کند. در نصب این کفپوش به واسطه وزنی که دارند نیازی به استفاده از چسب نیست.کفپوش گرانول شانه تخم مرغی یا پایه دار با توجه به این نکته که دارای تنوع رنگی بودده امکان محیطی جذاب را به ما می دهند.

ویژگی های کفپوش گرانولی پایه دار

مهمترین ویژگی این نوع کفپوش ضربه گیری بالای این نوع از کفپوش است.این کفپوش استاندارد سقوط یا ضربه گیری را دارد که تا 80 درصد باعث کاهش آسیب دیدگی می شود.

نصب آسان،تنها با چیدن این نوع از کفپوش ها کنار هم قابل استفاده می باشد و نیازی حتی به چسب نیست.

بسیار مقاوم در محیط های عمومی و پارک ها که این نوع کفپوش را به کفپوش پارکی معروف کرده است.

مقاوم در برابر آب،نور خورشید و رنگ ثابت باعث شده در تمامی فصول قابلیت استفاده داشته باشد.

تنوع در رنگ بندی

کفپوش های تاتامی

کفپوش های تاتامی در مقایسه با کفپوش های شانه تخم مرغی در عین مقاوت بالا دارای فوم نرم تری بوده و در فضاهای داخلی بسیار پرکاربرد می باشد.این کفپوش کاملا مناسب برای محیط های ورزشی مثل : ورزش های رزمی ، ژیمناستیک ،پارکور،استخرها به دلیل قابلیت نفوذ ناپذیری در برابر آب،سالن های بدنسازی می باشد.کفپوش های تاتامی به دلیل وزن کم،جابجایی ونصب ساده فقط با چسب یا حتی در بعضی مکان های خاص با استفاده از پیچ و مهره بسیار پرکاربرد هستند.

این کفپوش ها با تنوع رنگی بالا در اندازه های مختلف تولید می شوند.امکان ایجاد محیطی ایمن و سالم برای زمین های بازی داخلی کودکان در مهد کودک ها و مدارس،شهربازی ها را فراهم می سازد.در تولید کفپوش های تاتامی با بالاترین کیفیت از بهترین مواد اولیه استفاده شده که سبب شده سطح کفپوش کاملا صاف و بدون خراشیدگی باشد.همچنین رنگ این کفپوش ها ثابت بوده و در اثر شستشوی مکرر از بین نمی رود..

ویژگی های کفپوش تاتامی

وزن کم،جابجایی و نصب آسان

قابلیت ضربه گیری و محافظت بالا

مقاومت بالا و انعطاف پذیر

سطح نرم و صاف و غیر خراشنده

قایل شستشو به واسطه کیفیت بالای رنگ

دارای استاندارد های بهداشتی، ضد حساسیت و ضد قارچ

تنوع در طرح و رنگ در مقایسه با دو دسته قبلی بسیار بیشتر می باشد.

بهترین شرایط نصب کفپوش گرانول

کفپوش گرانول رولی را می توان در مکانهای مختلفی استفاده کرد. اما به طور کلی متوجه خواهید شد که در فضاهای مسطح، خشک و داخلی کفپوش های گرانولی بهترین انتخاب هستند. گرانول یا همان لاستیک انعطاف پذیر و قابل خم شدن است، اما می تواند سفت تر از سایر محصولات باشد. بنابراین اگر فضاهای بتنی ناهموار، ترک یا شکاف دارید باید آن را اصلاح کنید.چرا که می تواند برآمدگی ها و برجستگی ها را روی کفپوش ایجاد کند.

کفپوش گرانول پازلی و رول‌های گرانول در مکان های مسقف، بهترین عملکرد را دارند.کفپوش گرانول بسیار متنوع بوده و برای هر مکان انتخابی را در اختیارتان قرار می دهد.برای مثال : در حالی که آنها آب را جذب نمی کنند، رطوبت زیر می تواند باعث رشد کپک شود.پس بهتر است در این مکان ها از کفپوش های شیاردار یا سوراخ دار گرانولی که مرطوبتر است استفاده کنید. صاف، خشک و سخت. به طور کلی این ها بهترین شرایط برای نصب کفپوش گرانول هستند.

زیرسازی برای کفپوش گرانول سالن بدنسازی و باشگاهی

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد از ما پرسیده می شود در مورد نحوه نصب کفپوش گرانول روی سطح بتنی است.به دلایل کاملا منطقی، مشتریان ما می خواهند بدانند چه زمانی نیاز به استفاده از کفپوش دارند. و اگر چنین نیازی دارند، از کدام نوع باید استفاده کنند.

یکی از دلایل استفاده از کفپوش، محافظت از سطح زیرین آن است. همیشه در مورد محافظت از ورزشکاران،افراد و تجهیزات صحبت می کنیم. اما به عنوان مثال، اگر کف زیرین ما از نوع سرامیک است،برای محافظت آن به یک کفپوش گرانول نیاز دارید تا از ترک خوردن یا شکستن کاشی‌ها جلوگیری کند.

در چه مواردی نباید کفپوش گرانول را به سرعت نصب کنیم؟

کفپوش گرانول بسیار متنوع و قابل اعتماد است، اما برخی از موارد وجود دارد که باید از استفاده از آن اجتناب کنید.در بالا توضیح دادیم که تقریباً در همه موارد به یک سطح صاف و محکم برای نصب نیاز داریم. زیرا در صورت مسطح نبودن بتن، در هنگام نصب کفپوش گرانول سالن بدنسازی ، برآمدگی و چین و چروک ایجاد می کند که این برآمدگی ها بعد از گذشت مدتی سبب آسیب دیدگی کفپوش می شود.ودر کل طول عمر این محصول را پایین می آورد.

شرایط دیگری که نباید از کفپوش گرانولی در سالن های ورزشی استفاده کرد زمانی است که سطح دارای شکاف باشد.البته منظور از شکاف،یک شکاف قابل توجه است.

منبع:

usleducation

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا