سلامت

زهر زنبور عسل نوع تهاجمی سرطان پستان را در ۶۰ دقیقه از بین می‌برد

: فتاب‌‌نیوز:

دانشمندان می گویند ماده “ملیتین” که ماده اصلی سازنده سم زنبورهای عسل است ، بر توده های سرطان پستان تأثیر گذاشته است. ملیتین مولکولی است که پس از نیش زنبور عسل درد شدیدی ایجاد می کند.

این اولین بار است که محققان متوجه تأثیر مستقیم این ماده بر روی دو نوع مهاجم ترین سرطان پستان می شوند و آن را مستند می کنند.

زهر زنبور عسل در طی 60 دقیقه یک نوع مهاجم از سرطان پستان را از بین می برد

سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان است و سالهاست که پزشکان با کمترین نتیجه سعی در درمان دو نوع شناخته شده و تهاجمی با نامهای سرطان سه گانه منفی و سرطان HER2 مثبت دارند.

دانشمندان استرالیایی از دو انستیتوی تحقیقات پزشکی و همچنین از دانشگاه استرالیای غربی در پرث اکنون دریافته اند که ملیتین موجود در سم زنبور عسل ، سلولهای بدخیم هر دو نوع سرطان را از بین می برد ، بدون اینکه بر سلولهای سالم تأثیر منفی بگذارد.

دکتر گفت: “سم بسیار قدرتمند است.” سیارا دافی ، مسئول مطالعه. “ما دریافتیم که ملیتین می تواند سلولهای سرطانی را در مدت 60 دقیقه کاملا از بین ببرد.”

به گفته محققان ، ملاتونین فقط 20 دقیقه پس از تماس سلول سلول سرطانی با روند شیمیایی پیام را مختل می کند و از رشد و تقسیم آن جلوگیری می کند.

دکتر گفت: “ما فهمیدیم که (با تماس با ملیتینا) این راههای ارتباطی به سرعت قطع می شوند.” دافی ، با اشاره به اینکه سیستم پیام رسانی شیمیایی برای رشد و تولید مثل سلولهای سرطانی بسیار مهم است.

تحقیقات جدید نشان می دهد اگر سم زنبور عسل از ملیتین کاسته شود ، توانایی از بین بردن سلول های سرطانی را نیز از دست می دهد.

یافته ها در مجله علمی Nature Oncology منتشر شده است.

استفاده از سم زنبور عسل در درمان بیماری ها ریشه هزاران ساله دارد ، اما تمرکز علمی دانشمندان برای کشف نحوه عملکرد آن یک پدیده نسبتاً جدید است.

نتایج آزمایشگاهی قبلاً نشان داده بود که سم زنبور عسل برای از بین بردن تومورهای سرطانی پوست ، ریه ها ، تخمدان ها و لوزالمعده عمل می کند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا