اقتصادی

کاهش ۵۸۰ هزار تومانی قیمت سکه

عضو هیئت مدیره انجمن طلا و جواهر تهران با تأکید بر اینکه در روزهای توقف رسمی فعالیت واحدها ، قیمت سکه و طلا بر اساس پارامترهای موثر و به صورت نسبی و تقریبی با 580 هزار تعیین می شود. تومان. هفته ها

همانطور که مشخص است ، علیرغم این واقعیت که بازار داخلی سکه و طلا ، مانند بسیاری از اصناف دیگر ، به دلیل محدودیت های بیماری کرونا بسته شده و هیچ معامله رسمی صورت نمی گیرد ، قیمت ها به دلیل تغییر در پارامترهای تأثیرگذار مانند طلا در جهان و نوسانات قیمت داخلی است. تغییر. در این زمینه ایوب اکبری پوریکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با اخبار ما ، در گفت وگو با اخبار ما ، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا طی هفته گذشته توضیح داد: هفته گذشته اونس جهانی طلا از 1777 دلار شروع شد و به دلار رسید 1797 رفته در حال حاضر بین 1780 تا 1785 دلار آمریکا متغیر است و کمتر از آن زمان نبوده است.

وی به دو عامل فرمولی ، از جمله اونس جهانی و نرخ ارز داخلی اشاره کرد که برای تعیین تقریبی و نسبی قیمت طلا در زمان تعطیلی واحدهای تجاری و زمانی که هیچ معامله رسمی انجام نمی شود ، استفاده می شود. طبق محاسبات ، قیمت نسبی طلای داخلی تقریبی است. بنابراین ، توصیه ما به مردم این است که در این شرایط ، هنگامی که واحدهای تجاری و بازرگانی در اکثر مناطق کشور تعطیل است ، تا حد ممکن و از ضرورت خود از خرید و فروش خودداری کنند تا واقعی قیمت طلا تعیین می شود. مصرف کننده ما نباید مشمول این قیمت نسبی شود.

یکی از اعضای کمیته طلا و جواهر تهران تأکید کرد: وقتی نوبت به کاهش حباب سکه در این دوره می رسد ، از آنجا که هیچ معامله رسمی انجام نشده است ، قیمت تقریبی سکه را متناسب با قیمت تقریبی طلا محاسبه و منتشر می کنیم ؛ بر این اساس مشخص است که به عنوان مثال (طی هفته گذشته) قیمت سکه 580 هزار تومان افت کرد.

اونس جهانی افزایش یافته است ، واحد پول کاهش یافته است. سکه و طلا ارزان شد

اکبری پور با تجزیه و تحلیل هفته گذشته گفت: “قیمت جهانی اونس طی هفته گذشته به دلیل شاخص های اقتصادی آمریکا افزایش یافته است ؛ هرچه قیمت شاخص اوراق قرضه آمریکا کاهش یافت ، باعث افت شاخص قیمت دلار شد. به نظر من ، به دلیل آنها می خواهند نرخ بهره بانکی را افزایش دهند ، قیمت ها در همان محدوده باقی می مانند و بعید است سقوط کنند. علاوه بر این ، نرخ بیکاری ایالات متحده اعلام شده و شاخص افزایش یافته است ، به طوری که اونس جهانی حدود پنج دلار کاهش یافته است.

وی افزود: از طرف دیگر نرخ ارز طی هفته گذشته به دلیل بحث های سیاسی و اقتصادی اخیر در حال کاهش است. بزرگترین عاملی که در حال حاضر نرخ ارز را تحت تأثیر قرار می دهد بحث تحریم ها و در نهایت نتیجه آن است. بنابراین طی هفته گذشته علی رغم روند صعودی قیمت اونس جهانی ، نرخ ارز کاهش یافته و در نهایت منجر به کاهش قیمت سکه و طلا در این مدت شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: البته باید توجه داشت که هرچه ویروس کرونا جدی تر باشد ، سایه اقتصاد جهانی بیشتر خواهد شد و اقتصاد جهانی نیز آسیب خواهد دید ، بنابراین هرچه اقتصاد جهانی از این مشکل رنج ببرد ، سرمایه گذاری بهتری خواهد بود نه تنها در ایران ، بلکه طلا را در سراسر جهان جذب می کند و تقاضا نیز رشد می کند و باعث افزایش قیمت اونس جهانی می شود.

نیمی از سکه ها بیشترین کاهش قیمت را داشتند

اکبری پور با اعلام آخرین قیمت سکه و طلا ، که با توجه به تأکید وی نسبتاً تقریبی و بر اساس پارامترهای موثر است ، در پایان و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: هر سکه تمام بهار نسبت به ابتدای هفته 580 هزار تومان ارزان شده و اکنون قیمت آن 10 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است. کل سکه طرح قدیمی در پایان هفته حدود 10 میلیون دلار است.

وی افزود: در پایان هفته هر نیم سکه بیشترین افت قیمت را نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد و با افت 700 هزار تومانی به پنج میلیون و 600 هزار تومان رسید. ربع سکه 350،000 تومان ، 3،600،000 تومان قیمت دارد. سکه های یک گرمی به طور متوسط ​​200 تا 250 هزار تومان افت کردند و قیمت آنها در پایان دو هفته دو میلیون است. همچنین هر اونس طلای 17 عیار با کاهش 130 هزار تومانی به 4 میلیون و 380 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز با کاهش حدود 40 هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به یک میلیون و 10 هزار تومان رسید.

حباب سکه به 200 هزار تومان رسید

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: دلیل افت بیشتر قیمت سکه های طلا این است که در حال حاضر حباب سکه در محدوده 200000 تومان است که در مقایسه با ابتدای سال حدود 100 تا 150 هزار تومان کاهش دارد. هفته تقاضا و عدم معاملات.

یک مقام اتحادیه پیش بینی کرد: “هفته آینده برای قیمت جهانی اونس و نرخ ارز بسیار حیاتی و حیاتی خواهد بود.”

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا