سلامت

دلار بخریم یا نه؟ – اخبار ما

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به حد بالای قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار ممکن است تا مرز 23 هزار تومان سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار تومان بود که نوسانات آن می تواند بین 17 هزار تومان تا 23 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده بالغ بر 11 هزار و 500 تن است و بازار آزاد وی حدود 20 درصد بیشتر از این میزان است. دلار زیر 15000 تومان توجیهی ندارد.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و نزدیک شدن به سال نو ، تقاضا برای دلار رشد می کند و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید منتظر سقوط قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران از افزایش دلار تا پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت آپارتمان بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه در دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید فراموش کرد که روند کلیه سهام بازار سرمایه قابل پیش بینی نیست.

کریم زاده در پایان گفت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که 4200 ارز به آنها تعلق دارد در حال حاضر حذف می شوند. تنها محصول نفتی که گران نشده است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین شاهد تورم خواهیم بود.

223224

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا