اقتصادی

تولید دارو با مواد اولیه ایران‌ساخت گامی در مسیر بی‌نیازی کشور از واردات

محققان یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید مواد موثر و پرکننده برای محصولات دارویی مورد استفاده شرکت های تولیدی شده اند و دولت مجبور به واردات آنها نیست.

به گزارش اخبار ما، این شرکت دانش بنیان تولید کننده فرآورده هایی از اکسید منیزیم، کربنات کلسیم و پالپ یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت داروسازی کشور است.

محصول اکسید منیزیم ماده ای است که به طور گسترده در صنعت داروسازی استفاده می شود. این مواد پس از فرآوری و فرمولاسیون به مواد اولیه دارویی تبدیل می شوند. اکسید منیزیم به عنوان یک ماده دارویی موثر استفاده می شود و به عنوان ماده اولیه برای تولید هیدروکسید منیزیم و استئارات منیزیم برای استفاده در محصولات استفاده می شود.

محصول این شرکت دارای استاندارد و خلوص بالاتر از استانداردهای USP این محصول در دنیا می باشد.

با توجه به کیفیت مشابه محصولات خارجی، قیمت این محصول بسیار ارزان تر و ارزان تر است. این شرکت علاوه بر تیم تولید، دارای تیم تحقیق و توسعه تخصصی بوده و مسیر صادرات را فراهم کرده است.

به گفته معاون علمی روابط عمومی، برآورد نیاز کشور به این محصول 120 تن در سال است که شرکت در صورت حمایت می تواند تمامی این نیازها را تامین کند. کربنات کلسیم درجه دارویی به عنوان پرکننده مواد اولیه دارویی در صنعت داروسازی استفاده می شود. همچنین برای تعیین وجود آب در مخازن فرآورده های نفتی و تعیین مقدار دقیق آن با استفاده از میله متصل از خمیر پایه آب استفاده می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا