برترینهای کسب و کارعمومی

معرفی جامع دوپلی کالر و انواع اسپری رنگ دوپلی

اسپری رنگ، محصولی پرطرفدار است که هم در صنایع مختلف و هم برای مصارف عمومی بسیار کاربردی است. دلیل استقبال مردم از این نوع رنگ، استفاده آسان، خشک شدن سریع و عدم نیاز به تخصص است. از طرفی تنوع برندهای موجود در بازار زیاد است، بنابراین انتخاب برای اشخاص تازه کار در زمینه رنگ کاری، یک چالش جدی محسوب می شود. چنانچه از یک شخص مجرب، کاربلد و با سابقه در حوزه رنگ کاری درباره بهترین برند اسپری رنگ سوال کنید، برند دوپلی کالر را به شما معرفی خواهند کرد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب شما را با انواع اسپری رنگ دوپلی کالر آشنا کنیم.

انواع اسپری رنگ دوپلی کالر

دوپلی کالر به عنوان یک برند مطرح و قدیمی و با شعار رسیدن به هدف هر هفته یک محصول، محصولات متنوعی تولید می کند. از جمله محصولات دوپلی کالر عبارتند از :

اسپری چسب ورق طلا

اسپری رنگ

اسپری محافظتی خودرو

اسپری آستر پرایمر

همانطور که پیش تر گفته شد، در این مقاله به معرفی انواع اسپری رنگ دوپلی کالر خواهیم پرداخت.

انواع اسپری رنگ دوپلی کالر عبارتنداز :

  • اسپری رنگ نسوز دوپلی کالر
  • اسپری رنگ رال دوپلی کالر
  • اسپری رنگ دودی چراغ و طلق خودرو دوپلی کالر
  • اسپری رنگ فلوئورسنت دوپلی کالر
  • اسپری رنگ متالیک دوپلی کالر گلد

اسپری رنگ نسوز دوپلی کالر

آیا تا به حال به به رنگ کردن شومینه، اجاق گاز یا هر وسیله دیگری که در معرض حرارت قرار دارد، نیاز پیدا کرده اید؟

اگر پاسخ شما مثبت باشد، پس به احتمال قریب به یقین با یکسری سوالات چالشی مواجه شده اید. سوالاتی مثل اینکه چه رنگی در برابر حرارت بالا تغییر رنگ نمی دهد؟ چه رنگی با قرار گرفتن در معرض آتش و حرارت نمی سوزد؟

قطعا برای رنگ کردن تجهیزاتی که در صنایع مختلف مثل خودروسازی، پالایشگاه های نفت و گاز، نیروگاه های تولید برق و … استفاده و یا تولید می شوند، نمی توان از رنگ های معمولی استفاده کرد. قطعا رنگ مورد استفاده می بایست دارای خاصیت نسوز بودن استفاده کرد. حال فکر کنید اگر چنین رنگی به صورت اسپری باشد، چقدر استفاده از آن راحت و بدون دردسر خواهد بود.

دوپلی کالر با تولید اسپری نسوز، خیال بسیاری از مردم و متخصصین فعال در صنایع مختلف را آسوده کرده است. این اسپری رنگ نسوز، قادر است دمای 800 درجه را نیز تحمل کند.اسپری رنگ نسوز بر پایه سیلیکون ساخته شده و قابل استفاده بر روی سطوح رنگ شده و رنگ نشده ای است که در معرض حرارت بالا هستند و یا امکان آتش سوزی آن ها وجود دارد. علاوه بر آتش در برابر مواد شیمایی و عوامل جوی نیز مقاوم است.

رنگبندی اسپری رنگ نسوز دوپلی کالر :

سفید (مقاومت دمایی تا 500 درجه سانتی گراد)، مشکی(مقاومت دمایی تا 800 درجه سانتی گراد)، قرمز(مقاومت دمایی تا 300 درجه سانتی گراد)، آبی (مقاومت دمایی تا 500 درجه سانتی گراد) و نقره ای (مقاومت دمایی تا 800 درجه سانتی گراد)

اسپری رنگ رال دوپلی کالر

اسپری رنگ رال بر پایه رزین اکرلیک روغنی ساخته شده و پوشش دهی بسیار خوبی دارد. این رنگ در کمتر از ده دقیقه پس از اتمام رنگ آمیزی خشک می شود. قابل استفاده بر روی سطوح مختلف مثل چوبی، شیشه ای، فلزی و انواع پلاستیک به جز یونولیت است. نکته مهم در رابطه با اسپری رنگ رال دوپلی کالر، مقاومت در برابر زنگ زدگی است.

نکته مهم قابل ذکر دیگر در رابطه با اسپری رنگ رال دوپلی کالر، مربوط به کلمه رال استفاده شده در نام رنگ است. رال در نام این اسپری به معنای رعایت استاندارد رنگ رال است. استاندارد رنگ رال در واقع یک سیستم کد گذاری برای تعریف رنگ ها مخصوصا رنگ های پوششی می باشد. کاربرد استفاده از این استاندارد جهت شناسایی نوع و گرید رنگ که در صنایع مختلف مثل تولید تجهیزات صنعتی، ترافیکی و ساختمانی بسیار کاربردی و مفید است.

ضمنا اسپری رنگ رال دوپلی کالر دارای کاتالوگ رنگبندی طبق آلبوم رنگ رال اروپا با بیش از 60 رنگ می باشد.

اسپری رنگ فلورسنت دوپلی کالر

اسپری رنگ فلوئورسنت مناسب استفاده روی سطوح چوبی، بتنی، آجری، پلاستیکی، سقف و … است. رنگ فلوورسنت نسبت به نور ماورابنفش حساس است. در واقع این نور علاوه بر اینکه در روشنایی نسبت به سایر رنگ ها درخشش بیشتری دارد، چنانچه در تاریکی نور ماورابنفش به آن بتابد، درخشندگی بی نظیری را مشاهده خواهید کرد.

اسپری رنگ دودی و چراغ طلق خودرو دوپلی کالر

از زمانی که این محصول در بازار عرضه شده، برای دودی کردن شیشه خودرو دیگر نیازی به چسباندن برچسب نیست. علاوه بر دودی کردن شیشه اتومبیل، برای چراغ خودرو و طلق نیز از این محصول استفاده می شود.

اسپری رنگ متالیک دوپلی کالر گلد

اسپری رنگ متالیک دوپلی کالر یکی از محصولات با کیفیت برند دوپلی است. این محصول در قالب دوپلی گلد تولید و به بازار عرضه شده است. رنگ های متالیک با نام پلی کروماتیک یا پوسته فلزی نیز شناخته می شوند. این رنگ دارای درخشش بی نظیری است که در رنگ های معمولی مشاهده چنین درخششی امکان پذیر نیست. درخشش این نوع  رنگ به دلیل انعکاس شدید نور از سطح  و بخاطر ماهیت این دسته از رنگ ها می باشد.

منبع : ابزار میهن

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا