برترینهای کسب و کارعمومی

نکات استفاده از استخر در فصل تابستان

استخر یکی از بهترین مراکز تفریحی است که در فصل تابستان با افزایش دمای هوا و تعطیلی مدارس و دانشگاه طرفداران زیادی پیدا می کند. شنا یک ورزشی است که برای عضله سازی، کاهش دردهای عضلانی، کاهش استرس، جلوگیری از پیری زودرس، تصفیه سموم بدن و مهمتر از همه فوق العاده چربی سوز است. اما در زمان استفاده از استخر نکاتی وجود دارد که توجه به آن بسیار ضروری است. در ادامه به مهمترین نکات در زمان استفاده از استخر می پردازیم.

مهمترین نکات در زمان استفاده از استخر

همانطور که در ابتدا بیان شد در زمان استفاده از استخر باید مواردی را مورد توجه قرار دهید تا در زمان استفاده از استخر به مشکل بر نخورید. این موارد عبارتند از:

همراه داشتن وسایل ایمنی

در زمان ورود به استخر باید وسایلی چون مایو، عینک، کلا مخصوص شنا و دمپایی به همراه داشته باشید. از ورود به استخر با جوراب، شورت معمولی، رکابی یا تاپ، گوشواره و انگشتر و گردن بند، عینک طبی و غیره خودداری کنید.

  • استفاده از کلاه از شکستگی مو و آسیب رسیدن به پیاز مو جلوگیری می کند.
  • به دلیل وجود کلر در آب، استفاده از عینک شنا از حساسیت و رفتن کلر به چشم محافظت می کند.
  • استفاده از مایو مخصوص شنا از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری می کند.

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب مشهد یک پارک ساحلی بزرگ در حاشیه بزرگراه شهید کلانتری مشهد است. این پارک دارای امکانات تفریحی و رفاهی متعددی برای تمام سنین است، از جمله:

پارک آبی: پارک ساحلی آفتاب مشهد دارای یک پارک آبی بزرگ با سرسره های آبی متعدد، استخر موج، استخر کودکان و جکوزی است.

Tips for using the pool in the summer season

به همراه داشتن وسایل بهداشتی شخصی

یکی از مهمترین نکات به همراه داشتن وسایل هایی مثل حوله، صابون و شامپوی شخصی است. توجه داشته باشید قبل از مراجعه به استخر این وسایل ها را به همراه داشته باشید تا بتوانید از وسایل های شخصی خود بخصوص حوله استفاده کنید .

قبل و بعد از شنا دوش بگیرید.

بیاد داشته باشید قبل از ورود به استخر و بعد از شنا باید حتما دوش بگیرید، حتی دوش مختصر. لازم است تا قبل از ورود به استخر زیر بغل، کشاله ران، بین انگشتان، پشت گوش را به خوبی بشویید چرا که این مناطق احتمال ابتلا به بیماری قارچی را دارند. درصورت که مشاهده کردید برخی افراد از دوش گرفتن امتناع می کنند حتما به مسئولین اطلاع دهید.

اجتناب از زدن موهای زائد در استخر

قبل از مراجعه به استخر حتما موهای زائد را بزنید. رعایت بهداشت مهمترین نکته برای حفظ سلامت خود و دیگران است.

رعایت بهداشت و رد شدن از حوض ضد عفونی

مهمترین نکته در زمان استفاده از استخر رعایت بهداشت فردی است. از آن جایی که استخر یک محیط عمومی است احتمال ابتلا به انواع بیماری های قارچی و عفونی زیاد است. با رعایت بهداشت فردی می توان از ابتلا به بیماری های عفونی جلوگیری کرد. توجه داشته باشید حتما قبل از ورود به استخر از حوض ضد عفونی کننده رد شوید تا پاهایتان به درستی ضد عفونی شود.

گرم کردن قبل از شنا

توجه داشته باشید که قبل از ورود به استخر ابتدا بدن خود را گرم کنید تا دچار گرفتگی عضلات نشوید. البته توجه داشته باشید از دویدن در استخر خودداری کنید. دویدن در محیط استخر در نظم مجموعه اختلال ایجاد می کند. از سوی دیگر احتمال سر خوردن فرد نیز می شود. قبل از این که وارد استخر شوید در قسمت کناری و بیرون استخر حرکات کششی و نرمشی انجام دهید  تا بدنتان کامل گرم شود سپس وارد آب شوید.

شنا در قسمت کم عمق

برای این که بدنتان به طور کامل گرم شود ابتدا از قسمت کم عمق آب شروع به شنا کنید. لازم به ذکر است افرادی که در شنا مهارت ندارند از رفتن به قسمت عمق استخر خودداری کنند. این افراد می توانند آبتنی را در قسمت کم عمق انجام دهند.

خودداری از انجام حرکات نمایشی و ایجاد سرو صدا

استخر یک محیط عمومی است که رعایت برخی نکات اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید از انجام حرکات نمایشی، جیغ زدن، بلند خندیدن، گشتی گرفتن، سوت زدن و شنا زیر آبی، گرفتن پاهای دوستانتان شدیدا خودداری کنید. چرا که جدا از اختلال در نظم محیط و مزاحمت برای دیگران، احتمال آسیب رسیدن به دوستان نیز وجود دارد.

عدم حضور افراد دارای شرایط حساس در استخر

افرادی که شرایط خاصی دارند مثل تنگی نفس، بیماری قلبی، جانبازان شیمیایی، معلولین و غیره از رفتن به استخر جدا خودداری کنند. سطح آب استخر دارای مقداری گاز و دی اکسید کربن است که تنفس را برای این افراد سخت می کند.

عدم حضور افراد دارای بیماری پوستی

افرادی که دارای بیماری قارچی یا پوستی هستند مثل تبخال یا زخم پوستی باز یا دارای بیماری واگیر دار مثل عفونت تنفسی یا حتی به بیماری هپاتیت مبتلا هستند تا بهبودی کامل باید از رفتن به استخر جدا خودداری کنند. چرا که احتمال انتقال بیماری به افراد دیگر وجود دارد.

اجتناب خوردن و آشامیدن در استخر

به هیچ عنوان در محدوده حوض میوه یا تنقلات مصرف نکنید. خوردن و آشامیدن در استخر ممنوع است. برای این کار می توانید به فروشگاه یا رستوران مجموعه کنید.

خشک کردن کامل بدن و پوشیدن لباس خشک

توجه داشته باشید بعد از بیرون آمدن و دوش گرفتن پایانی حتما بدن خود را کاملا خشک کردن و لباس زیر خشک استفاده کنید. وجود رطوبت می تواند بیماری قارچی بخصوص در بانوان ایجاد کنید.

نکات بهداشتی مورد نیاز در استخر روباز

  • علاوه بر انتخاب استخر مناسب، افراد باید خود نیز نکاتی را رعایت کنند که رعایت بهداشت فردی یکی از آنهاست مانند استفاده از ضد آفتاب‌ها و حمام رفتن قبل از ورود به استخر.
  • بهتر است افرادی که مراجعه زیادی به استخرهای روباز دارند به صورت متناوب از استخرهای سرپوشیده نیز استفاده کنند و تمام وقت خود را در فصل تابستان به استخرهای روباز اختصاص ندهند چرا که قرار گرفتن زیاد زیر نور آفتاب در فصل تابستان می‌تواند مشکلات پوستی زیادی را برای افراد ایجاد کند.
  • همچنین نکته دیگری که متخصصان برای حفظ سلامت پوست تاکید زیادی روی آن دارند، پاک کردن آرایش در زنان قبل از ورزش و شنا در استخر یا پارک آبی است.
  • در واقع ورزشکارانی که در تابستان ورزش می‌کنند، باید برای شادابی پوست، اقدامات خاصی را در نظر داشته باشند که برای بانوان، پاک کردن آرایش قبل از ورزش است. چراکه عرق کردن احتمال آسیب دیدن از نور خورشید را بیشتر نمی کند. اما با خشک کردن عرق، ضد آفتاب پاک می شود. پس دوباره آن را استفاده کنید. اگر شنا و یا یکی دیگر از ورزش های آبی را انجام می دهید، به محض خروج از آب ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  • توجه داشته باشید که کرم پودر روی پوست ممکن است با شنا کردن و حضور در آب و همچنین ورزش کردن و عرق کردن صورت باعث ایجاد لکه روی پوست شود. ترکیب‌ بندی عرق با کرم روی پوست ممکن است باعث بسته شدن منفذهای پوستی شود. بهتر است بعد از ورزش صورت خود را بشویید و حتی پوست قسمتی از بدن که مستعد جوش زدن است از عرق پاک کرده و بشویید.

استخر ساحل آرام تهران

استخر ساحل آرام تهران یکی از استخرهای بی نظیر در خیابان مطهری شهر تهران است که از بهترین استخرهای تهران به شمار می‌رود.برای از بین بردن استرس راههای زیادی وجود دارد اما در بین این همه راهها شنا یکی از بهترین و موثرترین‌ها شناخته شده است. زمانی که در آب شیرجه می‌زنید تماس با آب باعث می شود استرس از بدنتان خارج شود اما پیشنهاد ما به شما علاقمندان به شنا فقط یکبار امتحان کردن استخر ساحل آرام تهران است که مانند استخر برق تهران خدمات عالی‌ای را به مشتریان ارائه میدهد.

فواید شنا برای بدن و درد عضلانی

شنا فواید مثبت زیادی برای بدن و سیستم قلبی عروقی دارد. یک ساعت شنا به اندازه دویدن بدون آسیب رساندن به استخوان ها و مفاصل کالری می سوزاند.
فواید شنا برای سلامتی
۱_ شامل تمام بدن می شود
یکی از بزرگترین فواید شنا تاثیری است که بر کل بدن می گذارد:
ضربان قلب را بدون فشار آوردن به بدن بالا ببرید
ماهیچه ها را تقویت می کند.
استقامت ایجاد کنید
افزایش قدرت
چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید برای اصلاح تمرینات شنای خود استفاده کنید، از جمله:
حمله به سینه
دوباره خزیدن
کمر درد
پروانه شنا می کند
شنا آزاد
هر یک از این حرکات بر عضلات مختلف تأثیر می گذارد.
۲- تأثیر شنا بر سلامت درونی بدن
علاوه بر اثرات شنا بر عضلات؛ همچنین بر سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد. شنا باعث تقویت قلب و ریه می شود.
برخی مطالعات خاطر نشان کرده اند که شنا می تواند منجر به کاهش فشار خون و کنترل قند خون شما بشودد.
۳- مناسب برای افرادی که دچار آسیب دیدگی، آرتروز و سایر بیماری ها هستند.

استخر دانشگاه آزاد ورامین

استخر دانشگاه آزاد ورامین استخری با امکانات رفاهی خوب است که استفاده از آن برای عموم آزاد می‌باشد. از امکانات این استخر باید به مواردی چون سونا خشک، سونا بخار، حوضچه‌های آب سرد و جکوزی اشاره کرد. وجود حوضچه‌های آب درمانی در استخرها می‌تواند یک امتیاز ویژه برای آن استخر محسوب شود چراکه این حوضچه‌ها خاصیت درمانی زیادی دارند. در پایان یک روز سخت و خسته کننده پریدن درون یک حوضچه آب سرد احتمالا همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید! این استخرهای آب درمانی در درمان بیماری‌های زیادی نقش دارد. یکی از عارضه‌هایی که حوضچه آب سرد در درمان آن تاثیر زیادی دارد، رگ‌های واریسی هستند.

دکمه بازگشت به بالا