بین الملل

توافق عادی‌سازی روابط زیربنای ائتلاف نظامی-امنیتی علیه ایران است/وحشت از جمهوری اسلامی عامل گاوبندی ارتجاع با صهیونیست‌ها

به گزارش المیادین ، ​​گزارشی که توسط مرکز امور عمومی اورشلیم (JCPA) ، یک اندیشکده صهیونیستی در قدس اشغالی منتشر شد ، توافق نامه ای برای عادی سازی روابط بین اسرائیل را نشان می دهد. و امارات متحده عربی مبنای ایجاد یک ائتلاف سیاسی-نظامی در منطقه علیه ایران است.


بیشتر بخوانید:

عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی ممنوع است


براساس این گزارش ، مایك پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا در تلاش برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات در ساخت ائتلاف نقش موثری داشت. گفته می شود این ائتلاف با هدف “سرکوب تهدید ایران در منطقه” ایجاد شده است و ابوظبی فقط به دلیل قدرت نظامی تل آویو به آن پیوست. از طرف دیگر ، ایران به شدت با چنین توافقی مخالفت کرد و عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات را محکوم کرد.

توافق عادی سازی مانند انعقاد توافقی است که براساس آن تل آویو می تواند با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران اتحاد نظامی برقرار کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ 6 سپتامبر گفت که گفتگوهای وی با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یک لحظه تاریخی بین اسرائیل و امارات است و دو طرف توافق کردند که ائتلافی ایجاد کرد که از منافع ایالات متحده و خاورمیانه حمایت می کند. اظهارات پمپ بسیار متفاوت از توصیف وی در مورد توافق عادی سازی بود که وی آن را توافق صلح بین اسرائیل و امارات نامید و بر اساس آن تل آویو توافق کرد که درباره الحاق کرانه باختری و امارات برای خرید هواپیماهای جنگنده F-35 بحث نکند. اظهارات اخیر وزیر خارجه ایالات متحده به این معنی است که امارات متحده عربی با توجه به احساس خطر از نفوذ ایران ، می تواند جنگنده های پیشرفته تری در منطقه داشته باشد.

مایک پمپئو - بنیامین نتانیاهو

مایک پمپئو و بنیامین نتانیاهو

در پایان این گزارش آمده است: “اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر عادی سازی روابط اسرائیل و امارات گامی به سوی اتحاد سیاسی-نظامی علیه ایران با هدف گام برداشتن در جهت حفظ منافع آمریکا در منطقه است.” چنین هدفی ذاتی توافق نامه صلح است که اسرائیل با مصر و اردن امضا کرده است و تنها هدف توافق نامه فعلی فشار بیشتر بر ایران است.

تهدید به ایران

مرکز صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد توافق نامه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات باید پس از امضای آن در یک مراسم رسمی در کاخ سفید به واقعیت تبدیل می شد. عمان و عربستان سعودی وحشت دارند و نمی خواهند ائتلاف امنیتی-امنیتی علیه آنها تشکیل شود.

بن زاید - ترامپ

محمد بنزاید و دونالد ترامپ

این گزارش می افزاید: وجه مشترک بین این کشورها و اسرائیل نگرانی آنها از اقدامات نظامی ایران است که باعث شده دولت ترامپ از این موضوع سو take استفاده کرده و بر اساس مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس تشکیل ائتلاف منطقه ای علیه ایران را در نظر بگیرد. این ائتلاف در آینده توسط محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، به عنوان شخصیتی تأثیرگذار در پادشاهی عربستان سعودی ، که احتمالاً پادشاه بعدی این کشور ، شخصی با گرایش های آشکار ضد ایرانی است ، فرماندهی خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است: “عمان روابط خوبی با ایران دارد و در منطقه به عنوان واسطه در نظر گرفته می شود ، اما این می تواند نشانه توافق امنیتی با اسرائیل در زمینه مبارزه با تروریسم باشد”. تهدید متأثر از نفوذ ایران سوالی است که کشورهای عربی موفق به جذب آن به مذاکرات ائتلاف امنیتی-امنیتی شده و آنها را متقاعد کرده اند که از توافق امنیتی مهمتر از توافق فلسطین پیروی کنند. نمونه این واقعیت این است که اتحادیه عرب اخیراً با اقدامی تاریخی درخواست فلسطین برای پیش نویس قطعنامه را رد کرد و اگر مخالفت چند کشور و تهدید به عقب نشینی تشکیلات خودگردان فلسطین نبود ، امارات می توانست به پیش نویس قطعنامه رأی دهد.

انتهای پیام / 4106/4033 /

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا