برترینهای کسب و کارسلامت

انواع روش های کاشت مو از fut تا fit

کاشت مو، انواع روشها و هزینه عمل کاشت مو

در سراسر جهان، حدود ۶۰ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان به‌نوعی ریزش مو را تجربه می‌کنند و به دنبال راهی برای برگرداندن موهایشان باروش‌های جدید کاشت مو می‌گردند. به همین دلیل کسی نمی‌تواند اهمیت مو در زیبایی و جوانی را انکار کند. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد؛ از ترکیبات خانگی گرفته تا محصولات گیاهی، محصولات پوست و مو مثل شامپوها و سرم‌ها و برخی داروها و در نهایت کاشت مو. برخی از این راه‌ها می‌توانند موها را تقویت یا از ریزش آن جلوگیری کنند و برخی از آنها تنها باعث وخیم‌تر شدن وضعیت می‌شوند.

علاوه بر موارد بالا، جراحی زیبایی هم یک راه برای مبارزه با طاسی است. کاشت مو نوعی عمل جراحی زیبایی است که در آن جراح زیبایی یا درماتولوژیست، مو را به نواحی بدون مو یا کم پشت سر منتقل می‌کند. در این عمل، متخصص کاشت مو تعدادی از موهای پشت سر یا بغل سر (یا از نقاط دیگر بدن) که تراکم بالاتری دارند، را به قسمت بالا یا جلوی سر منتقل می‌کند. کاشت مو طرف‌داران زیادی در دنیا دارد و می‌تواند راه‌حل خوبی برای برگرداندن زیبایی و جوانی به چهره شما باشد.

گاهی عمل کاشت مو پیچیده می‌شود و فرد نمی‌دانید به چه کسی مراجعه کند یا بهترین دکتر برای کاشت مو کیست. آیا مراکز و کلینیک های زیبایی و آرایشگاه‌ها مکان‌های امنی برای این عمل زیبایی هستند؟ کاشت مو چه عوارضی دارد؟ کدام نوع کاشت مو بهترین روش برای آن محسوب می‌شود؟ در این مطلب از متخصصان کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رابط سعی کرده‌ایم به همه این سؤالات پاسخ بدهیم. اگر به دنبال زیبایی بیشتر هستید و برای سلامتی‌تان نیز ارزش قائل‌اید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چرا دچار ریزش مو می‌شویم؟

ریزش تعدادی مشخصی از مو در هر روز کاملاً طبیعی است. اما گاهی این ریزش مو بیشتر از حد معمول می‌شود و این موضوع می‌تواند استرس‌زا و نگران‌کننده باشد. دلیل ریزش مو در اغلب موارد، ژنتیکی است. علاوه بر مسائل ژنتیکی موارد دیگری هم می‌تواند باعث ریزش مو شوند، از جمله:

  • رژیم غذایی
  • استرس
  • برخی بیماری‌ها مانند عفونت قارچی پوست
  • عوارض جانبی برخی داروها مانند قرص‌های پیشگیری از بارداری
  • عدم تعادل هورمونی
  • بارداری

یکی از مهم‌ترین عوامل در جلوگیری از ریزش مو، تشخیص دلیل ریزش موها و اقدام زودهنگام برای برطرف‌کردن آن است؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید موهایتان بیشتر از همیشه می‌ریزد، هر چه سریع‌تر به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا هر چه زودتر بتوانید جلوی این اتفاق را بگیرید.

کاشت مو برای چه کسانی مناسب است؟

عمل کاشت مو می‌تواند تأثیر خوبی بر ظاهر و اعتمادبه‌نفس افراد داشته باشد. نامزدهای بالقوه برای این عمل شامل موارد زیر هستند:

  • مردانی که الگوی طاسی موی ژنتیکی دارند.
  • زنانی که موهای کم‌پشتی دارند.
  • کسانی که در نتیجه سوختگی یا برخی آسیب‌ها، قسمتی از موی سر خود را از دست داده‌اند.

اگر قصد انجام کاشت مو را دارید، بهتر است ابتدا با متخصص پوست، مو و زیبایی مشورت کنید. پزشک متخصص می‌تواند درباره‌ی مزایا و معایب این کار به شما راهنمایی‌های لازم را بدهد و به شما درباره عوارض کاشت مو کمک کند.

کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

هرچند کاشت می‌تواند یک راه‌حل خوب برای افراد زیادی باشد، اما یقیناً برای همه مناسب نیست. افراد با شرایط زیر گزینه‌های خوبی برای این عمل نیستند:

  • زنانی که الگوی گسترده‌ای از طاسی را در همه جای سرشان دارند.
  • افرادی که بانک موی کافی برای انتقال به نواحی دیگر بدن ندارند.
  • افرادی که اِسکارهای کلوئیدی دارند. این اِسکارها جای زخم‌های گوشتی و برجسته در اثر جراحی یا آسیب‌های دیگر هستند.
  • افرادی که در اثر برخی داروها مانند شیمی‌درمانی، موی خود را از دست داده‌اند.

کاشت مو برای افرادی که بانک موی کافی برای انتقال ندارند یا موی خود را بر اثر شیمی‌درمانی از دست داده‌اند مناسب نیست.

چرا دانستن انواع روش‌ های کاشت مو مهم است؟

این یک امر بدیهی است اگر بیشتر بدانید، با بررسی جوانب مختلف انتخاب آگاهانه‌تری خواهید داشت. تصور کنید که شما کاندیدای مناسب کاشت مو هستید در حال حاضر این سوال اصلی برای شما پیش می‌آید که کدام روش را انتخاب کنم؟ به شما باید بگوییم اگر تراکم بالا برای شما اهمیت دارد بهتر است از روش‌های Micro FIT یا FIT یا SUT برگزینید.

به علت مهارت بالای متخصصین زیبایی ایران به قطب جراحی‌های زیبایی در جهان تبدیل شده است به طوری که سالانه مسافرین زیادی برای جراحی زیبایی به کشور ما مراجعه می‌کنند و درآمد بالا و بستر مناسب این امکان را به سودجویان داده است که بدون تخصص در این حوزه وارد بنابراین با آگاهی بیشتری به تحقیق و پردازش بپردازید.

بهترین روش کاشت مو در ایران

باید به شما بگویم که بهترین روش کاشت مو در هیچ کجای دنیا وجود ندارد به طور کلی نمی‌توان تعیین کرد کدام یک از روش‌های کاشت مو بهترین هستند. روش مناسب کاشت مو برای شما با توجه به شرایط ژنتیکی، الگوی ریزش مو، میزان طاسی سر و موارد این چنینی تعیین می‌شود. این که بهترین روش‌ها را بشناسید ملزم به این است که همه روش‌های مختلف، مزایا و معایب کاشت مو را تا حد آگاهی بدانید و سپس تصمیم بگیرید.

انواع روش‌های کاشت مو قدیمی

کاشت پلاگ پوستی

قدمت کاشت مو به سال‌های 1950 میلادی و 1960 میلادی باز می‌گردد. در زمان گذشته برای کاشت مو قسمتی از پلاگ‌ها یا تکه‌ای از پوست پشت سر را بر می‌داشتند و به نواحی طاس شده پیوند می‌زدند. در این روش با پیوند پوست پر از مو به سر مو در نواحی سر رشد می‌کرد که اصلا ظاهر مناسب و طبیعی نداشت.

در دهه 1970 با ابداع روش‌های جدیدتر به طور سکه‌ای با قطر 2 تا 4 میلیمتر پوست از بانک مو برداشته می‌شد و به نواحی طاس شده پیوند زده می‌شد. این روش از روش قبل بهتر بود؛ اما بازهم ظاهری زیبا و طبیعی نداشت که تا امروز دیگر از این روش های منسوخ شده استفاده نشده است.

مینی گرافت‌ها و میکرو گرافت‌ها

در دهه 1980 و 1990 انقلابی در کاشت مو رخ داد که زمینه ساز روش‌های مدرن امروزی شد. در سال 1984 تکنیک مینی گرافت اختراع شد. در این روش پوست از پشت سر به صورت نواری نازک برداشته می‌شد. چیزی شبیه به روش FUT امروزی؛ سپس گرافت‌های کوچک حاوی 4 تا 12 تار مو از آن استخراج می‌شد. نتایج مینی گرافت‌ها مشابه کاشت مو با پلاگ بود، اما برای طبیعی سازی نتایج، از میکروگرافت‌های حاوی یک یا دو تار مو استفاده شد.

روش مینی پیوند و میکروگرافت دو مشکل داشت:

  • اندازه گرافت‌ها بزرگتر از حد معمول بود. نتایج کاشت مو خوب بود؛ اما باز ظاهری زیبا و طبیعی نداشت.
  • تعداد گرافت‌های قابل کاشت محدود بو و نمی‌توانستند 400 تا 800 پیوند را در یک جلسه بردارند و بکارند.

انواع روش‌ های کاشت مو جدید

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو FUT که به آن کاشت نواری هم گفته می‌شود. فولیکول‌های لازم برای کاشت مو از پشت سر یعنی از ناحیه بانک مو به صورت نواری برداشته می‌شود. سپس این نوارها زیر میکروسکوپ قرار می‌گیرد و فولیکول‌های لازم و مناسب توسط تیم پزشکی از آن جدا می‌شود. هر واحد فولیکول مو از 1 تا 4 تار مو تشکیل می‌شود که به آن گرافت می‌گویند. و در نهایت این گرافت‌ها در حفره‌های کاشت مو قرار می‌گیرند.

در این روش به دلیل برداشت نواری فولیکول‌ها باعث ایجاد زخم می‌شود که جای آن باقی می‌ماند؛ اما نگران نشوید پش از مدتی کمرنگ می‌شوند. به دلیل برش نواری طول دوره نقاهت طولانی‌تر است. این روش یکی از قدیمی‌ترین و دردناک‌ترین روش‌ها می‌باشد؛ اما هزینه آن نسبت به روش‌های کمتر است که در برخی کلینیک‌های زیبایی هنوز انجام ‌هم از این روش استفاده می‌شود.

کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT به این علت که فولیکول‌های مو از بانک مو به صورت جداگانه و دانه ای برداشته می‌شوند روش دانه ای هم می‌گویند. در کاشت به روش FIT در محل مورد نظر کاشت حفره‌هایی ایجاد می‌شود و سپس فولیکول‌های مو با استفاده از دستگاه مخصوص در حفره‌ها قرار می‌گیرند. در کاشت مو به روش FIT در دسته بندی بهترین روش‌های کاشت مو قرار دارد زیرا خونریزی در حین جراحی بسیار کم و نیازی به بخیه نیست. دوره بهبودی در این روش کوتاه است و زخم‌های به وجود آمده بعد از چند هفته از بین می‌روند. این روش برای ورزشکاران و جوانان که پوست سر ضخیم‌تری دارند مناسب است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا