نمونه قرارداد اجاره دیزل ژنراتور

پیش از آنکه بخواهید دستگاه دیزل ژنراتور خود را اجاره دهید، حتما اقدام به تنظیم قرارداد اجاره دیزل ژنراتور نمایید زیرا شما به نوعی دارید سرمایه خود (دیزل ژنراتور) را در اختیار مستاجر قرار می دهید، فلذا برای آنکه بابت اجاره دادن دستگاه دیزل ژنراتور خود نگرانی و دغدغه ای نداشته باشید، انعقاد یک قرارداد کامل که براساس قوانین مدون روز کشور تنظیم شده است، الزامی است از همین رو ما قرارداد آماده شده توسط مجموعه داپکده رو به شما معرفی میکینم که بسیاری از موارد قرارداد اجاره دیزل ژنراتور را پیش بینی کرده است و نکته ای قلم جای نمانده است و حتی در صورت نیاز شما این قرارداد توسط وکلای داپکده شخصی سازی و تکمیل نیز می شود.

هدف از تنظیم قرارداد اجاره دیزل ژنراتور چیست؟

هدف از تنظیم قرارداد اجاره براساس قوانین روز کشور در جهت جلوگیری و تضییع حقوق طرفین قرارداد خواه موجر یا مستاجر می باشد. زیرا به محض انعقاد قرارداد اجاره دیزل ژنراتور، موجر مکلف به تسلیم دستگاه دیزل ژنراتور در مدت زمان پیش بینی شده در قرارداد به مستاجر بوده و در صورتیکه تاخیر در تسلیم دیزل ژنراتور داشته باشد، مستاجر می تواند خسارت روزانه خود را مطالبه نماید و همچنین مستاجر به ازای دریافت مال الاجاره مکلف به پرداخت اجاره بها در موعد مقرر به موجر می باشد و در صورتیکه تاخیری در پرداخت داشته باشد، موجرمی تواند قرارداد اجاره را یک طرفه فسخ نماید.

کاربرد دستگاه دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتورها دستگاه هایی ترکیبی با یک موتور دیزلی و یک ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی هستند و دارای توان خروجی متفاوتی با توجه به نوع پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه دیزل ژنراتور اصولا در مکان‌ هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به شبکه برق متصل نیستند، یا به عنوان منبع تغذیه اضطراری در صورتی که برق شبکه قطع شود، مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از دیزل ژنراتورها با سوخت دیزلی کار می کنند و بعضی از این دستگاه ها از سوخت مایع و گاز تغذیه می نمایند. عکس‌های مورد علاقه‌تان در مورد دستگاه دیزل ژنراتور را در pinterest.com به اشتراک بگذارید

آیا قرارداد اجاره دیزل ژنراتور با فوت هر یک از طرفین باطل می شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، عقود در قانونی مدنی به دو دسته جائز و لازم تقسیم بندی می شوند. عقود جائز، عقودی هستند که با فوت و حجر هر یک از طرفین همانند وکالت از بین می رود، ولیکن عقود لازم همانند قرارداد اجاره، عقودی هستند که با فوت یا حجر هر یک از طرفین باطل نمی شود و آن قرارداد تا مدت زمانی که طرفین بر آن توافق کرده اند، از وجهات قانونی برخوردار می باشد. البته شایان ذکر است در صورتیکه در قرارداد اجاره شرط مباشرت گذاشته شود، یعنی شرط شود، که تنها مستاجر حق استفاده از دیزل ژنراتور را دارد، در صورت فوت یا حجر ایشان، قرارداد اجاره دیزل ژنراتور باطل محسوب می شود.

مزایای دانلود قرارداد اجاره دیزل ژنراتور داپکده چیست؟

  1. این قرارداد به نحوی تنظیم شده است که مصلحت طرفین به طور برابر رعایت شده است.
  2. وظایف و تعهدات موجر و مستاجر به طور کامل و واضح در قرارداد نوشته شده است.
  3. پیش بینی مرجع حل اختلاف در صورت حدوث اختلاف فی مابین طرفین.
  4. تکمیل اختصاصی قرارداد توسط مجموعه داپکده در صورت درخواست توسط شما.
  5. دسترسی همیشگی و بدون انقضاء به قرارداد خریداری شده
  6. دانلود آپدیت قرارداد در صورت تغییر قوانین به صورت رایگان
  7. پیش بینی شرایط ایجاد حق فسخ قرارداد اجاره دیزل ژنراتور
  8. پیش بینی شرایط تمدید قرارداد اجاره دیزل ژنراتور
  9. پیش بینی نحوه پرداخت اجاره بها.
  10. ضمانت حسن جبران خسارات احتمالی وارد شده به دیزل ژنراتور
  11. پیش بینی نحوه کاربری استفاده از دیزل ژنراتور
  12. پیش بینی مدت زمان قابل استفاده از دستگاه دیزل ژنراتور در طول روز
  13. ارائه مدارک هویتی جهت احراز هویت
  14. پیش بینی مکان بهره برداری از دیزل ژنراتور
  15. متوقف کردن کار با دستگاه دیزل ژنراتور در صورت داغ شدن بیش از مقدار مجاز.
  16. مسئولیت ورود هر گونه آسیب به دیزل ژنراتور از قبیل آتش سوزی، انهدام، سرقت و غیره مشخص شده است.
  17. پیش بینی مسئولیت پرداخت هزینه های تعمیر جزئی و کلی دیزل ژنراتور
  18. دانلود قرارداد به صورت فایل WORD (قابل ویرایش) و PDF (جهت پرینت)

دریافت فایل رسید تحویل دیزل ژنراتور به صورژنراتور وسیله‌ای مفید برای تولید نیروی برق و الکتریسته است. این دستگاه از قطع ناگهانی برق در فعالیت‌ها‌ی روزانه اشخاص یا اختلال در آن جلوگیری می‌کند. موضوعی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، نمونه قرارداد اجاره ژنراتور است. اشخاص برای انجام فعالیت‌ها‌ی روزمره و متداول خود به انرژی برق نیاز دارند. ژنراتورها وسیله‌ای برای تبدیل انرژی مکانیکی به دست آمده از یک منبع بیرونی به انرژی الکتریکی به عنوان خروجی هستند. از این وسیله برای ذخیره نیروی برق در زمان خاموشی نیز استفاده می‌شود. بعضی از ژنراتور‌ها با سوخت و بعضی دیگر با ذخیره برق در باطری کار می‌کنند.

امروزه با توجه به افزایش قیمت ارز، وجود محدودیت زمانی برای انجام فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز یا اجرای پروژه‌های چند مرحله‌ای، در بیشتر این پروژه‌ها به اجاره ژنراتور به عنوان یک وسیله مفید و کاربردی برای کنترل برق مصرفی نیاز داریم. این وسیله در محیط‌ها‌ی دیگر مانند بیمارستان‌ها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، هتل‌ها، نمایشگاه‌ها و حتی در بعضی از خانه‌ها نیز کاربرد دارد. بنابراین، اشخاص برای انجام کار، فعالیت و جلوگیری از اختلال در روند اتصال برق، نسبت به تنظیم نمونه قرارداد اجاره ژنراتور اقدام می‌کنند. گاهی نیز ممکن است اشخاص ژنراتور را تهیه کرده باشند ولی در مواردی به دلیل عدم نیاز، آن را اجاره دهند.

بررسی ماهیت قانونی نمونه قرارداد اجاره ژنراتور

این با استناد به ماده 466 قانون، یکی از انواع است. این توافق میان مالک دستگاه ژنراتور و شخصی تنظیم می‌شود که قصد دارد از آن استفاده کند. به شخصی که این دستگاه را اجاره می‌دهد موجر و به شخصی که مایل به اجاره آن است، مستاجر می‌گویند. موجر در مقابل دریافت مبلغ معین، ژنراتور را برای مدت مشخص در اختیار مستاجر قرار می‌دهد تا مستاجر جهت رفع نیاز خود از آن استفاده کند. بنابراین، مُعَوَض است و رایگان نیست.

نمونه قرارداد اجاره یک دستگاه دیزل ژنراتور یک است، زیرا موجر و مستاجر اجازه ندارند هر وقت که مایل باشند قرارداد را خاتمه دهند، مگر در شرایطی که شرط فسخ در توافق آن‌ها پیش بینی شده باشد یا این قرارداد به موجب قانون، قابل فسخ باشد. از طرف دیگر، این قرارداد یک قرارداد رضایی است، زیرا موجر و مستاجر با قصد و رضایت خود نسبت به تنظیم نمونه قرارداد اجاره یک دستگاه دیزل ژنراتور اقدام می‌کنند و همین قصد و رضایت، برای صحت و لازم و کافی است و هیچ تشریفات و شرایط خاص دیگری برای اعتبار این قرارداد لازم نیست.

شرایط قانونی موضوع نمونه قرارداد اجاره ژنراتور

موضوع این قرارداد مانند سایر اجاره نامه‌ها باید از شرایط و موارد قانونی برخوردار باشد و این موارد در متن قرارداد اجاره دیزل ژنراتور بیان شود تا قانون، این توافق را یک اجاره نامه معتبر محسوب کند و با استناد به همین اجاره نامه از آن‌ حمایت کند. به همین دلیل در این قسمت از مقاله، مواردی که باید در تنظیم نمونه قرارداد اجاره دیزل ژنراتور رعایت شوند را بیان می‌کنیم.

موضوع قرارداد یعنی ژنراتور، باید کاملا مشخص و معین بوده و ابهام و تردیدی در آن وجود نداشته باشد.

موجر باید دستگاه را به مستاجر تحویل دهد و اگر به هر علت نتواند دستگاه را در اختیار مستاجر بگذارد و مستاجر نتواند از ژنراتور استفاده کند، اجاره نامه ژنراتور معتبر نیست.

ژنراتور باید این قابلیت را داشته باشد که استفاده مطلوب مستاجر از آن موجب نابودی یا از بین رفتن این دستگاه نشود. اگر دستگاه چنین قابلیتی نداشته باشد،  نمونه قرارداد اجاره دستگاه ژنراتور باطل خواهد بود.

اگر ژنراتور به دلیل عیب و نقصی که در آن بوجود آمده است، قابلیت استفاده مطلوب و مورد نظر مستاجر را از دست بدهد و موجر نتواند این عیب و نقص را برطرف کند، نمونه قرارداد اجاره دیزل ژنراتور فاقد اعتبار می‌شود.

فوت موجر و مستاجر و تاثیر آن بر نمونه قرارداد اجاره ژنراتور

در این قسمت می‌خواهیم در خصوص مساله‌ی فوت موجر و مستاجر و تاثیر آن بر قرارداد صحبت کنیم تا بدانیم در صورتی که موجر یا مستاجر بعد از تنظیم قرارداد به هر علت فوت کنند، آیا قرارداد آن‌ها باطل می شود یا اینکه این موضوع در اعتبار و استحکام این توافق خللی ایجاد نمی‌کند.

در مطالب بالا بیان کردیم که اجاره نامه ژنراتور یک قرارداد لازم است. بنابراین با استناد به ماده 497 نتیجه می‌گیریم که فوت موجر یا مستاجر تاثیری بر دوام و اعتبار این توافق ندارد و بعد از فوت هر کدام از آن‌ها قرارداد همچنان معتبر خواهد بود. زمانی این قرارداد باطل می‌شود که شخصی که به عنوان موجر متن قرارداد اجاره دیزل ژنراتور را امضا می‌کند، مالک دستگاه ژنراتور نباشد.

برای مثال ممکن است شخصی در طول مدت عمرش حق استفاده یا واگذاری منافع این دستگاه را در اختیار داشته باشد و بخواهد با استفاده از این حق، دستگاه را به شخص دیگری اجاره دهد. حال اگر او فوت کند؛ فوت ایشان موجب می‌شود که نمونه قرارداد اجاره دستگاه ژنراتور باطل شود.

در حالت دیگر، اگر در متن این قرارداد برای مستاجر شرط مباشرت تعیین شده باشد، یعنی اینطور شرط شود که موجر حق استفاده از ژنراتور را فقط به شخص مستاجر واگذار کرده است و صرفا او باید از دستگاه استفاده کند؛ اگر مستاجر فوت کرد، در این حالت نیز قرارداد باطل می‌شود.

بررسی روش تنظیم نمونه قرارداد اجاره ژنراتور

موضوعی که قصد داریم در این مقاله  آن را بررسی کنیم روش تنظیم اجاره نامه ژنراتور است. برای تنظیم این ، لازم است که حتما در متن قرارداد اجاره دیزل ژنراتور موارد زیر ذکر شود. در ادامه مطلب درباره هر کدام توضیحاتی ارائه می‌دهیم:

نمودار مصرف سوخت دیزل

یک گزینه های مهم دیگری که باید قبل از خرید موتور برق به آن باید توجه داشته باشم با میزان مصرف برقی که ما خواهیم داشته باشیم دیزل ژنراتور ما چه میزان سوخت در هر ساعت نسبت به برق مصرفی خواهیم داشته باشیم

روش پرداخت و ضمانت اجرای نمونه قرارداد اجاره ژنراتور

باید در قرارداد، روش پرداخت مبلغ را تعیین کنید. تعیین این روش نیز توافقی است. برای مثال، ممکن است که روش پرداخت ماهیانه باشد. لازم به ذکر است که برای تضمین پرداخت این مبلغ و سایر شرایط مربوط به قرارداد، می‌توانید مانند چک و سفته را به عنوان تضمین پرداخت اجاره دریافت کنید. علاوه براین، این ضمانت می‌تواند برای حسن انجام سایر تعهدات نیز اخذ شود تا قرارداد استحکام بیشتری داشته باشد.

با توجه به اهمیت نقش دیزل ژنراتور در تولید برق در صنایع مختلف و همچنین مناطق شهری که به شبکه ملی برق دسترسی ندارند، انتخاب بهترین برند دبزل ژنراتور و اطلاع از ویژگی‌ آنها حائز اهمیت است. کمپانی های زیادی در سرتاسر جهان در حال تولید موتور برق در انواع مدل ها هستند؛ اما ما در مقاله فوق لیستی از بهترین برندهای دیزل ژنراتور را تهیه کردیم تا فرآیند خرید این محصول  و خرید موتور برق را برای شما آسان‌تر کنیم

دکمه بازگشت به بالا