اقتصادی

سکه از طلا جا ماند…

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم اینکه قیمت اونس طلا از ابتدای هفته روند صعودی داشته و نرخ ارز در بازارهای داخلی دچار نوسان شده است، اما به دلیل کمبود تقاضای داخلی، افزایش قیمت سکه بر قیمت سکه تاثیر دارد افزایش قیمت جهانی طی هفته گذشته با افزایش قیمت ها در بازار ایران همراه بود.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با اخبار ما، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته گفت: از ابتدای هفته تاکنون قیمت جهانی اونس حدود 22 دلار افزایش یافته است. از سوی دیگر، در این هفته و به ویژه در اواسط هفته، نرخ ارز با نوساناتی همراه بود، اما به دلیل کمبود شدید تقاضای سکه در هفته، تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی اونس قرار گرفت. رشد نرخ ارز در مورد قیمت سکه اینطور نیست و بنابراین حباب سکه تغییر نکرده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر قیمت طلا بر خلاف سکه با افزایش قیمت همگام با افزایش قیمت های جهانی و افزایش نوسانات ارزی همراه بود.

وی درباره قیمت‌های اخیر و قیمت‌های معاملات اخیر گفت: قیمت جهانی طلا در این هفته از 1768 دلار به 1790 دلار در نوسان بوده است، بنابراین به طور متوسط ​​بین 20 تا 22 دلار در هر اونس افزایش قیمت داشته‌ایم. سکه طرح جدید با 30 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 11 میلیون و 680 هزار تومان رسید. اما تمامی طرح های قدیمی سکه، نیمه سکه، ربع و سکه یک گرمی بانک مرکزی در هفته جاری تغییر قیمتی نداشت و در آخرین معاملات هفته قیمت ها بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته تعیین شد.

کشتی فرنگی ادامه داد: پایان هفته هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 11 میلیون و 250 هزار تومان، هر نیم سکه 5 میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 500 هزار تومان و یک گرم 2 میلیون و 200 هزار تومان است.قیمت دارند. به این ترتیب بادکنک سکه در محدوده 380 هزار تومان بدون تغییر باقی ماند.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین هر قطعه سکه طلای 17 عیار اوایل هفته جاری با قیمت 4 میلیون و 920 هزار تومان به 4 میلیون و 980 هزار تومان رسید و امروز (جمعه) 4 میلیون و 965 هزار تومان است. تنظیم شد، بنابراین هر مثقال طلای مذاب 17 عیار نسبت به ابتدای هفته 45 هزار تومان افزایش قیمت داشت. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 15 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به یک میلیون و 153 هزار و 500 تومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران برای هفته آینده پیش بینی می کند: پیش بینی می شود در هفته آینده با توجه به رشد قیمت ها در بازارهای نفت، اونس جهانی طلا به رشد خود ادامه دهد. اما به نظر می رسد نرخ ارز داخلی در همان محدوده باقی مانده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا