اقتصادی

رشد قیمت طلا پس از ریزش ۲۵ دلاری

قیمت طلا پس از افت شدید در شب گذشته در معاملات بازار جهانی ، تحت تأثیر امیدهای تصویب بسته های کمک در ایالات متحده ، اندکی افزایش یافت.

به گزارش اخبار ما ، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش به 1906.29 دلار رسید. قیمت بازار دیروز بیش از یک درصد کاهش یافت ، با این حال ، از ابتدای هفته جاری 0.4 درصد افزایش یافته است.

در بازار آتی ایالات متحده ، هر اونس طلا با 0.2٪ افزایش به 1،907.50 دلار رسید. این سهام در روز پنجشنبه 24.90 دلار یا 1.3 درصد معامله شد و 1060.60 دلار معامله شد.

کامرون الکساندر ، مدیر تحقیقات فلزات گرانبها در Refinitive Metals Research ، اظهار داشت: نگرانی در مورد افزایش پرونده های Covid 19 و احتمال پیروزی دموکرات ها در انتخابات ایالات متحده ، که می تواند به انگیزه های مالی اضافی و تضعیف دلار منجر شود ، به افزایش قیمت طلا کمک کرد. انجام داد نشانه های یک توافق احتمالی برای نهایی کردن بسته کمک کرون در ایالات متحده نیز روند صعودی طلا را تقویت کرده است.

در این سال ، طلا از اقدامات محرکه مالی بی سابقه دولت ها و بانک های بزرگ مرکزی جهان برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری همه گیر کرونا ، با افزایش بیش از 26 درصدی ، بهره مند شده است.

با این حال ، رشد دلار در معاملات روز جمعه رشد قیمت طلا را محدود کرد. شاخص دلار در برابر سبد ارزهای اصلی 0.1 درصد رشد کرد.

به گفته رویترز ، بازار متمرکز بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده و جو بایدن ، رقیب دموکرات وی ، در بحث آخر پنجشنبه ، دیدگاه های کاملاً متفاوتی در مورد بیماری همه گیر داشتند.

برای سایر فلزات گرانبها ، هر اونس نقره با تحویل 0.6 درصدی به 24.60 دلار رسید ، اما در هفته 1.8 درصد رشد کرد. پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نکرد و هر اونس 884.55 دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.8 درصد افزایش یافت و به 23392.93 دلار رسید.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا