اقتصادی

گران‌فروشی ایرلاین‌ها زیر ذره‌بین! – اخبار ما

سخنگوی سازمان هواپیمایی از تشدید بازرسی‌ها از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی به‌منطور بررسی وضعیت بازار فروش بلیت هواپیما، گران‌فروشی احتمالی و برخورد با دلالان مخل نظم در عرضه بلیت هواپیما تا پایان تعطیلات نوروز خبرداد.

به گزارش اخبار ما، در روزهای گذشته، موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما، اصرار شرکت‌ها برای ادامه روند افزایش قیمت، مخالفت سازمان هواپیمایی کشوری با این افزایش بدون ابلاغ ستاد تنظیم بازار و به‌دنبال آن نارضایتی شرکت‌های هواپیمایی ادامه داشته است. در عین حال با تعطیلاتی که در روزهای آینده وجود دارد، بعضا اخباری از ممانعت ایرلاین‌ها برای فروش بلیت هم منتشر شده که البته از سوی آنها رد شده است.

در این راستا میراکبر رضوی -سخنگوی سازمان هواپیمایی – گفت: برابر دستور  معاون دادستان و ریاست شعبه ۳۰ دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد، همچون سال‌های گذشته، بازدید و بازرسی مستمر و میدانی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی در سطح شهر تهران آغاز شد. بازرسی‌ها توسط تیم مشترک بازرسی دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت.  

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، وی تصریح کرد: هدف از تشکیل تیم مشترک بازرسی دستگاه‌های نظارتی، بررسی وضعیت بازار فروش بلیت هواپیما، گران‌فروشی احتمالی، وضعیت تقاضای بازار و رصد عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در رسیدگی به امور مسافران و تاخیرات پروازی و برخورد با سایت‌های فروش یا دلالان مخل نظم در عرضه بلیت هواپیماست.  

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در این راستا از دو شرکت خدمات مسافرتی مادر تخصصی تهیه و توزیع فروش بلیت هواپیما بازدید شد و ضمن استماع نظرات و دیدگاه‌های مدیران بازرگانی این شرکت‌ها، راهکارهای کاربردی لازم برای ایجاد نظم در فروش بلیت هواپیما با نرخ مصوب و جلوگیری از اختلال در بازار با افزایش غیرقانونی تا صدور ابلاغیه ستاد تنظیم بازار به آنان اعلام شد.

رضوی با بیان اینکه بازرسی‌ها به‌صورت سرزده و نوبه‌ای از دفاتر مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت، گفت: مسافران و هموطنان می‌توانند، نقطه‌نظرات و شکایات خود در خصوص گران‌فروشی بلیت را از طریق مراجعه به سایت سازمان به آدرس caa.gov.ir در سامانه حقوق مسافر ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا