بین الملل

آتش‌بس میان اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان تمدید شد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با تایید میانجیگری دولت موقت افغانستان میان تحریک طالبان پاکستان و اسلام آباد گفت که دو طرف بر سر آتش بس موقت به توافق رسیده اند.

وی در توییتر خود نوشت: “دولت موقت افغانستان با حسن نیت در روند مذاکرات کار می کند و برای هر دو طرف آرزوی تساهل و انعطاف دارد.”

در همین حال، محمد خراسانی، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان (TTP) با صدور بیانیه ای، مذاکرات جاری صلح با ارتش پاکستان در کابل را تایید کرد و گفت که دو طرف بر سر آتش بس تا 30 می به توافق رسیده اند.

خراسانی افزود که کمیته 32 نفره از قبیله محسود در وزیرستان جنوبی و کمیته 16 نفره از ولسوالی ملاکند خیبر پختونخوا نیز در روزهای 13 و 14 می با تحریک طالبان پاکستان (TTP) دیدار کردند.

روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون نیز گزارش داد که مقامات امنیتی و اطلاعاتی به رهبری ژنرال فیض حمید، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیشاور در حال مذاکره با رهبران طالبان پاکستانی هستند و شبکه حقانی تضمین می کند که خواسته های دو طرف هدف قرار خواهد گرفت.

در همین حال، ارتش پاکستان از طالبان خواسته است تا فورا حملات خود را از خاک پاکستان به نیروهای امنیتی پاکستان متوقف کند و با ادامه آتش‌بس، از خرابکاری در برابر طرح حصارکشی مرز خود با افغانستان جلوگیری کند.

پیش از این، طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد با میانجیگری حکومت موقت طالبان، در مورد آتش بس موقت در کابل مذاکره کردند.

دولت اسلام آباد در پی توافق با پاکستان و آتش بس از سوی تحریک طالبان پاکستان (TTP) بیش از 100 زندانی را آزاد کرده است، اما مذاکرات صلح متوقف شده و طالبان پاکستانی اعلام کرده اند که به مبارزه با دولت مرکزی ادامه داده اند.

انتهای پیام/ ر




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا