سلامت

فعلا خبری از خرید واکسن کرونا نیست

بعید است که ما واکسن ایرانی را قبل از ماه ژوئن دریافت کنیم

: فتاب‌‌نیوز:

حسینعلی شهریاری گفت: “تاکنون ، ما نتوانسته ایم منابع ارزی لازم برای خرید واکسن کرونا و انتقال آن پول به خارج از کشور را تأمین کنیم و این امکان وجود دارد که مانند مشکلاتی که با واکسن آنفلوانزا داشتیم ، نیاز به تأمین پول داشته باشیم.” ما این واکسن را از داخل و خارج از کشور تحویل داده ایم ، اما نمی توانیم واکسن آنفولانزا را معرفی کنیم. هنوز هم ممکن است که در تهیه واکسن کرونا با این مشکل روبرو شویم ، بنابراین تمام امید ما تولید واکسن کرونا در کشور است.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای تهیه واکسن علیه تاج باید منابع مالی را به فرانک فراهم کنیم ، گفت: پولی که داریم تبدیل به فرانک نمی شود و هنوز موفق به تهیه این پول در خارج نشده ایم. بیایید حرکت کنیم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار بستر تولید واکسن کرونا در کشور توسط 7 شرکت دانش بنیان وجود دارد ، گفت: از جمله این شرکت ها می توان به موسسه رازی ، انستیتو پاستور ، بنیاد برکت و دو نمونه از وزارت دفاع اشاره کرد. این کشور در کل 7 نمونه انجام می دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واکسن تاج بنیاد برونکو مجوز مرحله اول آزمایش انسانی خود را دریافت کرده و آزمایشات خود را از اوایل دسامبر آغاز می کند. اما خوش بین ترین متخصصان معتقدند که ما قادر به تولید واکسن کرونا تا قبل از ژوئن و ژوئیه سال آینده نخواهیم بود ، اگرچه موسسه رازی استدلال کرده است که در صورت تأمین منابع کافی ، ممکن است تا پایان سال بتواند 2 میلیون دوز تولید کند. ما واکسن کرونا تولید می کنیم امیدواریم با کمک این شرکت های دانش بنیان بتوانیم سال آینده حداقل برای گروه های آسیب پذیر و پر خطر واکسن های کرونا را تولید کنیم.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با استناد به دستور رئیس جمهور برای خرید واکسن خارجی علیه تاج ، افزود: با توجه به تحریم ها ، مشکل ما تأمین ارز فرانک است ، اگر آن ارز را تحویل دهیم ، پس باید بتوانیم آن را به خارج و بعد از آن انتقال دهیم. از این نیاز به خرید واکسن است ، بنابراین جای سوال است که دستور رئیس جمهور در این شرایط و با این مشکلات چقدر قابل اجرا است.

شهریاری در پاسخ به این سوال که آیا این دستور ریاست جمهوری اقدامی چشمگیر است یا بستری برای خرید و واردات واکسن وجود دارد؟ وی گفت: آنها این را با نیت خیر گفتند و طبق حقایق نمی توانیم در این زمینه قضاوت کنیم.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا