برترینهای کسب و کارجامعه

آیا خرید لایک سبب بلاک شدن شما خواهد شد؟

خرید لایک اینستاگرام و بازید چه تاثیری روی رفتن پست‌ها به اکسپلور می‌گذارد؟ آیا بالا بودن تعداد لایک یک پست به معنی رفتن حتمی آن پست به اکسپلور است؟ اگر با الگوریتم اینستاگرام آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که الگوریتم اینستا پست‌هایی را که مورد توجه کاربران بیشتری قرار بگیرد، راهی اکسپلور می‌کند. پس با این حساب می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که خرید لایک و ویو تاثیر مثبتی روی رفتن پست به اکسپلور می‌گذارد، اما اینطور نیست!

خرید لایک یا بازدید برای یک پست نه تنها موجب افزایش فالوور اینستاگرام و به اکسپلور رفتن آن پست نمی‌شود، بلکه اگر پست راهی اکسپلور هم شده باشد، آن را از همان مسیر رفته برمی‌گرداند. علت این مسئله را در این مقاله بررسی می‌کنیم. بر اساس الگوریتم جدید اینستاگرام، لایک خوردن پست‌ها به تنهایی برای رسیدن به اکسپلور کافی نیست.

فرایند خرید لایک و بازدید چگونه است؟

در حال حاضر سرویس هایی وجود دارند که با گرفتن مبلغ نه چندان زیادی برای پست‌های اینستاگرامی پیج‌ها لایک یا بازدید می‌زنند.  روند کار در خرید لایک و بازدید به این صورت است که شما هزینه‌ی لازم را پرداخت می‌کنید و در ازای آن تعداد مشخصی لایک و بازدید به طرف پست شما حواله می‌شود.  لایک و بازدیدی که پس از تهیه، روانه‌ی پیج شما می‌شود توسط ربات‌ها انجام می‌شود. این ربات‌ها در تعداد انبوه و در بهترین حالت با پروفایل‌هایی شبیه به پروفایل اشخاص واقعی ساخته می‌شوند.

چرا خرید لایک و بازدید باعث رفتن پست به اکسپلور نمی‌شود؟

تعداد لایک بالای یک پست نشان دهنده‌ی این است که پست مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته، اما لایک به تنهایی نه تنها امتیاز مثبتی برای پست شما محسوب نمی‌شود، بلکه امتیاز منفی هم به همراه دارد! علت این مسئله هم این است که هیچ پست نرمالی وجود ندارد که فقط تعداد لایک آن زیاد باشد. اگر پستی لایک زیادی دریافت کرده است، به نسبت رقم لایک، کامنت، سیو و شیر نیز دارد.

شاید بگویید می‌توانید از سرویس‌های فروش کامنت استفاده می‌کنید، که در این صورت باید بگوییم اشتباه شما در اینجاست که می‌خواهید ره صد ساله را در جیم ثانیه طی کنید. این کار نه تنها مفید فایده نیست، بلکه دمار از روزگار پیجتان در می‌آورد.  اینستاگرام با الگوریتم ضد اسپم خود، پیج‌هایی که حرکات اسپم می‌زنند را شناسایی می‌کند و شما با فرض خرید کامنت هم، نهایتا یک حرکت اسپم انجام داده‌اید که به محض اطلاع سرورهای اینستاگرام پیجتان بلاک می‌شود و آخر سر شما می‌مانید با یک خروار لایک و کامنت اسپم?‍♀️.

مضرات خرید لایک اینستاگرام و بازدید برای پست!

پیج‌هایی که فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام انجام می‌دهند و در حال فروش و ارائه‌ی محصولات و خدمات خود هستند، با تولید محتوای ارزشمند و اصولی، داشتن برنامه‌ی زمانی مشخص برای انتشار محتوا و ایجاد تعامل در پست‌ها و استوری‌ها، محتوای خود را راهی اکسپلور می‌کنند.  خرید لایک و بازدید نه تنها پستی را وارد اکسپلور نمی‌کند، بلکه آسیب‌هایی را در شاخه‌های مختلف به شما و کسب و کارتان می‌زند که شاید در طولانی مدت قابل جبران نباشد.

1. اعتبارتان از دست می‌رود

زمانی که شما در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، لازم است تا روی اعتمادسازی برای مخاطبان یا مشتریان خود کار کنید.  هنگامی که شما بخشی از تعامل پیجتان را از طریق روشهای غیر اصولی و فیک تامین می‌کنید، این نکته دیر یا زود برای مخاطبان یا مشتریان شما آشکار خواهد شد. با روشن شدن این نکته برای فالوورها، شما بخشی از آنها را از دست خواهید داد و نکته‌ی مهم تر این است که با از دست رفتن تعدادی از فالوورها، بخشی از اعتماد و اعتباری که در طولانی مدت به دست آورده بودید نیز از دست می‌رود.

2. جریمه می‌شوید

اینستاگرام بارها مخالفت خود را با خرید لایک و بازدید و … اعلام کرده است و اگر اینستا متوجه شود که شما برای پست‌هایتان ویو و لایک خریداری کرده‌اید، پیج شما را به زودی بن خواهد کرد. اگر پیجتان را نداشته باشید، دیگر اهمیتی هم ندارد چه تعداد لایک زیر پست‌هایتان نشان داده می‌شود!

3. خبری از افزایش فروش نخواهد بود

خرید لایک در اصل به معنی خرید لایک فیک است؛ قطعا ربات‌ها هرچقدر هم پیشرفت کنند، تمایلی به استفاده از محصولات مراقبت از پوست یا خرید دست سازه‌های جذاب شما نخواهند داشت. بنابراین با خرید لایک نه تنها شما به سودی دست نخواهید یافت، بلکه هزینه‌ای هم که می‌کنید به ریسک بَن شدن پیجتان نمی‌ارزد.

4. اعتماد پیج‌های هم حوزه از دست می‌رود

شاید عده‌ای از فالوورهای شما هیچ وقت متوجه فیک بودن بخشی از لایک و ویوی پست‌های شما نشوند، ولی پیج‌هایی که فعالیت حرفه‌ای انجام می‌دهند، در کسری از ثانیه متوجه این نکته خواهند شد. اگر می‌خواهید با پیج‌های هم حوزه‌ی خود، مثل بلاگرها یا اینفلوئنسرها همکاری یا تبادل داشته باشید، فکر خرید لایک را از سر خود بیرون کنید؛ چرا که افراد حرفه‌ای، همکاری با شما را بخاطر نرخ تعامل پیجتان می‌خواهند و اگر این تعامل فیک باشد، شما آنها را از دست خواهید داد.

5. اکانت شما اسپمی جلوه می‌کند

زمانی که شما یک تعامل غیر واقعی و مشکوک ایجاد می‌کنید، این نکته از دید فالوورهای بالقوه‌ی شما پنهان نمی‌ماند. هنگامی که شما چنین حسی را به فالوورهای بالقوه‌ی خود بدهید که پیجتان را با لایک و بازدید اسپم اداره می‌کنید، مسلما آنها به شما اعتماد نخواهند کرد و روند جذب فالوور شما نیز مختل خواهد شد. نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که در صورت فروشگاهی بودن پیجتان، اسپمی جلوه کردن پست‌ها، شما را یک کلاهبردار جلوه می‌دهد درحالی که اینطور نیست!

روش‌های افزایش لایک بدون خریدن!

به جای سرمایه‌گذاری برای خریدن لایک‌هایی که سودی برای شما به همراه ندارد، با بهبود محتوای پیجتان و ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطبان و مشتریانتان، لایک پست‌های خود را بصورت انفجاری افزایش دهید و مسیر راهیابی پست ها به اکسپلور را هموارتر کنید. برای آشنایی با روش‌های افزایش لایک مقاله‌ی رو از دست ندین! در این مقاله بررسی کردیم که آیا خرید لایک فیک به نفع ماست و ما را به اکسپلور می‌رساند یا خیر. امیدواریم نهایت استفاده را از مقاله کرده باشید.

اگر شروع به خواندن این مطلب کردید پس حتماً با نحوه عملکرد اینستاگرام آشنا هستید. در نتیجه از شرح و بسط این شبکه اجتماعی صرفنظر کرده و به سرعت سراغ اصل مطلب می‌روم. اگر قصد دارید در اینستاگرام دیده شوید، باید به دو عامل اصلی تعامل کاربران با صفحه خود، یعنی توجه ویژه‌ای داشته باشید. بسیاری از افراد و حتی کسب‌وکارها در حال حاضر به دنبال تعامل بیشتر کاربران با صفحه اینستاگرام خود هستند؛ به همین دلیل، فعالیت خود را در این شبکه‌ها به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند. با این اوصاف، ترفند دیگری نیز برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارد و آن خرید لایک ایسنتاگرام است. ما در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چرا خرید لایک اینستاگرام راهکار خوبی برای محبوبیت نیست.

در الگوریتم قبلی اینستاگرام که ترتیب نمایش دادن عکس‌ها بر اساس زمان پُست شدن آنها بود، گرفتن لایک و فالوور کار دشواری بود. اکنون که اینستاگرام، الگوریتم نمایش پست‌ها را بر مبنای Engagement قرار داده، کار از آن زمان هم دشوارتر شده است. اینفلوئنسرها و کسب‌وکارها، شاکیان اصلی الگوریتم جدید اینستاگرام هستند.

نمایش پست در الگوریتم جدید اینستاگرام به این صورت است که افرادی در صفحه خانه شما بالاتر از دیگران نمایش داده می‌شوند که در گذشته عکس‌های آنها را لایک کرده، زیر پست آنها کامنت گذاشته‌ یا استوری آنها را دیده‌اید. بنابراین، تعجبی ندارد که بسیاری از شرکت‌ها و اینفلوئنسرها که از راه این شبکه اجتماعی کسب درآمد می‌کنند، از این الگوریتم جدید ناراضی باشند چرا که کسب فالوور و لایک اینستاگرام برای آنها از گذشته دشوارتر شده است.

روش‌های خرید لایک اینستاگرام

توجه شما را به دو روش افزایش و خرید لایک اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردارند، جلب می‌کنم:

خرید لایک اینستاگرام از سرویس‌هایی که لایک می‌فروشند!

پیدایش این روش مربوط به زمانی است که جمعیت اینستاگرام هنوز کم بود و عده‌ای برای بالا بردن آمار فالوور و لایک پست‌های خود، چندین ایمیل می‌ساختند و با هر کدام از آنها، یک اکانت اینستاگرام باز ‌می‌کردند. سپس، اکانت اصلی‌شان را فالو کرده و پست‌هایشان را لایک می‌کردند. کم‌کم این روش در قالب سرویس‌های فروش لایک و فالوور اینستاگرام که با اکانت‌های فیک، لایک و فالو می‌کردند مرسوم شد. حتماً می‌پرسید اکانت فیک یا اکانت فعال، چه تفاوتی دارد؟ مهم این است که تعداد لایک‌های پست من زیاد شود و اینستاگرام آن پست را در نمایش دهد!

لایک کن تا لایک شوی!

روش دیگر، استفاده از ربات اینستاگرام است. کارکرد ربات‌های اینستاگرام ساده است. این ربات‌ها از طرف شما در اینستاگرام می‌چرخند و با کسانی که مورد هدف قرار دادید، تعامل می‌کنند. اینگونه سرویس‌ها تحت عناوینی همچون افزایش لایک و فالوور اینستاگرام، لایک خودکار اینستاگرام، فالوور واقعی و ایرانی اینستاگرام و … شناخته می‌شوند. معمولاً یک ربات اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که به روش‌های مختلف، مخاطبان مد نظر خود را هدف قرار دهید، برای آنها لایک و کامنت بگذارید و حتی دنبالشان کنید. خب این پیشنهاد جذابی است. روش کار این ربات دقیقاً همان چیزی است که خیلی‌ها به صورت دستی آن را انجام می‌دهد.

اما استفاده از ربات با 2 مساله بزرگ همراه است! اولین مساله وقتی است که از یک ربات غیر حرفه‌ای استفاده می‌کنید. یعنی رباتی که به درستی نوشته نشده باشد و به راحتی توسط اینستاگرام قابل شناسایی باشد. طبیعی است که اینستاگرام چندان روی خوشی به این ربات‌ها نشان ندهد. چرا که می‌خواهد تبلیغات خودش را بفروشد و نمی‌خواهد آدم‌ها از روش‌های دیگری پیج خود را گسترش دهند. پس پیج شما با مشکل روبرو خواهد شد. مساله دوم هم تنظیمات است. یعنی شما باید ربات خود را به نحوی تنظیم کنید که از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید. برای مثال، تا جای ممکن باید از کامنت گذاشتن با ربات خود پرهیز کنید.

اما باید نیمه دیگر لیوان را هم دید. ربات های اینستاگرام تاثیر قابل توجهی بر روی تعداد فالوورها و تعامل یک پیج می‌گذارند و مطمئناً از روش هایی مثل خرید لایک موثرتر هستند. اما کدام ربات را باید انتخاب کنید؟ پیشنهاد ما رباتی است که توسط بچه‌های تیم دیدوگرام نوشته شده است. یک ربات که از نظر امکانات و همینطور پیچیدگی، مشابه آن را نمی‌توان یافت. با اینحال، همچنان شکی نیست که فعالیت طبیعی بهتر از استفاده از ربات است و اگر هم به دلیل کمبود وقت یا عجله‌ای که برای رشد دارید می‌خواهید از ربات اینستاگرام استفاده کنید، قبل از هر چیز وقت بگذارید و تنظیمات آن را به نحو درستی انجام دهید.

معایب خرید لایک اینستاگرام، در طولانی مدت

خب، در ادامه به شما توضیح خواهم داد که چرا استراتژی خرید لایک اینستاگرام، در طولانی مدت به ضرر کسب‌و‌کار شما خواهد بود:

1. نرخ مشارکت اینستاگرامتان شما را لو خواهد داد!

اجازه دهید ابتدا نرخ مشارکت () را تعریف کنم. .

فرمول محاسبه نرخ مشارکت یا Engagement Rate در اینستاگرام

. این موضوع کاملاً طبیعی است زیرا با بالا رفتن تعداد فالوور، مخرج کسر زیاد می‌شود. با این حال همه کسانی که به مخرج کسر اضافه شده‌اند، لزوماً در صورت کسر هم فعالیت ندارند. به آمار زیر در مورد متوسط نرخ مشارکت اکانت‌های اینستاگرام نگاهی بیندازید:

با استفاده از این آمار به راحتی می‌توان فهمید چه کسی از ترفند خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده است. به عنوان مثال اکانتی با 5000 فالوور متوسط نرخ مشارکتی معادل با 9% دارد، در حال فریاد زدن است که

2. اینستاگرام اکانت شما را خواهد بست

اینستاگرام کاربرانش را تشویق می‌کند که به طور واقعی فعالیت داشته باشند و با دیگر کاربران مشارکت کنند. اینستاگرام به هر چیزی که به صورت واقعی رخ ندهد یا به واسطه نوعی اتوماسیون اتفاق بیفتد، نگاه مثبتی ندارد. یکی از کارکنان سابق اینستاگرام در یونان، ، گفته است که اینستاگرام تیمی را برای شناسایی اسپم اختصاص داده و این تیم، از غیر فعال کردن اکانت‌هایی که کوچکترین مشخصه اسپم بودن را داشته باشند هیچ ابایی ندارد. البته این را هم بدانید که با خرید لایک اینستاگرام، در واقع از شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام تجاوز کرده و ریسک تعلیق اکانت خود را می‌پذیرید. حال بگویید آیا خرید لایک اینستاگرام ارزش به خطر افتادن وقت و سرمایه شما را دارد؟

3. از فالوور فیک پول در نمی‌آید!

فالوورهای فیک محصول شما را نمی‌خرند و برای برند شما تبلیغ نمی‌کنند. خرید لایک فیک هم تأثیر چندانی در بزرگتر نشان دادن برند شما ندارد. تست‌های زیادی در سطح جهان انجام شده‌اند و همه آنها به این نتیجه رسیده‌اند که خرید لایک و فالوور اینستاگرام کمکی به فروش محصول در این شبکه اجتماعی نمی‌کنند و تنها پیامدش، از دست دادن پول است. فقط اینکه شما چند هزار فالوور دارید، دلیل نمی‌شود شرکت‌های معتبر بخواهند با شما کار کنند. برندها این روزها باهوش‌تر شده‌اند، علاوه بر فاکتور فالوور به نرخ مشارکت اکانت شما هم توجه می‌کنند. آنها به تمام ابزارهایی که شما در دست دارید و حتی به ابزارهای کاربردی‌تر از ابزارهای شما، دسترسی دارند. مطمئن باشید بدون داشتن فالوور واقعی (فالووری که با محتوای شما ارتباط برقرار کند) نمی‌توانید اعتبار اجتماعی کسب کنید. این روزها همه به خوبی فیک را از واقعی تشخیص می‌دهند.

پس درسی که اینجا می‌گیریم این است که داشتن یک اجتماع کوچک، متمرکز و فعال خیلی بهتر از داشتن یک دسته فالوور اینستاگرام فیک است که هیچ تعاملی با ما ندارند. ما پیشتر مقاله مفصلی درباره منتشر کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم حتماً آن مقاله را مطالعه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید درست و اصولی پیش بروید. افزایش لایک و فالوئر در اینستاگرام () غیر ممکن نیست! فقط باید روش درست آن را یاد بگیرید، همین. ما در دوره آموزشی «» از ساخت اکانت گرفته تا تولید و استراتژی محتوا را به شما آموزش می‌دهیم و قدم به قدم تمام جزئیات را باهم یادمی‌گیریم. فقط کافی است که به صفحه دوره بروید و تمام سرفصل‌ها/توضیحات آن را خودتان مطالعه کنید تا مطمئن شوید یک واو هم جا نیافتاده است.

نتیجه‌گیری: محبوبیت خریدنی نیست!

خرید لایک اینستاگرام وسوسه‌کننده است، اما بدانید بیشتر ضرر می‌رساند تا منفعت. اینکه شما از سیستم‌های خرید لایک اینستاگرام استفاده کرده‌اید برای دیگران قابل تشخیص است. پس، پول خود را هدر ندهید. خرید لایک و فالوور برای شما اعتبار اجتماعی به همراه نمی‌آورد، سعی نکنید با خرید لایک اینستاگرام مخاطب خود و از همه مهمتر خودتان را فریب دهید. نگویید این روزها همه لایک و فالوور اینستاگرام می‌خرند، پس چرا من نخرم! شاید همه رفتند و خودشان را در چاه انداختند، شما نروید!

اگر نمی‌خواهید اکانت شما بسته شود از شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام تخطی نکنید، بهتر است خودتان باشید، با مخاطب تعامل کنید، فعال باشید، مشارکت کنید و مخاطب خود را نیز به مشارکت ترغیب کنید، مطمئن باشید در طولانی مدت به نتایج مثبت و با ثباتی خواهید رسید. (برای مثال خیلی‌ها با همین روش‌ها به رسیده‌اند و مخاطب‌هایشان خود به خود افزایش یافته است.)

امیدوارم این مقاله سهمی هر چند کوچک، در روشن‌تر کردن مسیر شما یا برندتان به سمت فعالیت درست در محیط اینستاگرام داشته باشد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا